خبرگزاری کار ایران

مهمترین کتاب‌ها برای موفقیت در کنکور سراسری

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۲۰۶

آزمون ورود به دانشگاه یا به اصطلاح عامیانه‌تر کنکور، یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین آزمون‌هایی است که شهروندان کشور ما و برخی از دیگر کشورها در آن شرکت می‌کنند. قبولی در این آزمون، تمام اتفاقات و موقعیت‌های آینده‌ی شخص را تحت شعاع قرار می‌دهد و موفقیت در آن به مثابه‌ی ورود به مسیر علاقمندی‌ها است‌.

نتیجه‌ی کنکور برای همه‌ی دانش آموزان متفاوت است و ممکن است موفقیت یک شخص، شکست دیگری به حساب آید. علاقمندی افراد به رشته‌های مختلف، زمینه‌ی ورود به دانشگاه‌ها نیز متفاوت و در گرو داشتن رتبه‌ای متناسب با رشته مورد درخواست داوطلبان و شرکت کنندگان در آزمون است.

از این رو کتاب‌های مهمی که برای هر یک از این دانش آموزان تعریف می‌شوند، تفاوت اساسی و عمده دارند. برای پیشگیری از سردرگمی رجوع به بانک کتاب بهترین گزینه خواهد بود.

به طور کلی داشتن کتاب‌هایی که دروس تخصصی و عمومی را به خوبی و به میزان لازم پوشش دهند بهترین کتاب‌های لازم جهت موفقیت در کنکور محسوب می‌شوند. برای تشخیص ارجحیت کتاب‌ها می‌بایست نکات ویژه‌ای را مدنظر قرار داد. خرید از بانک ‌کتابی  مطمئن و حساب شده همچون "های بوک" که نتیجه‌ای متناسب با خواستگاه داوطلب داشته باشد، امری است که بخش عظیمی از مسیر موفقیت را شامل می‌شود.

اگر چه بسیاری از افراد برای یادگیری و کسب مهارت‌هایی چون تست زنی، سرعت عمل، تمرکز و .... به صلاح دید خود در رزم آزمون یا کلاس‌های آموزشی مختلف شرکت می‌کنند و برای تحصیل مدارسی با نرخ بالای قبولی یا درجه‌ی بالای کیفیت آموزشی را انتخاب می‌کنند اما بدون در اختیار داشتن بانک کتاب به عنوان منبع خوانش خود، قادر به قبولی نخواهند بود.

از سالیان خیلی دور که بحث قبولی در کنکور به امری بسیار ارزشمند و تعیین کننده تبدیل شد، بحث بر انتخاب منبع و مجموعه منابعی تحت عنوان بانک کتاب هر دانش آموز بین اندیشمندان و کارشناسان این حوزه را به وجود آورد. انتشارات زیادی وارد مسیر انتشار کتاب‌های کمک آموزشی شدند و علاوه بر متن درسی و توجه ویژه به نکات مرتبط به هر بخش، نمونه سوالاتی که مبنای اصلی آن‌ها تستی بودن است را نیز وارد ساختار کتاب خود کردند. به طور مثال یکی از بهترین و نام آورترین انتشاراتی‌هایی که در این حوزه از قدیم فعال بوده و همچنان از جایگاه ویژه‌ای در میان آموزندگان و دانش آموزان برخوردار است، انتشارات خیلی سبز است.

رد پای انتشارات خیلی سبز با کیفیت بالایی که در نوع خودش می‌تواند سرآمد باشد، در کارنامه کمتر کسی از داوطلبان دیده نمی‌شود و به نوعی اغلب افرادی که سد آزمون کنکور را پشت سر گذاشته‌اند به گونه‌ای حداقل یک یا دو کتاب از انتشارات خیلی سبز را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

اما شاید برایتان سوال شود که به طور کلی کتاب کنکور چیست؟

چه عللی می‌توانند بر انتخاب یک انتشارات به عنوان مرجع اصلی و پای ثابت سبد فروش اغلب بانک‌ کتاب‌های فعال یا بسته‌ی پیشنهادی یک معلم جای بگیرد؟

چه کتابی را می‌توان کتاب کنکور مناسب و پله‌ای برای رسیدن به موفقیت محسوب نمود؟

در ادامه با معرفی و بررسی برخی نکات، خرید منبع کنکور و تشکیل یک مجموعه بانک کتاب شخصی، متناسب با شرایط هر داوطلب را تا حدود قابل توجهی تسهیل خواهیم کرد.

فروشگاه عرضه کننده کتاب

پیش از بررسی هرچیز درباره خرید کتاب کنکور، می‌بایست برای خرید به فروشگاهی معتبر مراجعه کنید. فروشگاهی که خود به عنوان یک مرجع و بانک‌ کتاب جامع بوده و خرید کتاب کنکور را تا حدود زیادی تسهیل کند. کتابفروشی‌ای را می‌توان یک فروشگاه خوب و معتبر در نظر گرفت که موارد خاصی را در ساختار کلی خود رعایت کند. تنوع کتاب‌هایش بالا باشد و از انتشاراتی‌های مختلف پشتیبانی کند، دارای تیم مشاوره‌ای زبده و آشنا با کتاب‌ها باشد، ارائه تخففیف‌های دوره‌ای، قابلیت خرید آنلاین را فعال نموده باشد، اختصاص آیتم‌های تشویق کننده چون ارسال رایگان و .... را می‌توان از جمله علل ترغیب داوطلبان به خرید کتاب از یک بانک کتاب باشد.

جامع بودن

برای خرید کتاب کنکور تعداد زیادی کتاب وجود دارد و داوطلبان با طیف گسترده و متنوعی از کتاب‌ها مواجه‌اند. از طرف دیگر درس‌هایی که می‌بایست برای آزمون آماده شوند، بنا به رشته داوطلب تعداد متغیر اما به تقریب زیادی دارند. انتشارات خیلی سبز و دیگر انتشارات برای آن‌که بهترین کیفیت و کارآیی را به داوطلبین ارائه کنند، اقدام به چاپ کتاب‌های جامع و شامل هر چند پایه‌ای که به عنوان مفاد آموزشی در نظر گرفته شده است می‌کنند.

درسنامه

درسنامه‌ی کتاب درسی و توضیحات دبیران، اگر چه بسیار ارزشمند و دارای کاربرد فراوان‌اند اما برای موفقیت در کنکور کافی نیستند. کتاب‌های کنکوری، برای اینکه نیاز داوطلب به درسنامه را پوشش دهند اقدام به تجمیع تدریس چندین استاد، نکات آزمون‌های سال‌های گذشته و .... کرده و از این طریق به بار علمی دانش آموز می‌افزایند. به طور مثال در بسیاری از کتاب‌های تست درسنامه دار و محبوب همچون انتشارات خیلی سبز، مبتکران، مهر و ماه و .... بخش‌هایی به نام فلش به جلو یا عقب را در درسنامه‌ی خود جای می‌دهند، چرا که نفس کنکور ترکیبی است؛ ترکیبی از مطالب به هم مرتب آموخته شده در همه منابع درسی. وجود درسنامه‌ی کامل حجم زیادی از وقت را حفظ کرده و کیفیت درس خواندن را افزایش می‌دهد.

مهمترین کتاب‌ها برای موفقیت در کنکور سراسری

بانک‌ سوالات سال‌های گذشته

همان‌طور که می‌دانید، بخش‌های خاصی از هر کتاب یا مبحث از اهمیت خاصی برخوردار بوده و این اهمیت موجب می‌شود که هر ساله نکات آن مبحث به صورت تکراری اما در مدل‌های مختلف، بخشی از سوالات کنکور را تشکیل دهند. از این رو انتشاراتی‌هایی تحت عنوان بانک‌ سوالات، وظیفه جمع آوری سوالات کنکورهای قبل را به عهده گرفته‌اند. یکی از محبوب‌ترین‌ها و پیشتازان این عرصه انتشارات مهر و ماه با کتاب‌های کنکوریوم بوده است. پس از مراجعه به بانک ‌کتاب و اقدام به خرید کتاب‌های کنکوریوم و... تنها به خرید بانک سوالات تخصصی رشته بسنده نکنید، چرا که به گفته‌ی کارشناسان این حوزه، تکرار در سوالات عمومی نیز به وفور اتفاق می‌افتد.

دارا بودن پاسخنامه تشریحی، سطح بندی سوالات در دسته‌های آسان، سخت، فوق سخت، قیمت مقرون به صرفه، قابل دسترسی بودن، کیفیت کاغذ و جلد، طراحی مناسب، بارم بندی و توضیح چگونگی پراکندگی شانس هر فصل، توضیحاتی درباره درس مربوطه و روش‌های موفقیت و ..... از دیگر ویژگی‌های لازم جهت خوب شناخته شدن یک کتاب کنکور می‌باشند.

اگر به دنبال یک ‌فروشگاه یا به عبارت بهتر، بانک کتاب خوب جهت خرید کتاب کنکور هستید، فروشگاه "های بوک" پیشنهاد ما به شما است. فروشگاه اینترنتی عرضه کتاب "های بوک" به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کتابفروشی‌های آنلاین، با بیش از یک دهه تجربه در حوزه فوق با ارائه پشتیبانی تلفنی و آنلاین، تخفیف‌های دائمی، ضمانت اصالت کالا، ارسال رایگان برای خریدهای بالای ۲۰۰ هزار تومن، تضمین قیمت و کیفیت محصول، ارسال سریع و .... سعی در حفظ اعتماد و حس خوب کاربران دارد. با خرید از های بوک، بسیاری از مشغله‌های ذهنی خرید کتاب همچون نایاب شدن، قیمت بالا، خرابی کتاب در زمان ارسال و .... از بین خواهند رفت و خریدی به یادماندنی، برای خریداران به یادگار خواهد ماند.

جهت مشاهده محصولات، بهره‌مندی از خدمات مجموعه‌ی "های بوک" و خرید کتاب، می‌توانید به وبسایت آن به نشانی hibook.co مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز