خبرگزاری کار ایران

افزایش طول عمر باتری های شیائومی و سامسونگ / کالیبره کردن

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۰۸۵

گوشی امروزه یکی از وسیله های ضروری می باشد که برای ارسال و دریافت صدا ها و تصاویر، تماس گرفتن و ارسال پیام از طریق ارتباط رادیویی در پهنای وسیع جغرافیایی استفاده می شود. اولین موبایل بی سیم در سال ۱۹۷۳ میلادی با وزن حدودا ۲ کیلو گرم ساخته شد.

امروزه این موبایل ها در ابعاد مختلف و وزن های سبک تر توسط شرکت های سازنده گوناگونی از جمله نوکیا، سامسونگ، ال جی، هواوی، سونی، شیائومی، اپل، اچ تی سی و ... تولید می شوند و به فروش می رسند.

باتری گوشی

باتری قسمتی از دستگاه است که به عنوان منبع تغذیه به صورت مستقیم با جریان برق در ارتباط است. باتری های موجود در موبایل نقش بسیار مهمی دارد زیرا تمام کارها و فعالیت هایی که با استفاده از گوشی انجام می گیرد همراه با نیروی باتری ها رو به جلو حرکت می کنند.

باتری موبایل سامسونگ

گاهی اوقات گوشی همراه خود به خود خاموش می شود و یا هنگ می کند و در بعضی اوقات نیز تنطیمات تاریخ و زمان آن بهم می ریزد از این رو اگر این اتفاقات به صورت مکرر رخ داد یکی از دلایل آن می تواند خراب شدن باتری باشد.

همچنین خالی شدن باتری سریع تر از معمول و یا داغ شدن بیش از حد گوشی و نشان دادن علامت تعجب روی باتری، کار نکردن حالت شارژر سریع، خاموش شدن ناگهانی گوشی در حالی که شارژ باتری بین ۱۵ تا ۲۵ درصد است و پرش درصد باتری موبایل سامسونگ دیگر علایم های خرابی باتری سامسونگ می باشد که باید رفع شود.

لازم است قبل از مراجعه به مراکز فنی و عوض کردن باتری خود ابتدا نکاتی را مورد توجه خود قرار دهید تا مطمعن شوید مشکل پیش آمده از باتری می باشد یا خیر؟!

  • ابتدا آداپتور و سیم شارژر خود را چک کنید و مطمعن شوید که سالم است و مشکلی در آن وجود ندارد
  • کانکتور شارژر را چک کنید زیرا برخی اوقات نفوذ گرد و غبار روی کانتور ها باعث بروز مشکلاتی در شارژ موبایل شود.
  • پین های کانکتور را چک کنید و مطمعن شوید کاملا محکم باشند و خراب و شل نشده باشند
  • و مطمعن شوید که سیستم عامل گوشی به روز باشد

حال اگر موارد بالا را تست کردید و باز هم گوشی شما همچنان با مشکل روبه رو شد برای تعمیر آن به مراکز معتبر مراجعه کنید.

از انجا که عمر مفید باتری های لیتیوم یونی موجود در تلفن های همراه بعد از مدتی استفاده از گوشی کم می شود به ناچار باید بعد از مدتی به تعویض باتری موبایل اقدام کنید و همچنین گاهی ممکن است آسیب وارد شده به باتری در حدی باشد که تعمیر ن را غیر ممکن کند یا از لحاظ اقتصادی به صرفه نباشد از این رو تعویض باتری موبایل سامسونگ راهی برای خلاص شدن از مشکلات باتری قدیمی است.

در تعویض باتری سامسونگ دقت کنید تا باتری جدید حتما اورجینال باشد و دارای کیفیت بالایی باشد زیرا استفاده از باتری های غیر اصل بعد از مدتی برای شما مشکل ایجاد می کند. همه ی گوشی ها برای اینکه کارایی بالایی داشته باشند باید باتری سالمی داشته باشند و مواردی از جمله شارژ کردن باتری قبل از تخلیه، ادامه شارژ بعد از رسیدن درصد باتری به ۱۰۰ عمرباتری را کاهش می دهد. همچنین برای داشتن باتری سالم تر باید آن را با شارژر سامسونگ اصل و متناسب با خود گوشی شارژ کنید.

باتری موبایل شیائومی

این باتری جزء قطعات اصلی است که برای گوشی شیائومی استفاده می شود. از آن جا که باتری ها هرکدام دارای ظرفیت مشخص شده ای هستند و باید از آن ها به خوبی مراقبت شود تا کارایی و کیفیت آن ها کاهش پیدا نکند. گوشی های شیانومی مشکلاتی از جمله خالی شدن شارژ باتری دارد زیرا باتری های موبایل شیائومی نسبت به گوشی های هوشمند دیگر ضعیف تر هستند بنابراین باید از انها به خوبی مراقبت کرد.

کالیبره کردن چیست؟

این روز ها اکثرا باتری گوشی ها از نوع لیتیوم یونی می باشد و همانطور که گفته شده است با گذر زمان توان نگهداری از شارژ در آن کاهش می یابد و احتمالا شما متوجه این موضوع نشوید. هنگامی که توان باتری کم شد ممکن است شما دچار سردرگمی شوید چراکه گوشی شما دچار مشکل در نشان دادن اطلاعات میزان انرژی باتری گوشی شده و در کوتاه مدت ناگهان انرژی آن افت می کند و خالی می شود. کالیبره کردن باتری یعنی تنظیم سیستم عامل به گونه ای که اطلاعات را به درستی نشان دهد و باتری شارژ را مدت زمان بیشتری نگهدارد.

کالیبره کردن باتری شیائومی و سامسونگ

کایبره کردن باتری گوشی شیائومی و سامسونگ به دو روش انجام می شود. روش اول که برای کالیبره کردن باتری استفاده می شود برای تمامی سیستم های عامل کاربرد دارد ولی روش دوم فقط برای گوشی هایی قابل استفاده است که گوشی روت شده باشد.

  • روش اول

در این روش ابتا تمام شارژز باتری را خالی می کنند تا گوشی خاموش شود. پس از آن گوشی را روشن می کنند تا دوباره خاموش شود. سپس گوشی را در حالت خاموش به شارژر متصل می کنیم تا 100 درصد شارژ شده و بعد گوشی را روشن می کگنیم. هنگامی که گوشی را روشن می کنیم گوشی عددی کمتر از 100 درصد نشان می دهد که در اینصورت دوباره گوشی را به شارژر نمتصل می کنیم تا شارژ باتری 100 درصد شود.

پس از این مراحل گوشی را ری استارت می کنند که اگر دوباره گوشی عددی کمتر از 100 نشان داد دوباره به شارژر وصل می کنند و این عمل را تا جایی ادامه می دهند که گوشی عدد 100 درصد را نشان دهد و در مرحله آخر دوباره شارژ باتری را خالی کرده و دوباره شارژ می کنند که پس از این مرحله باتری گوشی کالیبره می شود. هنگامی که مشکل باتری گوشی بسیار جدی باشد از این روش استفاده می شود که این روش کمی سخت می باشد اما از کارآمد ترین روش ها می باشد. 

  • روش دوم

روش دوم که روش کالیبره کردن باتری گوشی های روت شده می باشد مانند روش اول می باشد اما تفاوتی که دارد این است که پس از انجام مراحل گفته شده در روش اول باید نرم افزار Battery Calibration دانلود شود.

افزایش طول عمر باتری های شیائومی و سامسونگ / کالیبره کردن

توجه داشته باشید که قبل از دانلود برنامه باید مطمئن شوید که باتری گوشی شما کامل باشد. پس از اینکه این برنامه را اجرا کردید باید اجازه دهید که باتری کاملا خالی شود و پس از آن گوشی را به شارژر متصل کنید تا زمانی که باتری 100 درصد شارژ شود و به هیچ عنوان از شارژر جدا نکنید.

برای کالیبره کردن باتری گوشی شیائومی و سامسونگ می توانید به فروشگاه اینترنتی استارموبو مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز