خبرگزاری کار ایران

راهنمای انتخاب و خرید دستگاه فشارسنج و تب سنج

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۰۳۸

دستگاه‌های فشارسنج به شما کمک می‌کنند تا حواس‌تان به سلامت قلب و عروق‌تان باشد. از بین تمام مواردی که برای ارزیابی سلامت خود اندازه‌گیری می‌کنید، قطعا فشار خون در میان مهم‌ترین‌ها قرار دارد. فشار خون بالا نه تنها شما را در معرض حمله قلبی یا سکته مغزی قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند به مغز، چشم‌ها و کلیه‌های شما آسیب برساند.

انتخاب و استفاده از دستگاه فشار خون خانگی

دستگاه‌های فشارسنج به شما کمک می‌کنند تا حواس‌تان به سلامت قلب و عروق‌تان باشد. از بین تمام مواردی که برای ارزیابی سلامت خود اندازه‌گیری می‌کنید، قطعا فشار خون در میان مهم‌ترین‌ها قرار دارد. فشار خون بالا نه تنها شما را در معرض حمله قلبی یا سکته مغزی قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند به مغز، چشم‌ها و کلیه‌های شما آسیب برساند.

برای برخی از افراد مبتلا به این بیماری شایع، بررسی فشار خون به طور متناوب در مطب پزشک ممکن است کافی نباشد پس نیازمند استفاده از دستگاه فشارسنج خانگی هستند. خرید یک فشارسنج خانگی ساده و قیمت مناسب اغلب منطقی است.

قرار نیست شما را بابت چک کردن هر روزه نگران کنم، با اینکه چک کردن هر روزه می‌تواند خیال شما راحت‌تر کند. ولی ممکن است که هر از گاهی شما نیاز داشته باشید فشار خون خود را اندزه‌گیری کنید. در این مقاله، من نکاتی را در مورد انتخاب و استفاده از دستگاه فشارسنج خانگی را با شما به اشتراک می‌گذارم.

در اینجا مهم‌ترین معیارهایی که باید هنگام انتخاب دستگاه فشارسنج در نظر بگیرید را خدمت‌تان می‌‌گوییم:

  1. دستگاهی که انتخاب می‌کنید باید راحت قابل خواندن باشد.
  2. یک دستگاه فشارسنج با کیفیت خوب معمولا دقیق‌تر و با گذشت زمان کار با آن راحت‌تر خواهد بود.
  3. دستگاهی انتخاب کنید که کاف آن اندازه‌ی بازوی‌تان باشد.
  4. اگر فشارخون شما نوسان زیادی دارد، بهتر است از دستگاه فشارسنج دیجیتال بازویی استفاده کنید چون دستگاه فشارسنج مچی و انگشتی از دقت کافی برخوردار نیستند.

اگر شخص مسن در منزل دارید، دستگاه فشارسنج از ضروریات منزل شماست. هنگام انتخاب فشارسنج خانگی، به دنبال یک دستگاه فشارسنج دیجیتال خوب بررسی شده باشید که ترجیحا فشارسنج دیجیتال بازویی باشد. حتما در شروع استفاده، دقت دستگاه را در مطب پزشک بررسی کنید تا از میزان دقت و یا اختلاف آن با فشارسنج پزشک مطلع شوید.

خواندن اعداد را از روی دستگاه یاد بگیرید و آن‌ها را ثبت کرده و با پزشک در میان بگذارید. پیشنهاد ما به شما تهیه فشارسنج دیجیتال بازوییی امرون M6 است. این دستگاه با دارا بودن دقت بالا و کاف فنری که مشخصه‌ی بارز آن است، می‌تواند خیال شما را بابت دستگاه فشارخون دقیق راحت کند.

چگونه تب سنج پزشکی انتخاب کنیم؟

چندین معیار کلی باید هنگام خرید تب سنج پزشکی ، مانند کاربرد ، نوع دماسنج،  راحتی و بهداشت بیمار و شرایط ایمنی در نظر گرفته شود.

نقاط اندازه گیری: اندازه گیری دما را می توان از طریق آنال ، دهانی ، زیر بغل ، گوش یا پیشانی انجام داد. بسته به هر مورد ، یک نقطه اندازه گیری به جای دیگری انتخاب می شود. برخی از دماسنج ها برای کاربردهای خاص مانند استفاده برای کودکان مناسب هستند.

نوع دماسنج: انواع مختلفی از دماسنج های پزشکی وجود دارد که می توان آنها را به دو گروه اصلی تقسیم کرد: مدل های کلاسیک شیشه ای آنالوگ و مدل های الکترونیکی. دماسنجهای الکترونیکی می توانند پروب یا مادون قرمز (غیر تماسی) باشند.

راحتی: دماسنج ها می توانند به شکل انعطاف پذیر یا سفت و سخت باشند. برخی از آنها یکبار مصرف هستند تا از آلودگی بین بیماران جلوگیری شود. دماسنج‌های اطفال ، می تواند به شکل پستانک باشد تا استفاده در بیماران نوزاد و کودک را راحت کند. دماسنجهای غیر تماسی از نظر کارکرد راحتی بیشتری را ایجاد می کنند.

اقدامات ایمنی و بهداشتی: با توجه به نوع و کاربرد دماسنج های پزشکی، بهتر است برای رعایت برخی اقدامات ایمنی و بهداشتی بهتر است از دماسنج های مادون قرمز غیر تماسی الکترونیکی استفاده گردد، چون پس از استفاده نیازی به تمیزکاری ندارند و بنابراین برای بیماران ایمن ترند.

هنگام انتخاب دماسنج پزشکی چه خصوصیات فنی باید در نظر گرفته شود؟

هنگام انتخاب دماسنج پزشکی ، چندین ویژگی فنی از جمله سرعت نمایش ، دقت ، دامنه و واحد اندازه گیری به کار می آیند.

سهولت و سرعت استفاده: برخی از مدلهای الکترونیکی در کمترین زمان میزان تب را نشان میدهند و دارای نمایشگر دیجیتالی‌اند. دماسنج های مادون قرمز سرعت خواندن تقریبا سریعی دارند.

دقت و قابلیت اطمینان: دقت و اطمینان به منقطه اندازه گیری دما و مطابقت با دستورالعمل های دستگاه بستگی دارد. اندازه گیری مقعدی از نظر دقت دما قابل اطمینان ترین نقطه است.

تطبیق پذیری: برخی از دماسنج ها همه کاره هستند و می توانند برای چندین کار مورد استفاده قرار بگیرند.

دامنه دما: محدوده های اندازه گیری دما بسته به مدل ممکن است متفاوت باشد. محدوده‌ی نمایش دمای تب سنج ها به طور کلی بین 35 تا 42 درجه سانتی گراد هستند.

واحدهای اندازه گیری: دماسنج ها دمای بدن را در درجه فارنهایت (درجه فارنهایت) یا درجه سانتیگراد (درجه سانتیگراد) نشان می دهند. در ایالات متحده ، دما در فارنهایت و در بیشتر کشورهای دیگر سانتیگراد اندازه گیری می شود.

چرا دماسنج دیجیتال غیر تماسی انتخاب می کنیم؟

این دماسنج ها به دلیل سرعت نمایش سریع و سهولت استفاده از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. برخی از مدل ها از فناوری مادون قرمز غیر تماسی نیز برخوردار هستند.

سرعت نمایش: تب سنج های غیر تماسی سرعت نمایش بیشتری نسبت به مدلهای سنتی شیشه آنالوگ دارند. برخی از دماسنج های مقعدی یک نمایشگر دیجیتالی دارند که در عرض 20 ثانیه دما را به شما نشان می‌دهد. این مزیت در اندازه‌گیری تب نوزادان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

سهولت استفاده: تب سنج‌های غیرتماسی امکان خواندن آسان و واضح عدد اندازه گیری شده را روی صفحه نمایش دیجیتال خود دارند. هنگامی که دما گرفته می شود ، یک سیگنال قابل شنیدن یا رنگ صفحه نمایش، نیز به کاربر نشان می دهد که دما قابل خواندن است.

مدل های مادون قرمز بدون تماس: این دماسنج ها اندازه گیری درجه حرارت از راه دور را بدون لمس بدن بیمار امکان پذیر می کنند.

مزایا: این مدل ها به دلیل دارا بودن بهداشت و ایمنی بالا خطر سرایت بیماری را کاهش می دهند. و به شما امکان می دهند بدون اینکه مزاحمت برای بیمار درجه حرارت بدن را اندازه بگیرید.

شما می‌توانید برای مشاهده انواع فشارسنج و تب سنج به وبسایت لوازم پزشکی ماهان مدیکال مراجعه فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز