خبرگزاری کار ایران

درمان شاخک و شکستگی قبل از جراحی بینی عروسکی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۶۷۲

 درمان شاخک و شکستگی قبل از جراحی بینی عروسکی 

علم پزشکی روزانه در حال پیشرفت و عجین شدن با تکنولوژی روز دنیا می باشد. یکی از رشته هایی که در پزشکی بسیار با تکنولوژی روز دنیا تطبیق یافته و از آن استفاده می کند بخش جراحی  این رشته است. جراحی زیبایی هم از این موضوع مستثنی نبوده و امروزه از تجهیزات و وسایل جدید برای روند جراحی و همچنین روند ریکاوری و بعد جراحی استفاده می کند. همین مورد باعث شده است که با توجه به تسهیل شدن جراحی و سرعت ریکاوری اقدام به جراحی هایی مانند: جراحی بینی عروسکی افزایش یابد. حال سوال اینجاست آیا بعد ایجاد شکستگی بینی و برای درمان شاخک بینی هم می توان از این روش جراحی استفاده کرد؟

شاخک بینی چیست؟

شاخک بینی در واقع برجستگی استخوانی می باشد که مخاطات و گیرنده های بوی بینی بر روی آن قرار دارد. این قسمت دارای رگ و غده های متعدد بوده که باعث گرم شدن هوای عبوری و ورودی به بدن را می شود. همچنین این پوشش مخاطی باعث تصفیه و مرطوب شدن این هوا نیز خواهد شد.

مشکلات بزرگی شاخک بینی و اینکه جراحی بینی عروسکی به عنوان راه درمانی برای این منظور قابل استفاده می باشد؟

بزرگی شاخک بینی باعث سختی در تنفس خواهد شد. در بیشتر مواقع این موضوع با انحراف بینی اشتباه گرفته می شود. به همین منظور باید در صورت سختی تنفس و عدم توانایی در دم و بازدم راحت از طریق بینی حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. زیرا که این مورد با انحراف بینی متفاوت می باشد. اگر  شما مایل به عمل جراحی زیبایی نیز باشید یک پزشک مجرب می تواند همراه با درمان این مورد جراحی بینی عروسکی را نیز برای شما انجام دهد.

نشانه های بزرگی شاخک بینی چه مواردی می باشد؟

در این بخش به علائم که باعث خواهد شد تا شما به بزرگی شاخک بینی شک کنید اشاره می کنیم:

  1. مسدود شدن 1 یا 2 کانال بینی: در این حالت شما در تنفس از راه مجاری بینی خود دچار مشکل هستید. این مشکل در تنفس ممکن است 1 طرفه یا دوطرفه باشد. البته وجود این مشکل تنها نشان دهنده  بزرگی شاخک بینی نبوده و ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. ولی یکی از راه های درمان این مورد می تواند جراحی بینی عروسکی باشد.
  2. افرادی که دچار بزرگی شاخک بینی هستند به طور مداوم دچار عفونت های سینوسی می شوند. و این عفونت ها همواره در آنها وجود خواهد داشت. در این صورت هم می توان به این مورد شک کرد.
  3. اختلال در تنفس از طریق بینی: این مورد هم ممکن است 1 طرفه یا دوطرفه باشد. این مورد با بحث انسداد مجاری متفاوت می باشد در این حالت شما در تنفس مشکلاتی دارید ولی راه تنفس بسته نخواهد بود.
  4. صداهای غیر طبیعی در هنگام خواب و خرخر کردن: بسیاری از افراد از این مورد رنج می برند البته خود افراد متوجه این حالت نمی شوند بلکه شکایت اطرافیان فرد را آگاه خواهد کرد. البته در مواقع حاد در تنفس حالت عادی هم ممکن است صدای خرخر به گوش برسد که این مورد بسیار کم اتفاق می افتد برای رفع این نقیصه هم میتوان از روش جراحی بینی عروسکی نیز استفاده کرد.
  5. خونریزی های ناگهانی و غیر طبیعی از بینی: همانطور که اشاره شد شاخک های بینی دارای رگ و غدد فراوانی می باشند. اگر این قسمت ها بزرگ باشند به دلایل مختلف می توانند خونریزی کنند. افرادی که خونریزیهای مکرر و بدون دلیل دارند باید به این مورد نیز شک کنند.

 

درمان شاخک و شکستگی قبل از جراحی بینی عروسکی

 

روش های درمان شاخک بینی :

برای درمان این مشکل راه های مختلفی وجود دارد  که با توجه به تشخیص پزشک متخصص باید انجام شود. این راه های درمانی با مراجعه به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی برای شما تجویز خواهد شد که در این بخش به یک سری از آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. بسته به اندازه بزرگی شاخک ممکن است از درمان دارویی مانند داروهای آنتی هیستامین و یا کورتون ها برای این مورد استفاده شود. که این نوع درمان برای موارد حاد و بزرگی بیش از حد شاخک ها جواب نخواهد داد.
  2. همچنین در زمانی که دچار خونریزیهای مکرر و شدید در اثر بزرگی شاخک هستید از دارو های منعقد کننده و ضد انعقاد هم استفاده خواهد شد.
  3. ولی مهمترین و بهترین راه که اثری دائمی دارد و مشکل را بصورت کامل مرتفع خواهد کرد روش جراحی می باشد. افرادی که قصد عمل جراحی زیبایی را دارند و از این مشکل هم رنج می برند می توانند به طور همزمان با انجام جراحی بینی عروسکی به درمان مشکل بزرگی شاخک بینی اقدام کنند. البته این کار بسته به مهارت و تبحر پزشک معالج خواهد داشت تا فرد دوبار زیر تیغ جراحی قرار نگیرد. و در یک عمل جراحی به هر دو هدف خود برسد.

درمان شاخک و شکستگی قبل از جراحی بینی عروسکی

شکستگی بینی : 

یکی از بیشترین و متداول ترین  صدماتی که به افراد در تصادفات، نزاع های خیابانی و مسابقات ورزشی وارد می شود شکستگی بینی می باشد. این صدمه با توجه به شدت و ضعف آن می تواند شامل درمان های مختلفی باشد که یکی از راه های درمانی آن می تواند همراه با جراحی بینی عروسکی انجام شود. که علاوه بر درمان هم جراحی زیبایی صورت گرفته و هم در صرف هزینه ها صرفه جویی خواهد شد. و فرد دو بار جراحی نخواهد شد.

علائم شکستگی بینی و اینکه آیا نوع شکستگی در انجام جراحی بینی عروسکی تاثیر گذار است؟ 

نوع شکستگی بینی در روند درمان این مورد بسیار تاثیرگذار می باشد در این بخش به نشانه هایی که بعد از شکستگی بینی ایجاد میشود اشاره خواهیم کرد:

  1. دفرمه شدن استخوان و غضروف بینی: بعد از شکستن بینی  با توجه به نوع و شدت این شکستگی درجاتی از کج شدن استخوان و  تغییر شکل غضروف بینی را خواهیم داشت. که یکی از راه های درمان این مورد ترمیم شکستگی بینی با استفاده از روش جراحی بینی عروسکی می باشد.
  2. خونریزی شدید بینی و ایجاد احتقان و پرخونی در ناحیه شکستگی: بلافاصله بعد از ایجاد شکستگی بینی دچار خونریزی شدید  شده و بعد از آن در محل شکستگی ایجاد لخته و  خونمردگی خواهیم داشت. که این خونمردگی ممکن است در قسمت داخلی مجاری باشد و یا در صورت ایجاد زخم در قسمت بیرونی اتفاق بیفتد. 
  3. شکستگی بینی باعث ایجاد درجاتی از درد و مشکلات تنفسی و دیس پنه خواهد شد. که ایجاد این مشکلات با میزان و شدت ایجاد شکستگی می تواند متفاوت باشد. شکستگی بینی با هر درجاتی که اتفاق بیفتد قابلیت ترمیم و اصلاح به روش جراحی و همراه با جراحی زیبایی مانند: جراحی بینی عروسکی را نیز خواهد داشت البته این درمان بستگی  به تبحر و مهارت پزشک معالج خواهد داشت.
  4. ایجاد تورم بلافاصله بعد از شکستن بینی: این تورم ممکن است هم در قسمت داخل و هم در قسمت خارجی بینی اتفاق بیفتد. و مانند موارد دیگر هم شدت و میزان این تورم با میزان و نوع شکستگی متفاوت خواهد بود. این تورم با گذشت زمان کمتر خواهد شد ولی کامل از بین نخواهد رفت و ممکن است حتی باعث دفرمه شدن شکل ظاهری بینی شود.
  5. ایجاد کبودی در زیر و اطراف حدقه چشم: شکستگی بینی عمدتا باعث ایجاد کبودی در ناحیه زیر چشم خواهد شد که این کبودی هم با توجه به شدت آسیب و نوع شکستگی متفاوت خواهد بود. البته کبودی چشم در جراحی های بینی مانند جراحی بینی عروسکی نیز اتفاق می افتد که بعد از گذران دوران ریکاوری مرتفع خواهد شد.
  6. افزایش حساسیت فراوان به لمس بینی: در صورت شکستگی فرد قادر نخواهد بود به بینی خود دست بزند و زیرا بینی فرد دچار شکستگی دارای درد و تورم در ناحیه خواهد بود.

روش های درمان شکستگی بینی:

اولین موردی که بعد از شکستگی بینی باید انجام شود کنترل خونریزی بوده   و سپس مراجعه سریع به پزشک معالج صورت پذیرد . در این بخش به عمده ترین راه های درمان این مشکل اشاره خواهیم کرد:

  1. اولین اقدام برای تشخیص درجات شکستگی بینی عکسبرداری می باشد که با این روش محل و میزان شکستگی مشخص می شود و درمان توسط پزشک معالج تجویز خواهد شد.
  2. در صورت جزئی بودن شکستگی و عدم جابجایی استخوان های بینی معمولا استفاده از کمپرس آب یخ و فیکس کردن بینی با استفاده از گچ گیری و پانسمان مخصوص انجام می پذیرد. البته تجویز استفاده از داروهای مسکن هم برای کاهش درد هم معمولا انجام می شود.
  3. در صورت جابجایی جزیی استخوان بینی ممکن است که پزشک با جا انداختن آن درمان را انجام دهد البته این در صورتی است که فرد تمایل به انجام جراحی زیبایی مانند جراحی بینی عروسکی نداشته باشد. این درمان معمولا با انجام بی حسی موضعی و تجویز ضد درد و ضد احتقان بعد از انجام درمان ادامه پیدا خواهد کرد.
  4. انجام درمان شکستگی بینی به روش جراحی: اگر شکستگی بسیار شدید باشد به صورتی که استخوان و غضروف قسمتی از بینی از بین رفته باشد و یا شکل و فرم خود را از دست داده باشد حتما درمان باید یه روش جراحی انجام پذیرد. این درمان معمولا باید با ترمیم شکل و فرم غضروف بینی و یا همان جراحی زیبایی صورت پذیرد. در صورتی که فرد مایل باشد همزمان با درمان شکستگی بینی می توان جراحی بینی عروسکی را نیز انجام داد که به اصطلاح با یک تیر دو نشان را زد. چنانچه در جراحی های بینی یکی از روش های معمول رسیدن به شکل دلخواه شکستن کنترل شده بینی توسط پزشک می باشد. 

 

درمان شاخک و شکستگی قبل از جراحی بینی عروسکی

 

مزایای درمان همزمان شکستگی  بینی و جراحی بینی عروسکی:

امروزه بسیاری از افراد به ویژه بانوان تمایل به انجام عمل زیبایی دارند ولی با توجه به اینکه اسم جراحی کمی استرس آور است این کار را انجام نمی دهند در صورتی که برای فرد شکستگی بینی اتفاق بیفتد ویا تشخیص بزرگی شاخک بینی داده شود بهتر است که جراحی بینی عروسکی را نیز همزمان انجام دهد به دلایل زیر:

  1. صرفه جویی در هزینه زیرا که فرد با انجام همزمان این جراحی ها هزینه بستری و جراحی را یک بار پرداخت خواهد کرد.
  2. از مخاطرات بیهوشی و عوارض آن برای دومین بار به دور خواهد ماند: اگر فردی بخواهد که جراحی درمانی و جراحی بینی عروسکی مجزا انجام دهد بایستی 2 بار بیهوشی و ریکاوری بیهوشی را تجربه کند. و عوارض بیهوشی برای همگان واضح می باشد. در صورتی که درمان و جراحی همزمان را انتخاب کند این مورد برایش یک بار اتفاق خواهد افتاد.
  3. جراحی بینی عروسکی خود یکی از روش های درمان شکستگی بینی و بزرگی شاخک بینی می باشد: روش نامبرده خود میتواند با انجام روش های زیبایی هر دو مورد نام برده را نیز درمان کرده وعلاوه بر آن شکل و فرم خاصی را که مورد نظر فرد می باشد را نیز تامین کند.
  4. زیبایی ظاهری افراد و افزایش اعتماد به نفس: افرادی که دچار شکستگی بینی و بزرگی شاخک بینی می شوند بهتر است که جراحی بینی عروسکی را به عنوان روش درمانی انتخاب کنند زیرا این مورد ظاهر افراد را تغییر داده و باعث لذت بردن از زندگی و شکل ظاهری و افزایش اعتماد به نفس افراد خواهد شد.

در انتها:

انتخاب پزشک و مرکز درمانی در روند درمان افراد بسیار مهم و حیاتی می باشد. زیرا در غیر این صورت علاوه بر اینکه از لحاظ مالی متضرر خواهند شد ممکن است سلامتی فرد هم به خطر بیفتد. علاوه بر آن پزشک معالج متبحر و کاربلد شما را در مسیر درست درمان  قرار داده و علاوه بر اینکه روش درست درمانی را برای شما تجویز می کند از صرف هزینه های اضافی درمان که امروزه بسیار بالا و سرسام آور می باشد نیز جلوگیری خواهد کرد. به عنوان مثال در صورتی که فرد درمان بزرگی و شکستگی بینی را با روش جراحی بینی عروسکی به صورت همزمان  انجام دهد هم در هزینه و هم در زندگی افراد تاثیر مثبت خواهد داشت. و این مورد و پیشنهاد راه های جدید و متدهای به روز بسته به سواد و اطلاعات پزشک  از علم روز دنیا خواهد داشت. 

نکته: 

لازم به ذکر است که تمام روش های درمان ذکر شده در بخش قبلی در خصوص درمان شکستگی بینی همگی بعد از خونبندی و توقف خونریزی و از بین رفتن تورم محل شکستگی انجام خواهد شد. 

همچنین در خصوص شاخک بینی این مورد معمولا با انحراف مجاری بینی اشتباه گرفته  شده و روند روش درمان ممکن است اشتباه پیش برود و این نکته هم باز انتخاب درست پزشک و مرکز درمانی را گوشزد می کند. 

جهت دریافت مشاوره از یکی از بهترین جراح های زیبایی بینی در تهران , دکتر سعیده شوشتری به سایت کلینیک زیبایی چهره نگار به نشانی https://clinicchehrenegar.ir مراجعه نمایید...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز