خبرگزاری کار ایران

چگونه کسب و کار ساخت صابون را شروع کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۱۳۶

کسب و کار ساخت صابون ارگانیک در سال های اخیر مورد توجه علاقه مندان به راه اندازی مشاغل خانگی و زودبازده قرار گرفته است. در این مقاله سعی داریم نکات مهمی را در رابطه با راه اندازی کسب و کار ساخت صابون ارایه دهیم.

 

 

صابون طبیعی و ارگانیک تقاضای زیادی در بازار دارد. امروزه مردم این نوع صابون ها را بر نمونه هایی که در کارخانه ها و از طریق مصنوعی تولید می شوند ترجیح می دهند. این نکته مثبتی را برای مشاغلی که قصد تولید صابون از خانه خود، یا از راه های طبیعی، دارند فراهم می کند. نکته قابل توجه دیگری که باید به آن اشاره کرد افزایش تنوع صابون هایی است که در بازار وجود دارد. این بدان معناست که شما فهرستی بزرگ از صابون ها دارید که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. یک کارآفرین می تواند کسب و کار خود را با تولید حتی یک نوع صابون طبیعی شروع کند و به تدریج بر تنوع صابون های خود بیفزاید.

 

مجوز راه اندازی کسب و کار تولید صابون دست ساز

کسب و کار ساخت صابون دست ساز در شرایط فعلی جزء فهرست معرفی شده مشاغل خانگی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و هیچ دستورالعملی نیز برای صدور مجوز در این حوزه وجود ندارد! با این وجود با پیگیری و تلاش چند نفر، از جمله یکی از کارآموزان آکادمی تک ایده، مجوز هایی در رابطه با کسب و کار تولید صابون دست ساز صادر شده است و امیدواریم در آینده نزدیک راه برای صدور مجوزهای بیشتر در این حوزه باز شود. 

در حال حاضر هیچگونه ممنوعیتی در رابطه با تولید و فروش صابون دست ساز وجود ندارد و، در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشید، بدون هیچ مشکلی می توانید تولیدات خود را در فضای مجازی به فروش برسانید.

جهت فروش صابون می توانید در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، آپارات و یوتیوب پیج و کانال خود را راه اندازی و محصولات خود را معرفی کنید. همچنین از طریق وبسایت هایی نظیر با سلام می توانید غرفه فروش محصولات خانگی خود را راه اندازی کنید.

با این وجود بهترین و مطمئن ترین روش برای فروش محصولات، راه اندازی وبسایت و فروشگاه با استفاده از وردپرس است. با استفاده از افزونه ووکامرس فروشگاه خود را راه اندازی و با ثبت نام در وبسایت هایی نظیر زرین پال وبسایت خود را به درگاه بانکی متصل کنید. توجه داشته باشید برای راه اندازی وبسایت بجز خرید دامنه و هاست نیاز به صرف هزینه دیگری ندارید. آموزش های راه اندازی وبسایت با وردپرس به صورت رایگان در اینترنت وجود دارند!

نکته بسیار مهم در بازاریابی و فروش صابون دست ساز و یا هر محصول دیگری این است که شما باید بتوانید اعتماد مشتری ها را از یک سو به محصول خود جلب کنید و از سوی دیگر خود شما به عنوان فروشنده باید نزد مخاطب اعتبار داشته باشید تا افراد با خیالی آسوده از شما خرید کنند.

جهت اعتماد سازی برای محصول تولیدی خود باید ویدیوها و نظرات مشتری های قبلی را در رسانه های مورد استفاده خود منتشر کنید. هر چقدر افراد بیشتری از محصولات شما رضایت داشته باشند کار فروش تولیدات شما آسان تر خواهد بود. همچنین زمانی که محصولی را به فروش رساندید رسید پرداخت را در استوری اینستاگرام منتشر کنید تا مخاطبان شما نسبت به خود فروشنده نیز اعتماد پیدا کنند.

راه اندازی کسب و کار ساخت صابون چقدر سرمایه نیاز دارد؟

با سرمایه ای در حدود 7 الی 8 میلیون تومان می توانید این کسب و کار را در آشپزخانه منزل خود راه اندازی کنید. در صورتی که از روش فرایند سرد استفاده کنید نیاز به چند  ظرف و پارچ پلاستیکی، یک ظرف استیل، گوشکوب برقی پر قدرت و مناسب برای صابون سازی، آب مقطر، قلیا و چند نمونه روغن دارید.

معرفی انواع تکنیک های ساخت صابون

به طور کلی 3 روش اصلی در ساخت انواع صابون های ارگانیک وجود دارد:

  1. روش فرایند گرم: در این روش با استفاده از گرما، واکنش بین قلیا و روغن ها را تسریع می کنند و با گذر صابون از فاز ژل فرایند صابونی شدن کامل می شود. از محاسن این روش می توان به زمان استراحت کوتاه تر نسبت به دیگر فرایند ها اشاره کرد. با این وجود به خاطر استفاده از عامل حرارت در ساخت صابون در این تکنیک نمی توان از دیزاین های زیبایی که در فرایند سرد استفاده می شود بهره برد. همچنین استفاده از بعضی از مواد و افزودنی ها در این تکنیک به خاطر استفاده از عامل حرارت دچار محدودیت در استفاده هستند.
  2. روش ذوب و قالب گیری: در این روش قلیا و روغن ها از قبل با یک دیگر واکنش داده اند و واکنش صابونی شدن تکمیل شده است. بنابراین پس از ذوب پایه صابون و افزودن مواد و قالب گیری مجدد مدت زمان زیادی برای استراحت صابون مورد نیاز نیست و حتی می توان بلافاصله از صابون استفاده کرد. موفقیت در این تکنیک بستگی به کیفیت پایه صابون تهیه شده دارد. همچنین خلاقیت زیادی در این روش قابل اعمال نیست چرا که شما در استفاده از روغن های دلخواه خود دچار محدودیت هستید.
  3. روش فرایند سرد: در این روش قلیا و روغن ها در دمای کمتر از 60 درجه سانتی گراد با یک دیگر واکنش می دهند. در این روش نیاز است صابون به مدت چند هفته استراحت کند تا آماده عرضه به بازار شود. استفاده از انواع افزودنی ها، وسیع بودن فهرست روغن های انتخابی و اعمال انواع دیزاین های زیبا بر روی صابون ها از جمله مزیت های روش فرایند سرد است.

هر یک از روش های معرفی شده در بالا دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. انتخاب هر یک از این روش ها  صرفا سلیقه شخص صابون ساز است.

بهترین منبع آموزش ساخت صابون دست ساز گیاهی در ایران

در حال حاضر یکی از بهترین منابع آموزشی برای ساخت صابون دست ساز به روش فرایند سرد آموزش صفر تا صد صابون سازی تالیف حسن بسطامی و عرضه شده توسط آکادمی کسب و کار تک ایده است.

چگونه کسب و کار ساخت صابون را شروع کنیم؟

 در پکیج آموزشی تک ایده نسخه چاپی کتاب (رنگی)، فلش مموری حاوی فیلم های آموزشی، ارسال رایگان و 6 ماه پشتیبانی فنی ارایه شده است. در طول مدت پشتیبانی 6 ماهه به پرسش های کارآموزان و ابهامات احتمالی ایشان پاسخ داده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آموزش صفر تا صد صابون سازی تک ایده به وبسایت takideh.ir مراجعه کنید و یا با شماره موبایل 09137102074 با حمسن بسطامی مولف این کتاب تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز