خبرگزاری کار ایران

هم زمان با بازدید پدر علم ژنتیک ایران از شرکت نویان:

آغاز پروژه تحقیق و توسعه شرکت نویان نگین پارسیان با مشارکت بیش از 180 دانشجو جوان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۱۷۹

شرکت نویان نگین پارسیان به عنوان یک مجموعه دانش بنیان فعال در حوزه تولید تجهیزات نوین آزمایشگاهی، روز چهارشنبه 26 خردادماه 1400 میزبان رویدادی بزرگ با حضور پروفسور داریوش فرهود پدر علم ژنتیک ایران و جمعی از دانشجویان و بلاگرهای حوزه علوم پایه بود.

به گزارش ایلنا، در این رویداد که با حضور پرفسور داریوش فرهود پدر علم ژنتیک  ایران به همراه جمعی از دانشجویان رشته‌های علوم پایه از جمله زیست شناسی سلولی – مولکولی، میکروبیولوژی همراه بود با همکاری  اتحاد زیست شناسان ایران  و بنیاد پروفسور فرهود به منظور ایجاد ارتباط هدفمند میان صنعت آزمایشگاهی و دانشگاه ها قرارداد آموزش و کارورزی بیش از 180دانشجو را در شرکت نویان نگین پارسیان امضا نمود .

در حاشیه این بازدید پرفسور فرهود در جمع اصحاب رسانه و بلاگرهای حوزه علوم پایه، با ابراز شگفتی از موفقیت‌های شرکت نویان در زمینه ورود فناوری نوین صنعت آزمایشگاهی به ایران، اظهار کرد: بر اساس برخی تجارب دلسرد کننده ای که پیش از این در بازدید از برخی شرکت‌های به ظاهر دانش بنیان داشتم، آمادگی ذهنی این حجم از فعالیت مثمرثمر، برنامه ریزی شده و مبتکرانه را در شرکت نویان نداشتم و باید عنوان کنم که آنچه در بازدید از شرکت نویان دیدم برای من غافلگیر کننده بود.

سه مزیت مهم شرکت نویان از دیدگاه پدر علم ژنتیک ایران

این عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران در ادامه ، تلاش های شرکت نویان را از سه جنبه قابل تقدیر دانست و توضیح داد: اولین جنبه مثبت شرکت نویان، برنامه جامع و اهداف بلند مدت این شرکت بخش خصوصی در حوزه بسیار مهم و مغفول‌مانده تجهیزات آزمایشگاهی است که این نکته حتی در جزئیاتی مثل جانمایی تجهیزات و ساختمان‌سازی این شرکت نیز به چشم می خورد.  ویژگی مثبت دوم شرکت نویان، جوان بودن پرسنل و مدیران این شرکت است که چابکی، انعطاف و ریسک‌پذیری این مجموعه را افزایش می دهد و در دنیای کسب وکارهای مدرن که دنیای رقابت های فشرده است این ویژگی ها به شدت در شکوفایی این مجموعه موثر خواهد بود.

مزیت سوم شرکت نویان نیز این است که این شرکت به عنوان یک شرکت بخش خصوصی بدون کوچک ترین وابستگی به بودجه دولتی بنیان گذاشته شده و موفق شده رسالت مهمی را که برای خود تعریف کرده را جدا از سیستم پُردست انداز و پُرچالش دولتی به پیش ببرد.

وی تصریح کرد: برای من که با آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های دولتی فعال در این حوزه آشنایی دارم بسیار جالب بود که نویان بدون سرمایه و امکانات هنگفت دولتی دست به کار انتقال فناوری زده در حالی که هیچ شرکت دولتی، رویکرد و توان ورود به این عرصه را نداشته است.

حمایت کامل پرفسور فرهود از شرکت نویان

پدر علم ژنتیک ایران در ادامه با اشاره به اهداف استراتژیک شرکت نویان، افزود: این شرکت برای تولید یک یا چند کیت آزمایشگاهی راه اندازی نشده و نقشه‌راه بسیار بزرگ تری دارد. تحقق این نقشه‌راه نیازمند حمایت های همه جانبه است و من به سهم خود آمادگی دارم در زمینه های مختلف از جمله ایجاد ارتباطات موثر با مراکز تحقیقی، علمی و دانشگاهی داخلی - بین المللی و همچنین مراکزی همچون انستیتو پاستور که علاوه بر کار تحقیقی، فعالیت میدانی در عرصه های تشخیصی را به عهده دارند، در اختیار قرار دادن نتایج تحقیقات علمی و پایان نامه های برگزیده کشور در رشته های مرتبط با علوم بیوتکنولوژی، معرفی نیروهای جوان نخبه و صاحب ایده و تفکر به شرکت نویان، فراهم کردن زمینه حضور شرکت نویان در محافل علمی برجسته و فرهنگستان علوم پزشکی و استفاده از ذخیره دانش این مراکز ، معرفی جامعه های بزرگ آماری از بیماران برای انجام تحقیقات و هر نوع کمک دیگری که از فردی با سوابق و تجارب من انتظار می‌رود، به یاری این مجموعه بشتابم.

نویان نیازمند مشاوره دانشمندانی همچون پوفسور فرهود است

محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان نیز در این مراسم با تقدیر از شخصیت علمی پرفسور فرهود، خواستار حمایت معنوی ایشان از فعالیت های مجموعه تحت مدیریت خود شد و اظهار کرد: ما در شرکت نویان، خودباوری و اتکا به تخصص جوانان کشورمان را سرلوحه خود قرار داده ایم و در عین حال با افتخار خود را نیازمند مشاوره و تجربه دانشمندان بزرگی همچون پروفسور فرهود می‌دانیم. مدیرعامل شرکت نویان افزود: مهم ترین بخش در نویان بخش تحقیق و توسعه می باشد ما در تلاشیم با جذب نیروهای خلاق و جوان علاوه بر جلوگیری از خروج این نخبگان ارزشمند کشور با بومی سازی این فن آوری ها زمینه صرفه جویی ارزی محصولات آزمایشگاهی را نیز فراهم نماییم

مسئولیت اجتماعی شرکت نویان در کارآفرینی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی

مدیرعامل شرکت نویان ، کارآفرینی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های مرتبط را از جمله مهم ترین مسئولیت های این شرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: در بازدید امروز علاوه بر میزبانی از پروفسور فرهود ، پذیرای جمعی از دانشجویان و بلاگرهای جوان حوزه علوم پایه بودیم تا این عزیزان حاصل تلاش ها و ظرفیت های شرکت نویان را از نزدیک ببینند و ضمنا به آنها این نوید را اعلام کنیم که شرکت نویان در طرح های توسعه خود به زودی برنامه استخدام نیروی انسانی فارغ التحصیل دانشگاهی در رشته های مرتبط با علوم بیوتکنولوزی و آزمایشگاهی را اجرا خواهد کرد. علاوه بر این، شرکت نویان در راستای مسئولیت های اجتماعی خود ارائه بورس های تحصیلی و ایفا کردن نقش اسپانسری برای دانشجویان و نخبگان دانشگاهی جهت تحقیقات کاربردی و مورد نیاز شرکت را نیز در دستور کار دارد که جزئیات این برنامه ها به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز