خبرگزاری کار ایران

همسر پدر علم حقوق ایران: / تکرار /

دکتر کاتوزیان هرگز در مقابل کسی جز خدا تعظیم نکرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۵۸۰

دکتر در روزهای آخر نیز با وجود بیماری به دانشگاه می‌رفت و می‌گفت آنجا خانه من است و برایش مهم نبود که کسانی نمی‌خواهند او به دانشگاه برود.

همسر دکتر کاتوزیان گفت: دکتر در روزهای آخر نیز با وجود بیماری به دانشگاه می‌رفت و می‌گفت آنجا خانه من است و برایش مهم نبود که کسانی نمی‌خواهند او به دانشگاه برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همسر دکتر کاتوزیان در مراسم تشییع پیکر دکتر ناصر کاتوزیان گفت: دکتر همیشه عاشق دانشگاه بوده و حتی وقتی از دانشگاه بازنشسته‌اش کردند گفت دانشگاه حقوق، مال پدر کسی نیست و مال دانشجو است. کسانی هستند که می‌خواهند چیزی یاد بگیرند و باعثافتخار ایران شوند و من دانشجویانی دارم که می‌دانم از من بهتر خواهند شد.

وی با بیان اینکه من دختر عموی دکتر کاتوزیان بودم، ادامه داد: ما با یکدیگر سال ۳۳ ازدواج کردیم و با وجود همه مشکلات عاشقانه کنار یکدیگر بودیم که الان بعد از ۶۰ سال دکتر کاتوزیان شوهر، پدر و دوست صمیمی و یارم بود در ۱۲ سالی که در دادگستری کار می‌کرد زندگی ما خیلی معمولی و شاید فقیرانه بود اما ما در زندگی امید داشتیم.

همسر دکتر کاتوزیان به مراحل مختلفی از زندگی مشترک خود با پدر علم حقوق اشاره کرد و ادامه داد: او زمانی که ۲۱ ساله بود اولین و آخرین دروغ خود را گفت و برای اینکه بتواند به استخدام دادگستری درآید به دروغ گفت که ۲۵ ساله است. دکتر به عنوان عضو علی‌البدل دادگاه به اراک رفت و ما چند سالی آنجا بودیم آن موقع دکتر ۴۰۰ تومان حقوق دریافت می‌کرد که ما با این پول کرایه خانه هم پرداخت می‌کردیم اما زمانی که دانشگاه تهران دوره دکتری حقوق را تشکیل داد دکتر اعلام کرد دیگر این کار را نمی‌خواهم و برای درس خواندن به تهران آمد.

کاتوزیان یادآور شد: اولین کتاب دکتر وصیت بود که بعدها تز دکترایش نیز همین مساله شد. ایشان هرگز دست نبوسید و در مقابل کسی جز خدا تعظیم نکرد. ایشان هرگز زیر بار حرف زور نرفت اما احترام خاصی برای اساتیدش قائل بود. او عاشق شاگردانش بود و خود را وقف آنان می‌کرد و در روزهای آخر نیز با وجود بیماری به دانشگاه می‌رفت و می‌گفت آنجا خانه من است و برایش مهم نبود که کسانی نمی‌خواهند او به دانشگاه برود.

وی در پایان از حقوق‌دانان، شاگردان، و همکاران دکتر کاتوزیان خواست درس‌هایی که می‌خوانند با عشق باشد چرا که خدا پول را می‌رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز