خبرگزاری کار ایران

آیا می توان برای درمان بیماری های گوش و حلق و بینی به دکتر عمومی مراجعه کرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۴۴۴

در طول زندگی بارها علائمی مانند درد در قسمت های مختلف بدن، خستگی، سرگیجه و ... را تجربه کرده ایم که در صورت تکرار شدن این علائم مراجعه به پزشک امری لازم و ضروری است. این علائم می تواند نشانه هایی از بیماری های مختلف باشد که مراجعه به دکتر عمومی تشخیص و درمان بیماری را به همراه دارد.

معمولا در نگاه اول اکثر افراد در صورت بروز هر گونه علائم، پزشک متخصص را ترجیح می دهند که متاسفانه نشات گرفته از یک باور اشتباه در جوامع است. دکتر عمومی و متخصص در کنار هم قرار می گیرند و در بیشتر مواقع تکمیل کننده کار یکدیگر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با دکتر عمومی و دلایل مراجعه آشنا کنیم.

متخصص گوش، حلق و بینی کیست؟

همواره اختلالات گوش، حلق و بینی می تواند در هر سنی برای هر نوع جنسیتی رخ دهد. این متخصصان گوش، حلق و بینی هستند که با معاینه و مراقبت های دارویی و نیز جراحی قادر به تشخیص و درمان این نوع از بیماری ها می باشند. از مهم ترین و رایج ترین بیماری هایی که در این زمینه گریبان گیر افراد می شود، می توان به مشکلات شنوایی، گوش‌درد یا عفونت گوش و احتقان بینی اشاره نمود.

دکتر عمومی را بیشتر بشناسید.

پزشک عمومی یا دکتر عمومی مانند دیگر پزشکان مراحل تحصیل خود را گذرانده است و از سطح سواد بالایی برخوردار می باشد. این پزشکان برخلاف باور غلط جوامع، توانایی درمان و بررسی انواع بیماری ها را دارند و آگاهی آن ها در زمینه پزشکی بسیار وسیع است.

دکتر عمومی می تواند در مطب به صورت شخصی کار کند و یا اینکه در بیمارستان ها و مراکز درمانی فعالیت داشته باشد. در زمان مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان ها در مرحله اول یک پزشک عمومی بیمار را معاینه می کند و براساس این معاینه، مراحل درمان را با دارو یا هر روش دیگری پیش می برد.

یک دکتر عمومی مراجعه کنندگان زیادی با زمینه های مختلف بیماری خواهد داشت و حتی توانایی ارائه مشاوره های ازدواج، تنظیم خانواده، بهداشت و روان را نیز دارد و کاملا در این حیطه تخصص دارند.

این پزشکان می توانند مهارت های بیشتری را کسب کنند و در گرایش های مورد علاقه خود تحصیل نمایند. هر چند وقت یکبار می توان با مراجعه حضوری یا انلاین به دکتر عمومی، سلامت و وضعیت جسمی خود را چک کرد و نسبت به سلامت خود اطمینان حاصل کرد.

 

ویژگی های دکتر عمومی ایده آل

در هر حرفه ای برای موفق شدن، داشتن فاکتورهایی لازم و ضروری است و در علم پزشکی نیز ویژگی ها و فاکتورهای متعددی لازم است تا به یک پزشک خوب تبدیل شد. کسی که به عنوان دکتر عمومی در جوامع فعالیت دارد، باید از ویژگی ها و مهارت های گوناگونی برخوردار باشد که برخی از بارزترین های آن عبارتند از:

  • توانایی مدیریت کار خود را داشته باشد. این ویژگی در محیط کار می تواند سبب ایجاد آرامش برای پزشک و بیمار شود که در نتیجه آن، هم بیمار و هم دکتر می توانند تمرکز بیشتری برای بیان مشکلات و درمان داشته باشند.
  • بتواند حرف های بیمار را خوب بشنود یا به عبارتی مهارت شنیداری داشته باشد.
  • با بیمار بتواند ارتباط کلامی موثری برقرار کند تا مراجعه کننده به راحتی بتواند مشکل و بیماری خود را بیان کند.
  • دکتر عمومی باید به قدری خونسرد باشد که بتواند بیمار را آرام کند و در مواقعی که بیمار پرخاشگر است، او را آرام نماید.

حیطه کاری و مسئولیت های دکتر عمومی

محدود کردن وظایف و مسئولیت های دکتر عمومی به مواردی خاص غیر ممکن است زیرا همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، دانش دکتر عمومی بسیار گسترده است و این امر سبب می شود که در موارد مختلف، مسئولیت های متفاوتی داشته باشد. در این قسمت تنها برخی از مسئولیت های دکتر عمومی را بیان کرده ایم زیرا نمی توان همه آن ها را در این مقاله جای داد.

  1. انجام معاینات لازم و به دست اوردن شرح حال کلی از بیمار، برای تشخیص نوع بیماری
  2. بررسی روند بهبود و درمان بیمار در طول مراجعات براساس آزمایشات
  3. تجویز داروها و بررسی نحوه اثر گذاری آن بر بیمار که می تواند به قطع دارو یا تغییر دوز آن منجر شود.
  4. ایجاد یک پرونده الکترونیکی یا دستی برای بیمار که روند درمان و شرح حال در آن قید شده باشد.
  5. در مواردی که بیمار نیاز دارد، توسط متخصص ویزیت شود او را ارجاع دهد.
  6. توانایی درمان بیماری های مختلف غیر از جراحی های خاص را دارد.
  7. صادق بودن با بیمار یکی از مسئولیت های مهم دکتر عمومی است.

دلیل مراجعه به دکتر عمومی

فکر می کنم با مطالعه قسمت های قبلی محتوا جواب این سوال را دریافت کرده باشید. بارها با بروز نشانه هایی از بیماری بدون اطلاع پزشکی، به یک متخصص مراجعه می کنیم که پس از ویزیت شدن، به این نتیجه می رسیم بیماری ما در حوزه این متخصص نبوده است.

اگر قبل از مراجعه سر خود به پزشک متخصص، به یک پزشک عمومی مراجعه کنیم از همان ابتدا می توان بیماری را تشخیص داد که در صورت نیاز به یک متخصص مشخص بیمار را ارجاع خواهد داد. این امر می تواند در کاهش هزینه ها بسیار موثر باشد و بیمار را از رفتن به دکترهای متعدد باز دارد.

علاوه بر این موارد با مراجعه به دکتر عمومی می توان یک شرح حال کلی از جسم و روح خود به دست آورد و یک برنامه دقیق را برای چک کردن سلامت بدن خود در نظر گرفت.

لیست پزشکان عمومی متبحر

یکی از راه هایی که می توان به پزشکان عمومی متبحر دسترسی داشت، مراجعه به پذیرش 24 است که لیستی از این پزشکان با تجربه های بالا را در اختیار شما قرار خواهد داد. در ادامه 20 پزشکی که برای بررسی کلی حالتان بهترین انتخاب هستند، معرفی شده اند.

  1. نیما مهرجویی
  2. شهاب الدین متولی امینی
  3. کیمیا پیرزادفر
  4. مجید اسد زاده
  5. روناکا رشیدزاده
  6. فریدون سنگین ابادی
  7. سپیده شاه حسینی
  8. مجید یکتا
  9. سارا سادات موید
  10. علیرضا مکیان
  11. میلاد میرنژاد
  12. محمد رضا بیگ مرادی
  13. مریم جوادزاده
  14. احمد کمیلی
  15. وحید ابوالحسنی
  16. محدثه مجردفر
  17. شاهین دانشی
  18. محسن لطفی یار
  19. صادق اندیشه
  20. طه عرفانی

این موارد تنها چند مورد از لیست پزشکان عمومی فعال در پذیرش 24 است و برای مشاهده اسامی بیشتر می توانید به سایت پذیرش 24 مراجعه نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز