خبرگزاری کار ایران

خرید دوربین مداربسته وایرلس

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۳۰۳

با پیشرفت جوامع و گسترش ارتباطات، میزان رفت و آمدها به مکان‌های مختلف، بحث حفاظت و امنیت بیش از پیش مطرح شد و در نتیجه روش‌هایی از قبیل نصب دزدگیر، قفل‌های مختلف و محکم، حضور نیروی حراست و .... مورد آزمایش قرار گرفت تا روشی با حد بالای حفاظت یافت شود.

یکی از روش‌هایی که از گذشته‌ تا اکنون برای حفاظت مورد استقبال عموم مردم واقع شده، استفاده از دوربین مداربسته است. اما خرید و استفاده از دوربین مداربسته نیاز به کسب اطلاعات کافی از کارشناسان مربوطه است. ما در این مقاله می‌کوشیم تا حدودی راهنمای خرید این دستگاه کاربردی را به شما ارائه کنیم.

Closet circuit television
یا به اختصار CCTV  انواعی از دوربین‌های حفاظتی هستند که به صورت ثابت یا گردان در جای خود، جهت حفاظت از مکان‌های مختلف، نصب و مورد استفاده قرار میگیرند. این دوربین‌ها با توجه به کاربرد، ظاهر و ویژگی‌های ساختاری به انوع مختلف تقسیم می‌شوند.

  • دوربین لامپی
  • دوربین حرارتی
  • دوربین جعبه‌ای
  • دوربین وایرلس
  • دوربین گنبدی و ......

تاریخچه

برای بررسی تاریخچه دوربین مداربسته می‌بایست در نظر داشت که این سیستم‌های حفاظتی برای رسیدن به مرحله‌ی کنونی یا به اصطلاح دوربین‌های مدرن، دو مرحله‌ی دوربین‌های اولیه و دوربین‌های نظارتی را طی کرده‌اند. دوربین‌های اولیه ابتدا برای استفاده پلیس بودند و پس از آن برای کنترل ترافیک و جرائم جاده‌ای دوربین‌های نظارتی وارد بازار شدند. پس از طی کردن دو مرحله بالا، در زمان فعلی دوربین‌های مدرن بیشتر برای حفظ امنیت و مطلع شدن از وضعیت مکان‌های مدنظر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این سیستم‌‌های حفاظتی به طور کلی در دو طیف کاملا مجزا دسته بندی و بررسی می‌شوند:
۱- سیستم تحت شبکه
۲- سیستم آنالوگ (نوع قدیمی‌تر)

سیستم شبکه

اگر به دنبال خرید یک سیستم قابل اطمینان و حرفه‌ای‌تر هستید دوربین‌های به سبک سیستم شبکه، می‌بایست اولویت انتخاب شما باشند. در این سیستم‌ها، کیفیت یا به عبارت دیگر رزولوشن تصاویر بسیار بالاتر از نمونه متفاوتش یعنی سیستم آنالوگ است و از همین رو در میزان قیمت و هزینه نیز بالاتر می‌باشد. پیچیدگی‌ها و هزینه بالای دوربین مداربسته با سیستم شبکه، توسط کیفیت خوبی که از این سیستم حاصل می‌شود، جبران می‌گردد.

سیستم آنالوگ

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد سیستم آنالوگ، از دوربین‌های حفاظتی نسل قدیمی است. تصویر حاصل از این نوع دوربین مداربسته فاقد رزولوشن بالاست و به همین علت قیمت کمتری نسبت به مدل دیگر دارد. اگر به دنبال یک دوربین حفاظتی حرفه‌ای و قابل اطمینان‌تر برای مکانی مهم هستید، دوربین آنالوگ انتخاب خوبی برای شما نیست و نمی‌تواند انتظارات شما را به خوبی برآورده سازد.
دوربین‌های بیسیم در بازار با نام‌های متفاوتی از قبیل وایرلس، وای فای و .... شناخته می‌شوند. وایرلس در زبان لاتین به معنای بیسیم است و از این رو به دوربین‌ مداربسته بیسیم اطلاق می‌شود. از طرف دیگر از آن‌جایی که این دوربین‌ها از طریق شبکه وای فای (ارسال و دریافت محتوی توسط امواج رادیویی در فرکانس ۲.۴ تا ۵.۸ مگا هرتز) تصاویر را به اپراتور یا دستگاه مربوطه ارسال می‌کنند، به نام دوربین‌ مداربسته وای فای نیز شناخته می‌شوند‌. در واقع تنها تفاوت دوربین وایرلس با دوربین انالوگ یا شبکه، همین قابلیت انتقال تصاویر و صوت به وسیله شبکه بیسیم و تامین انرژی برق از منبعی به نام باتری است.

از مزایای دوربین وایرلس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به سیم‌کشی و کابل‌کشی
  • نصب آسان
  • قابلیت جا به جایی
  • حفظ زیبایی ظاهری منزل یا محل کار
  • دسترسی راحت‌تر به محتوا
  • کاهش هزینه‌ها و ....

دوربین مداربسته بیسیم نیز همچون سایر دوربین‌های حفاظتی دارای دو نوع آنالوگ و دیجیتال است. این انواع مختلف، تفاوت‌هایی در مورد انتقال داده‌ها با سیگنال‌های مختلف و هر یک توضیحات مخصوص به خودشان را دارا هستند که در ادامه مقاله به تشریح‌ این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

 آنالوگ

استفاده از دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ نیز همچون سایر مدل‌های آنالوگ، امروزه محدود شده است. چرا که نوع آنالوگ علی‌رغم قیمت پایینی که دارد، به شدت نسبت به محیط حساس بوده و متحمل مشکلاتی چون اختلال‌های مغناطیسی و نویز می‌شوند. گفتنی است که انتقال تصویر در این دسته از دوربین‌ها با تبدیل سیگنال‌های تصویری به رادیویی صورت می‌گیرد. این دوربین‌ها اساسا می‌بایست به یک دستگاه دیجیتال وصل شوند تا تصاویر ضبط شده‌شان قابلیت پردازش پیدا کند.

دیجیتال

در مقابل دوربین آنالوگ نوع دیجیتال دوربین‌ مداربسته بیسیم قرار دارد که به آن دوربین تحت شبکه نیز اطلاق می‌شود. این دوربین‌ها از شبکه وای فای استفاوه می‌کنند و کمتر در معرض حساسیت‌های محیطی قرار دارند. از آن‌جا که انتقال تصاویر در این دسته از دوربین‌ها توسط شبکه پیشرفته منتقل می‌شود، سرعت انتقال تصاویر به نسبت بیشتر از نوع دیگر است. متاسفانه قیمت بالای این سبک دوربین و تجهیزاتش کمی خرید آن را سخت می‌کند. برای دوربین  دیجیتال می‌توان مزایای جداگانه‌ای از قبیل، برد بالا، امکان نصب کارت حافظه و سیمکارت، کیفیت بالای تصاویر و .... را ذکر نمود.

دوربین‌های بیسیم را می‌توان از جهت وابستگی یا عدم وابستگی به دستگاه مرکزی نیز مورد بررسی قرار داد.

۱- وابسته به وجود دستگاه مرکزی

این دوربین‌ها به صورت بیسیم به یک دستگاه دیجیتال خارجی متصل شده و از فضای ذخیره سازی آن را برای ذخیره کردن اطلاعات ضبط شده خود، استفاده می‌کنند.

۲- بی‌نیاز از وجود دستگاه مرکزی

این دوربین‌ها برای پخش تصاویر از طریق وای فای به اکسس پوینت وصل خواهند شد ‌و پخش تصاویر را اینگونه رقم می‌زنند. این دوربین‌ها با استفاده از فضای داخلی کارت حافظه به ذخیره تصاویر و صوت می‌پردازند. دوربین‌های بیسیم بسته به شرایط استفاده و کاربرد خود به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند که مهم‌ترین موارد آن را در ادامه ذکر می‌کنیم.

دوربین لامپی

میدان دید این نوع از دوربین‌ مداربسته بیسیم، ۳۶۰ درجه و با کیفیت پانوراما است. از آن‌جایی‌که منبع تغذیه این دوربین از طریق برق شهری تامین می‌شود، برای نصب‌اش نیازی به کابل کشی جدید نمی‌باشد؛ چرا که دوربین به سرپیچ لامپ و از آن طریق به برق شهری متصل می‌شود. ضبط تصاویر و اصوات در دوربین لامپی، به وسیله قرار دادن کارت حافظه با ظرفیت‌های مختلف بسته به نوع کاربرد دوربین فراهم می‌شود. همچنین دوربین لامپی علاوه بر امکان ضبط تصاویر، ضبط صوت با کیفیت بالا را نیز فراهم کرده و قادر به ارسال هر دو نوع محتوای ضبط شده است. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این دوربین‌ها می‌توان به دور ماندن آن از چشم عموم اشاره نمود، چرا که این دوربین به جهت شباهت بسیار با لامپ و مکان نصبش یعنی سرپیچ لامپ، به چشم کمتر کسی به شکل دوربین نمود پیدا می‌کند.

نصب، راه اندازی و قابلیت‌ها

این دوربین‌ها که در دو نوع سیمکارت خور و دارای کارت حافظه در بازار عرضه می‌شوند، برای نصب تنها به یک گوشی و سرپیچ دارند. در حالت معمول که مودم در اختیار نیست، وای فای خود دوربین امکان انتقال تصاویر تا فاصله حدود ۸ تا ۱۵ متری را فراهم می‌کنند. اما برای فواصل دورتر، میبایست یک مودم مخصوص در محل کار گذاشته شود تا ارتباط دوربین مداربسته از طریق وای فای با اینترنت با سرعت کافی برقرار شود. سپس با کار گذاشتن یک کارت حافظه شرایط لازم برای ذخیره اصوات و  تصاویر فراهم می‌شود.

دید در شب

 

 

خرید دوربین مداربسته وایرلس

 

پیش از هر چیز لازم است بدانید قابلیت دید در شب چیست؟ دید در شب در واقع قابلیت ساطع کردن نور توسط دوربین است تا محیط تاریک برای دوربین قابل مشاهده و تصویربرداری شود. قابلیت دید در شب دوربین لامپی توسط گوشی وصل شده به آن قابل تنظیم و برنامه ریزی به گونه‌ای است که نور دوربین در ساعات مشخصی به صورت اتوماتیک روشن شود.

به طور کلی قابلیت‌های این نوع از دوربین وایرلس را می‌توان به صورت دسته بندی زیر ارائه نمود:

  • قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و پانوراما
  • قابلیت ضبط تصاویر به صورت FULL HD, HD, SD
  • عدم نیاز به کابل کشی
  • نصب آسان
  • قیمت مناسب
  • امکان تشخیص حرکات
  • کارگذاری کارت حافظه و سیمکارت
  • ارائه تصاویر در شب با برد قابل قبول
  • تامین روشنایی مورد نیاز از طریق اشعه مادون قرمز
  • ایجاد امکان مکالمه و ارتباط دو طرفه و ....

دوربین بیبی کم

این سبک از دوربین مداربسته که به دوربین بیبی کم یا دوربین حفاظتی عروسکی موسوم است، برای مکان‌هایی با قصد نصب تعداد کم دوربین، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته از دوربین‌ها نیز برای ذخیره تصاویر از کارت حافظه کمک می‌گیرند و تا حدود ۱۵ متر فاصله از خود، قابلیت دید در شب دارند، البته این قابلیت‌ها در حضور اینترنت و شبکه وای فای قابل استفاده است. جهت مشاهده تصاویر و شنیدن اصوات ضبط شده توسط دوربین بیبی کم، نیاز به اینترنت یا قرار دادن مموری کارت در کامپیوتر است.
از قابلیت‌های دوربین بیبی کم می‌توان به:

  • عدم نیاز به DVR مجزا
  • عدم نیاز به کابل کشی
  • عدم نیاز به هارد
  • قابلیت دید در شب
  • امکان مکالمه و ارتباط دو طرفه
  • قابلیت چرخش توسط نرم افزار
  • امکان شنود و صحبت با افراد حاضر در مکان نصب دوربین و .... اشاره نمود.

شایان ذکر است برای بالاتر رفتن اطمینان از صحت و سقم اطلاعات ارائه شده، لازم است به کسب اطلاعات از کارشناسان مربوطه پرداخت‌.

خرید دوربین مداربسته وایرلس

شرکت دوربین آنلاین با بیش از ده سال سابقه فروش حضوری و همچنین پنج سال تجربه فروش آنلاین یا غیرحضوری، با دارا بودن کادری متعهد و مجرب، ضمانت کیفیت کالا، نماد اعتماد الکترونیک و همچنین گستره عظیمی از کالاهای متنوع آماده خدمات رسانی به عموم مشتریانی است که قصد خرید باکیفیت و هوشمندانه‌ی دوربین مداربسته دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز