خبرگزاری کار ایران

همزمان با نکوداشت پدر مرثیه سرایی ایران:

برگزاری همایش پرچمداران نور در فرهنگسرای مهر کاشان

کد خبر : ۱۵۱۲۱۶

همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب(س) همایش «پرچمداران نور» همراه با اختتامیه پنجمین نکوداشت محتشم کاشانی «پدر مرثیه سرایی ایران» جمعه ۱۶ اسفند ماه در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

ایلنا: همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب(س) همایش «پرچمداران نور» همراه با اختتامیه پنجمین نکوداشت محتشم کاشانی «پدر مرثیه سرایی ایران» جمعه ۱۶ اسفند ماه در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان دبیر نکوداشت محتشم کاشانی و دبیر اجرایی همایش پرچمداران نور در گفتگو با خبرنگاران گفت: همایش «پرچمداران نور» به منظور تجلیل از مداحان نوجوان و جوان شهرستان کاشانهمراه با اختتامیه پنجمین نکوداشت محتشم کاشانی «پدر مرثیه سرایی ایران» در فرهنگسرای مهر کاشان برگزار می‌شود.

مصطفی گیوی، یکی از ویژه برنامه‌های نکوداشت محتشم کاشانی که همه ساله در این شهرستان اجرا می‌شود را برگزاری مسابقه مداحی عنوان کرد و افزود: امسال نیز در این مسابقات بیش از یکصد نفر مداح نوجوان و جوان کاشانی با محوریت ۱۲ بند محتشم که در بقعه محتشم برگزار شد، به رقابت پرداختند.

وی، از راهیابی پنج نفر از مداحان جوان و نوجوان کاشانی در این دوره از مسابقات به مرحلهٔ استانی خبر داد و گفت: مداحان کاشانی سه شنبه ۲۰ اسفند ماه در مسابقات استانی با دیگر مداحان به رقابت پرداخته و امید است به مرحله کشوری نیز راه پیدا کنند.

به گفته وی، شناساندن شخصیت شاعر و مرثیه سرای اهلبیت «محتشم کاشانی» و ترویجشعر آئینی از اهداف برگزاری این نکوداشت است.

دبیر نکوداشت محتشم کاشانی و دبیر اجرایی همایش پرچمداران نور، هدف از برگزاری مسابقات مداحی را نشان دادن راه صحیح و اصولی مدیحهسراییاهل بیت عصمت و طهارت برشمرد.

گیوی اذعان داشت: برگزاری چنین مسابقات و ویژه برنامه‌های مذهبی در این شهرستان باعثجذب نوجوانان وجوانان مستعد و توانمند در این عرصه و جلوگیری از بروز برخی انحرافات و کجروی‌ها در جامعه است.

وی، از پیش بینی حدود یکصد نفر از مداحان، پیشکسوتان مداحی، شعراء و مسئولین شهرستان در این همایش خبر داد.

به گفته وی، همایش «پرچمداران نور» همراه با اختتامیه پنجمین نکوداشت محتشم کاشانی «پدر مرثیه سرایی ایران» با همکاری مشترک سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، آموزش و پرورش و موسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگیدر فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز