خبرگزاری کار ایران

تبلیغات در حوزه پزشکی و زیبایی با 7 روش خلاقانه!

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۴۷۹

جامعه در حال تغییر همیشگی است و افراد جامعه نیز در عادات و تفکرات خود تغییرات تازه‌ای ایجاد می‌کنند. امروزه دیگر انتخاب یک پزشک یا کلینیک برای بیماران، مانند گذشته نیست. پس اگر به دنبال انجام تبلیغات در حوزه پزشکی و زیبایی هستید و به دنبال راه‌کارهای خلاقانه می‌گردید، با تیم تخصصی بازاریابی Tebex همراه باشید.

در این نوشتار، 7 راه موثر برای تبلیغات کلینیک پزشکی یا زیبایی از دید کارشناسان Tebex بیان شده است.

جای پای خود را در فضای مجازی و دنیای دیجیتال، محکم کنید

اگر می‌خواهید در دراز مدت پیروز شوید، ایجاد یک ساختار و پایگاه دیجیتال قدرتمند، بسیار مهم است. درست مانند ساختن خانه، بدون پایه قوی احتمالاً در راه تبلیغات با چالش‌ها و هزینه‌های بیشتری روبرو خواهید شد.

اگر بازاریابی در حوزه درمان و تبلیغات، مانند فرصت پرواز کردن برای کلینیک یا مطب شما باشد، حتما نیاز به بال خواهید داشت. تبلیغات در فضای حقیقی یکی از بال‌های شما است و فضای دیجیتال، بال دیگر شما. 

در پیش گرفتن روش‌های خلاقانه و موثر تبلیغات باید حتما شامل یک حضور مستمر در فضای مجازی باشد؛ یعنی:

باید یک وب سایت عالی و مدرن، حضور در شبکه‌های اجتماعی و گسترش برند خود در فضای وب را در پیش بگیرید. در ادامه 7 روش خلاقانه برای تبلیغات  و بیشتر دیده شدن را باهم مرور می‌کنیم.

تبلیغات در حوزه پزشکی و زیبایی با 7 روش خلاقانه!

1. در دسترس و جلوی چشم باشید!

خودتان را میان انبوه تابلوهای خیابان گم نکنید. امروزه دیگر کسی بالای سرش را نگاه نمی‌کند! همه چشم به صفحه گوشی خود دوخته‌اند. در شبکه‌ اجتماعی پزشکان حضور پررنگ داشته باشید و سعی کنید بیشتر دیده شوید. پس از سال‌ها تجربه در زمینه تبلیغات پزشکان و کلینیک‌های زیبایی، Tebex حضور در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام را موثرترین راه برای تبلیغات و دیده شدن پزشکان می‌داند. به ویژه در حوزه خدمات پوست، مو و زیبایی، فعالیت در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، نقش اساسی در جذب بیمار دارد.  

تصویر حرف اول را می‌زند: محتوای متنی، اگر جذاب نباشد طرفدار زیادی ندارد. اما حتی تصاویر معمولی هم راحت‌تر با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند. از خودتان و خدمات درمانی یا کلینیک زیبایی تصویر تهیه کنید. تعداد زیادی عکس و فیلم بگیرید. یک انبار عکس و ویدیو ایجاد کنید که بعداً می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تبلیغات خود را با کمک تصاویر بیشتر، موثرتر خواهید کرد. 

استوری‌ها را برای حمایت از تبلیغات، به کار بگیرید: تبلیغات تنها پست‌های بلند نیست. بازی استوری را فراموش نکنید. چه برای تبلیغ و چه فعال نگه داشتن صفحه خود در روزهای تبلیغات استوری بگذارید. با کمک استوری، محتوای کوتاه و جذاب تولید کنید و در کمترین زمان، مهمترین حرف‌های خود را به گوش بیماران برسانید.

کوچک‌ها / بزرگ‌ها: اگر سراغ بلاگرها و اینفلوئنسرها می‌روید، فقط به دنبال غول‌ها نروید. گاهی می‌توانید با هزینه‌های کمتر و به خدمت گرفتن تعداد بیشتری اینفلونسر میکرو یا نانو، به نتایج بهتری برسید. پس همیشه نیازی نیست پول زیادی برای بزرگ‌ترها کنار بگذارید. اینفلوئنسر مارکتینگ و استفاده از توانمندی جذب بلاگرها، به شما کمک می‌کند تا با صرف هزینه کمتر، خیلی سریع به جذب زیباجو یا بیمار دست پیدا کنید. 

 

2. همه‌ی راه‌ها به کلینیک شما می‌رسد!

 آیا کلینیک خود را در نقشه گوگل ثبت کرده‌اید؟ دیگر اپ‌های مسیریاب چطور؟ در کدام وب‌سایت‌های دایرکتوری یا معرفی کلینیک‌ها و پزشکان، ثبت نام کرده‌اید؟

فراموش نکنید که مخاطبان شما وقتی نام شما را در تبلیغات ببینند، در مورد شما شروع به جست و جو می‌کنند. پس سعی کنید هر جایی که آنها به دنبال شما می‌گردند، حضور داشته باشید. در تمام نقشه‌ها و وب‌سایت‌های دایرکتوری، باید نام شما در میان دیگر همکاران وجود داشته باشد.

کامل بنویسید: کامل به معنی بلند نیست. سعی کنید تمام اطلاعات مهم را درباره خودتان یا کلینیک‌تان ثبت کنید از جمله نشانی و لینک لوکیشن در نقشه، تلفن ثابت و همراه، نشانی وب‌سایت، تخصص و مهارت‌ها، مهمترین خدمات و ... .

تصویر را فراموش نکنید: به جای استفاده از تصاویر آماده و استوک، از عکس‌های واقعی خودتان یا کلینیک خودتان استفاده کنید. تا جایی که به شما اجازه می‌دهند، از تصاویر درمانی و نتایج عمل‌های زیبایی در حساب خود استفاده کنید.

امکان تماس مستقیم را فعال کنید: برخی بسترها مانند نقشه گوگل به شما این اجازه را می‌دهند تا گزینه تماس مستقیم ایجاد کنید. از این قابلیت برای راحتی ارتباط با کلینیک خود کمک بگیرید تا تنها با یک لمس ساده، بیمارتان با شما ارتباط ایجاد کند.   

5 ستاره بشوید: در هر بستری که امکان ثبت نظر و سوال برای دیگر کاربران وجود دارد، حضور فعال داشته باشید و مانند صفحه اینستاگرام خود، به همه کامنت‌ها و سوالات جواب بدهید. معمولا این کار کمک می‌کند تا میان دیگر همکاران، بیشتر به چشم بیایید. 

 

3. قالب‌های قدیمی را دور بریزید!

یک وب‌سایت قدرتمند بسازید. تصور قدیمی خود را از یک وب‌سایت پزشکی یا زیبایی تغییر دهید. حتی وب‌سایت قدیمی خود را همین فردا تغییر دهید. هر سال یا گاهی هر فصل، ترندهای جدیدی از راه می‌رسند و تجربه‌های کاربری متفاوتی را ارائه می‌دهند. وب‌سایت ایده آل شما، نمایانگر عملکرد کلینیک شما است و باید خدمات و شخصیت شما را تا حد ممکن به نمایش بگذارد.

Tebex توصیه می‌کند که در زمینه جذب بیمار یا زیباجو برای عمل‌های جراحی که فرایندهای پیچیده‌تری دارند و نقش جست و جو در تصمیم‌گیری بیماران پررنگ است، روی وب‌سایت خود به خوبی تمرکز کنید.

تجربه کاربری - UI و UX  را بهتر کنید: باید کاربری وب‌سایت شما برای مخاطب ساده‌سازی و آسان شود. بهترین روش این است که محتوا و صفحات را به شیوه‌ای منطقی و کارآمد گروه بندی کنید. بازدیدکنندگان را وادار به فکر کردن نکنید بلکه خودتان به جای آنها از قبل فکر کنید. مهمترین خدمت شما باید با کمترین کلیک در دسترس بازدیدکننده قرار بگیرد.

محتوا را به حال خودش رها نکنید. محتوا به دلایل زیادی، همیشه و همه جا پادشاه است. در تولید محتوا به تیم طراحی وب‌سایت کمک کنید و اطلاعات دست اول پزشکی، درمانی و زیبایی به آنها برسانید. فرایندهای درمانی را به جای کپی کردن از دیگر وب‌سایت‌ها، بر اساس توانایی و تخصص خودتان بازنویسی کنید.

سرعت وب سایت در قرن انفجار اطلاعات، پاشنه آشیل شما نباشد. بسیاری از پزشکان و مدیران کلینیک، درک فنی کافی از اهمیت ثانیه‌ها در بارگیری و بالا آمدن یک صفحه از وب‌سایت ندارند. ابزارهای بسیاری برای بررسی و اندازه‌گیری عملکرد و سرعت وب‌سایت شما وجود دارد؛ اما خودتان دست به کار شوید و از لحظه اولین کلیک تا لود شدن تمامی صفحه، بشمارید: 1001... 1002... 1003... چند ثانیه طول کشید تا به تمامی تصاویر، مطالب و منوها دسترسی داشته باشید؟ مخاطب برای شما صبر نمی‌کند!

تبلیغات در حوزه پزشکی و زیبایی با 7 روش خلاقانه!

4. وحدت در کثرت: برندینگ را فراموش نکنید!

حالا که همه جا حضور دارید، طراحی یک تفکر ثابت و برندسازی منسجم را فراموش نکنید. در واقع برندینگ پزشکی شامل توجه به تمام کانال های بازاریابی دیجیتال و تبلیغاتی شما می‌شود. بیماران باید یک تصویر مشخص و آشنا را در تمامی کانال‌های شما ببینند. یک رنگ، یک نشان، یک نام، یک پیام.

از دید متخصصان Tebex، مهمترین دارایی‌های کلیدی برند شما در فرایند تبلیغات، این موارد هستند:

لوگو – این مشخص ترین دارایی معنوی شما است، پس باید منحصر به فرد و در ارتباط با عملکرد پزشکی یا زیبایی شما باشد. شاید برای صرفه جویی در هزینه‌ها، استفاده از متن ساده و تصاویر تکراری، به عنوان نام برند و یا لوگو شما، مشکلی نداشته باشد اما ایجاد یک لوگو با طراحی منحصر به فرد، ارزش سرمایه گذاری  در بلند مدت را دارد.

پالت رنگ - هویت نام تجاری شما باید شامل یک پالت رنگی باشد که دارای رنگهای اصلی، رنگ‌های ثانویه و راهنمای نحوه استفاده از آنها است. این‌ها می‌توانند رنگ‌های سازمانی شما نیز باشند؛ حتی رنگ روپوش، اسکراب و کلاه‌ پرسنل شما.

تصویر - هنگام توسعه هویت نام تجاری خود، باید به نوع تصاویری که می‌خواهید در اینستاگرام، وب سایت و دیگر صفحات مجازی یا حتی کاتالوگ‌ها و بروشورهای خود استفاده کنید، فکر کرده باشید. تصاویر احساس‌های مختلفی را منتقل می‌کنند.

قلم یا فونت - قلم اغلب دست کم گرفته می‌شود اما جنبه مهمی است که هویت نام تجاری شما را هدایت می‌کند. انتخاب قلم مناسب در فونت‌های فارسی معمولا کار دشواری است و نیاز به طراحی اختصاصی خواهد داشت. فراموش نکنید برای فضای دیجیتال و آیتم‌های قابل چاپ خود، ممکن است به قلم‌های جداگانه نیاز داشته باشید؛ حتی برای لوگوتایپ، تیترها و متن‌ها به خصوص متن تبلیغات کلینیک زیبایی و یا مطب پزشکان.

 

5. از گوگل کمک بگیرید.

توسعه و پیاده سازی استراتژی SEO در کنار گوگل ادز، دو راهکار بلند مدت و کوتاه مدت برای بیشتر دیده شدن است. به دست آوردن بیماران جدید در فضای رقابتی پزشکی، امروزه چالش برانگیز است. با این حال، حضور موثر در محبوب‌ترین موتور جست و جوی جهان، می‌تواند رشد و سودآوری را برای کلینیک شما به ارمغان بیاورد. خدمات درمانی یا عمل‌های جراحی زیبایی را در گوگل به مخاطبان معرفی کنید.

یکی از موفق‌ترین تاکتیک‌هایی که یک کلینیک می‌تواند برای جلب توجه بیماران انجام دهد، استراتژی قدرتمند بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو (SEO) است. سئو فرایند تأثیرگذاری بر دیده شدن آنلاین یک وب سایت یا صفحه لندینگ در بخش نتایج سرچ گوگل است. این نوع دیده شدن، از شیوه بدون دستمزد برای موتور جستجو، استفاده می‌کند و اغلب ترافیک ارگانیک برای وب‌سایت شما ایجاد خواهد کرد.

  • 93 درصد از کل ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو تامین می‌شود
  • 77 درصد از بیماران بالقوه قبل از رزرو نوبت، از موتورهای جستجو برای بررسی کلینیک یا پزشک، استفاده می‌کنند

اما راه کوتاه مدت، پرداخت هزینه به گوگل و حضور بلافاصله در صفحه اول نتایج جست و جو است! در مورد گوگل ادوردز بهتر است به این چند نکته توجه داشته باشید:

  • انتخاب بهینه کلمات کلیدی
  • کنترل روزانه کمپین تبلیغاتی گوگل
  • بهینه‌سازی وب‌سایت برای کاهش هزینه‌های تبلیغات

 

6. منسجم تبلیغ کنید.

کمپین‌های تبلیغاتی منسجم و هدفمند ایجاد کنید که به مخاطبان مناسب برسد. تنها و جداگانه تبلیغ نکنید. با طراحی یک کمپین تبلیغاتی، بازدهی هزینه‌های خود را بالاتر ببرید. هنگامی که مخاطب شما یک پیام واحد را چندبار و در رسانه‌های مختلف می‌بیند، حس کنجکاوی او بیشتر تحریک می‌شود و بازدهی تبلیغات بالاتر می‌رود.  

کارشناسان Tebex پیشنهاد می‌کنند قبل از هرگونه تبلیغی، حتما به این 3 سوال مهم جواب بدهید:

  • برای چه کسانی تبلیغ می‌کنید؟
  • کجا تبلیغ می‌کنید؟
  • چطور نتایج تبلیغات خود را ارزیابی می‌کنید؟

 

7. ویدیوهایش را بیشتر کنید!

در هر بستری که حضور دارید، ویدیوهای بیشتری تولید کنید. تبلیغات خود را از بنرهای تک فریم به ویدیوهای کوتاه تغییر دهید. ولاگری را گوشه ذهن خود داشته باشید.  

با کمپین‌های تبلیغاتی ویدئو-محور به بیماران احتمالی خود دسترسی بیشتری خواهید داشت. ویدیوها در 5 سال گذشته به آرامی در حال گرفتن جای عکس‌های ثابت هستند و این مسیر با تغییراتی که در شبکه‌های اجتماعی رخ داده است، سرعت گرفته.  

ولاگری یا ویدیو-بلاگری به ویژه در خدمات زیبایی به شما یک امکان جدید و موثر در برقراری ارتباط بهتر با زیباجویان می‌دهد. مخصوصا اگر به دنبال جذب نسل جوان‌تر هستید، برایشان کوتاه اما جذاب از مهمترین مزیت‌های خود صحبت کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز