خبرگزاری کار ایران

تجهیزات آشپزخانه صنعتی و یخساز صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۷۶۲

تجهیزات آشپزخانه صنعتی از آن دست لوازمی است که به شدت میتواند در به وجود آوردن یک آشپزخانه شیک و حرفه ای کاربرد داشته باشد و در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی تمامی نیازهای ریز و درشت صاحبان کسب و کارهای رستورانی، خدماتی، هتلداری و البته سرآشپزها باشد.

در حقیقت آشپزخانه های صنعتی و رستوران های بزرگ به یک سری تجهیزات و لوازم به نام تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیاز دارند تا بتوانند غذا پخت کنند و خدمات باکیفیت و مرغوبی به مشتریان ارائه دهند.

جنس و نوع این تجهیزات بسیار مهم می باشد و به شدت در کیفیت نهایی غذا و جلب مشتری برای آشپزخانه و رستوران تاثیرگذار است.

استفاده از این وسایل مزایای زیادی دارد که از مهم ترین این مزیت ها می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی و وقت اشاره کرد. از دیگر مزایا و ویژگی های تجهیزات آشپزخانه صنعتی می توان ارتقای سطح کمی و کیفی پخت و پز، چند برابر شدن ظرفیت پخت، کاهش تولید ضایعات مواد غذایی، استفاده بهینه از فضای آشپزخانه، بالا بردن بهداشت محیط، جلب نظر مشتریان و جذب مشتری بیشتر را نام برد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی انواع مختلفی دارد که هر دسته بندی دارای کارایی خاص خود می باشد و برای هدف مشخصی ساخته و تولید شده است. این زیر مجموعه ها و دسته ها عبارتند از:

تجهیزات آماده سازی

مهم ترین و ضروری ترین لوازم هستند و با توجه به منوی غذا و نوع کاربری آشپزخانه و رستوران انتخاب می شوند. از مهم ترین تجهیزات آماده سازی می توان به ترموس، سماور، سیب زمینی خلال کن، سبزی خردکن، میز کار، چرخ گوشت، سیخ گیر، خمیر گیر و پاتیل خیس کردن برنج اشاره کرد.

تجهیزات پخت و پز

تجهیزات آشپزخانه صنعتی و یخساز صنعتی

این وسایل در کیفیت نهایی غذای پخت شده به شدت تاثیرگذار هستند. از این رو جنس و مدل آنها بسیار مهم است و باید حتما مرغوب و باکیفیت باشند. اکثر این تجهیزات از استیل ساخته می شوند و دوام و استحکام بالایی دارند. از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات پخت و پز می توان اجاق گاز، فر، دیگ پخت برنج، دیگ پخت خورشت، سرخ کن، کباب پز، دستگاه گریل، دیزی پز، ماهیتابه گردان، گرمکن و گرمخانه را نام برد.

تجهیزات سرو

این تجهیزات باید از نظر ظاهری فوق العاده شیک و زیبا باشند و از جنس خوب و مرغوبی برخوردار باشند، زیرا توسط مشتری دیده می شوند و در جلب رضایت و نظر او نقش مهمی دارند. از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات سرو می توان به بشقاب، لیوان، قاشق، چنگال، کارد، سینی، ترولی، ظروف جمع کردن غذا و ظروف سرو سالاد و نوشیدنی اشاره کرد. جنس اکثر این وسایل از استیل می باشد و خیلی راحت و بدون دردسر تمیز می شوند.

تجهیزات برودتی

از این تجهیزات برای نگهداری طولانی مدت، سرد کردن و منجمد کردن مواد غذایی، قبل از پخت یا قبل از سرو، استفاده می شود. یخچال صنعتی، فریزر صنعتی، تاپینگ، آب سردکن و یخساز صنعتی از مهم ترین و پر استفاده ترین تجهیزات برودتی هستند که در ادامه این مقاله در مورد یخساز صنعتی و انواع آن مفصل توضیح می دهیم.

تجهیزات شست و شو

از تجهیزات شست و شو برای شستن ظروف کثیف استفاده می شود و از مهم ترین آنها می توان به ماشین ظرفشویی صنعتی، میز ظروف کثیف، سینک ظرفشویی، وان شست و شو، سیخ شوی و آبچکان اشاره کرد. اکثر این تجهیزات محفظه حرارت و گرما دارند و می توان مقدار آب و میزان حرارت لازم برای شستن ظروف کثیف را تعیین و تنظیم کرد. استفاده از تجهیزات شست و شو باعث می شود که به نیروی کار کمتری نیاز پیدا شود و محیط آشپزخانه تمیز تر و مرتب تر دیده شود.

تجهیزات حمل و نقل

از تجهیزات حمل و نقل برای سرو غذا و جمع کردن ظروف از روی میز مشتری استفاده می شود. این لوازم باید از نظر ظاهری زیبا، شیک و چشم نواز باشند، از جنس، کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشند و بین آنها با محیط آشپزخانه و رستوران شما هماهنگی وجود داشته باشد.

تجهیزات نگهداری

تجهیزات نگهداری به همان تجهیزاتی گفته می شود که برای حمل دیگ، حمل بار و حمل ظروف از آنها استفاده می شود. جنس، دوام و استقامت این وسایل بسیار مهم می باشد.

تجهیزات کترینگ

تجهیزات آشپزخانه صنعتی و یخساز صنعتی

از مهم ترین تجهیزات کترینگ می توان به چرخ گوشت صنعتی، اجاق گاز فردار صنعتی، دستگاه یخ ساز صنعتی، اجاق گاز رومیزی صنعتی، هود صنعتی، اسلایسر صنعتی، دستگاه سبزی خرد کن صنعتی، دم کن برنج، تابه گردان، میز کباب کشی و میز سالاد بار اشاره کرد. این لوازم باید با توجه به نوع غذایی که قرار است پخت و سرو شود و ظرفیت کترینگ، انتخاب و خریداری شوند. سعی کنید سراغ تجهیزات ارزان قیمت و دست دوم نروید زیرا تمام دستگاه ها و لوازم ذکر شده، در کیفیت نهایی غذا نقش دارند و باید از بهترین جنس و نوع انتخاب شوند.

تجهیزات فست فود

تجهیزات فست فود براساس غذای نوشته شده در منو، محیط کاری و نوع کاربری فست فود انتخاب می شوند و از مهم ترین و پر استفاده ترین آنها می توان به فر پیتزا، ساندویچ ساز، دستگاه گریل، دستگاه مرغ بریان، دستگاه سرخ کن، دستگاه کباب ترکی، دستگاه بخار پز، دستگاه ذرت مکزیکی و دستگاه گرمکن غذا اشاره کرد. نوع، مدل و اندازه این وسایل باید براساس محیط کاری شما انتخاب شود.

تجهیزات کافی شاپ

از ضروری ترین و لازم ترین تجهیزات کافی شاپ می توان آبمیوه گیری، مخلوط کن، همزن، قهوه ساز، بستنی ساز، یخ خردکن، وافل ساز، شیکر، دستگاه آسیاب قهوه و کرپ ساز را نام برد. این وسایل باید با توجه به ظرفیت کافی شاپ و خدماتی که قرار است ارائه دهد، انتخاب شوند. هنگام انتخاب و خرید حتما به برند دستگاه ها و نحوه عملکرد آنها دقت کنید زیرا قرار است هزینه بالایی تقبل کنید. به طور کلی تجهیزات کافی شاپ از قیمت بالایی برخوردار هستند و گران می باشند.

یخساز صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی و یخساز صنعتی

یخساز صنعتی انواع مختلفی دارد که هر یک دارای طراحی و شکل ظاهری خاص خود هستند و وظیفه مشخصی بر عهده دارند اما وظیفه عمده و یکسان همگی، تولید و نگهداری یخ می باشد. یخساز صنعتی اندازه و ظرفیت های زیادی دارد که از مهم ترین و پر استفاده ترین آنها می توان به 32 کیلویی با ظرفیت مخزن ۹ کیلوگرم، 50 کیلویی با ظرفیت مخزن ۲۵ کیلوگرم، 100 کیلویی با ظرفیت مخزن 20 و ۶۰ کیلوگرم، ۱۵۵ کیلویی با ظرفیت مخزن ۶۵ کیلوگرم، ۲۰۰ کیلویی با ظرفیت مخزن ۹۰ کیلوگرم، 300 کیلویی، 350 کیلویی، 400 کیلویی، 500 کیلویی، 1 تنی و بیشتر اشاره کرد. البته ظرفیت های 500 کیلویی، 1 تنی و بالاتر سفارشی هستند و به درخواست و سفارش مشتری ساخته می شوند.

استفاده از دستگاه یخساز صنعتی مزایای زیادی دارد که از مهم ترین آنها می توان به کاهش مصرف انرژی، مقرون به صرفه و اقتصادی بودن، افزایش ظرفیت تولید، بالا بردن راندمان کاری و بهره وری، مرتب، منظم، بهداشتی و زیبا کردن محیط کار اشاره کرد.

انواع یخساز صنعتی عبارت است از:

دستگاه یخساز قالبی

این دستگاه با مکانیزم تبرید کار می کند و برای یخ سازی از تونل انجماد استفاده می نماید. دستگاه یخساز قالبی یخ را به شکل قالب تولید می کند و در کارخانه های بزرگ و محیط های صنعتی استفاده می شود و در محیط های کوچک کاربرد ندارد.

دستگاه یخساز حبه ای

این دستگاه که پر مصرف ترین و محبوب ترین دستگاه یخساز است، یخ حبه ای تولید می کند و اندازه و سایز حبه های آن می تواند متفاوت باشد. دستگاه یخساز حبه ای با استفاده از یک سیستم تبرید پیچیده اقدام به تولید یخ می کند و عمدتا دارای منبع ذخیره یخ می باشد. باید بدانید هرچه ظرفیت این دستگاه بالاتر برود، قیمت آن افزایش پیدا می کند. مدل های موجود در بازار دستگاه یخساز حبه ای عبارت است از: ۳۲ کیلویی NTF ایتالیا، 50 کیلویی NTF ایتالیا، 100 کیلویی NTF ایتالیا، ۱۵۰ کیلویی NTF ایتالیا و ۴۰۰ کیلویی NTF ایتالیا. بهتر است بدانید برند NTF ایتالیا از قیمتی پایین و کیفیتی بالا برخوردار می باشد و دارای 2 سال گارانتی است.

دستگاه یخساز پولکی

این دستگاه یخ را به شکل پولک تولید می کند و یکی از پیچیده ترین و سریع ترین دستگاه های یخساز صنعتی است. دستگاه یخساز پولکی یخ تمیز، خشک و کاملا بهداشتی تولید می کند و بیشتر در ماهی فروشی ها و گوشت فروشی ها مورد استفاده قرار می گیرد. یخ های تولیدی این دستگاه دارای چسبندگی نمی باشند، سطوح و زوایای کاملا مرتبی دارند، می توان به راحتی آنها را انتقال داد و تا 24 ساعت قابل نگهداری هستند.

دستگاه یخساز پودری

این دستگاه برای یخ سازی از تونل انجماد استفاده می کند و یخ را به صورت پودر و خرد شده تولید می نماید. این یخساز، یخ را بعد از تولید به وسیله دستگاه کراش خرد می کند و به مخزن دستگاه می ریزد. امروزه دستگاه یخساز پودری به دلیل شکل خاص و زیبای یخ های تولیدی اش، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و استفاده می شود.

تجهیز گستر؛ بهترین انتخاب ممکن برای ایجاد آشپزخانه های صنعتی حرفه ای

مجموعه تجهیز گستر (industrial-kitchen.com) یکی از غولهای سازنده تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شمار می رود که با دو دهه تجربه در زمینه های طراحی، تولید و نصب تجهیزات آشپزخانه صنعتی، فست فود، سلف سرویس، کترینگ با تخصص فارغ التحصیلان دانشگاههای صنعتی شریف، بهشتی و تهران و همچنین با بهره گیری از دانش روز و مشاوره با تولید کنندگان بزرگ دنیا اقدام به تولید محصولاتی همتراز با محصولات جدیدترین و بزرگ ترین کارخانجات تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی در جهان نموده است.

شرکت تجهیز گستر همواره مخاطبان خود را به مقایسه کیفیت و شیک بودن محصولات و لوازم صنعتی آشپزخانه ای و انواع یخساز صنعتی دعوت نموده است و در صدد است تا به دور از هرگونه هیاهو و تصمیم عجولانه، متقاضیان را به آشنایی کامل با این محصولات دعوت کند. از همین رو پیشنهاد میشود که پیش از هرگونه اقدام به خرید، حتماَ و حتماَ با مشاورین و مهندسین برجسته این شرکت تماس حاصل فرمایید.

به یاد داشته باشید که شعار ما همواره این است: «در مسیر بهترین شدن، هیچگاه تنهایتان نخواهیم گذاشت...».

آدرس: سعادت آباد ، بلوار دریا ، خیابان مطهری شمالی ، پلاک 12

تلفن: 02188697623  ؛  همراه: 09128299793

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز