خبرگزاری کار ایران

سنجاق: لوله کشی فاضلاب و ساختمان چگونه باعث کاهش هزینه می شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۲۸۴

اگر لوله کشی درست و اصولی انجام شود، نه تنها در قبض آب، بلکه در مصرف انرژی و سوخت و هزینه‌های مربوط به آن نیز صرفه جویی می‌شود. توجه داشته باشید که حدود یک چهارم انرژی مصرفی در خانه، صرف گرم کردن آب می‌گردد.

شما با انجام کارهایی نظیر درست کردن توالت‌هایی که آب می‌دهند، دوش‌های با فشار آب کم و جمع آوری آب باران برای آبیاری می‌توانید بازدهی لوله کشی فاضلاب و ساختمان را بالا ببرید و از مصرف بی‌رویه آب جلوگیری کنید. به خصوص اینکه آب مصرفی در توالت‌ها، حدود یک سوم از کل میزان آب مصرفی در یک ساختمان را تشکیل می‌دهد. در این مقاله نکاتی را مربوط به لوله کشی فاضلاب و ساختمان به شما گوشزد می‌کنیم که نه تنها باعث صرفه جویی در مصرف آب، بلکه در هزینه‌های جاری و انرژی نیز می‌شوند. با ما همراه باشید.

 

بررسی خانگی برای پیدا کردن مشکلات لوله‌کشی فاضلاب:

 

اگر مشکلات مربوط به لوله‌ها، سریع پیدا شوند؛ می‌توان آن‌ها را راحت‌تر و با صرف هزینۀ کمتری رفع و رجوع کرد. مسلماً رسیدگی به مشکلات کوچک‌تر راحت‌تر از حل مشکلاتی نظیر ترکیدگی و گرفتگی لوله یا خراب شدن عایق بندی است.

موارد زیر را بررسی کنید:

  • قسمت‌های بیرونی سینک و وان
  • لوله‌های بیرون زدۀ زیر سینک 
  • لوله‌هایی که در زیرزمین یا شوفاژخانه قرار دارند.
  • شیر‌های آب و شلنگ‌هایی که بیرون خانه قرار دارند.

یکی دیگر از مواردی که باید بررسی شود، نشتی توالت فرنگی است. برای بررسی این موضوع، کافی است چند قطره رنگ خوراکی در فلاش تانک بریزید و 10 تا 15 دقیقۀ بعد آب درون توالت را چک کنید. اگر رنگ آن تغییر کرده بود، نشانۀ نشتی است. هم چنین زمین اطراف توالت را نیز با دقت بررسی کنید تا در صورت مشاهدۀ رنگ، در صدد رفع مشکلات مربوط به لوله کشی برآیید.

بعد از اینکه نشتی‌ای مشاهده شد، لوله‌های خراب را تعمیر و یا در صورت لزوم، تعویض کنید. تعمیر شیرهایی که چکه می‌کنند و یا لوله‌ها و اتصالات خراب، می‌تواند باعث صرفه جویی در 20 گالن آب در روز شود. همۀ نشتی‌ها قابل ردیابی و یا دیدن نیستند. شما می‌توانید با بررسی کنتور آب، به این مسئله پی ببرید. اگر هنوز هم متوجه مشکل لوله کشی خود نشدید، حتماً با یک لوله کش تماس بگیرید تا با بررسی‌های دقیق و حرفه‌ای مشکل را بیابد.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت لوله کشی فاضلاب را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن لوله کشی فاضلاب در تهران باشید می‌توانید سفارش برای لوله کشی فاضلاب ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

استفاده از تجهیزاتی در لوله کشی که نیاز به جریان قوی آب ندارند:

این تجهیزات تا نسبت خوبی باعث صرفه جویی در آب می‌شوند. شما می‌توانید بدون تعویض لوله‌ها، از این تجهیزات استفاده کنید تا اثر آن را ببینید. مثلاً دوش‌های حمام کم مصرف، مصرف آب را تا 30 درصد کاهش می‌‌دهند. همچنین شیرهای آب کم مصرف نیز می‌توانند تا 40 درصد باعث صرفه جویی در مصرف آب شوند. انواعی از هواده‌ها در سری شیر نصب می‌شوند که خود باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف آب می‌گردد. 

یکی دیگر از راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف آب، جایگزینی توالت‌ فرنگی‌های قدیمی با جدید است. انواع قدیمی آن به ازای هر فلاش، 5 گالن آب مصرف می‌کند این در حالی است که در انواع جدید می‌توان نوع فلاش را انتخاب کرد. انواع دوگانه‌ای در بازار موجود است که از یک تا 1.6 گالن به ازای هر فلاش آب مصرف می‌کند.

 

لوله کشی آب‌گرم‌کن‌ها، نقشی کلیدی ایفا می‌کنند:

 با اینکه تجهیزات معرفی شده، جریان ورودی آب را کنترل می‌کنند، با رعایت نکات زیر باز هم می‌توانید در صرفه جویی مصرف آب دخیل باشید:

  • آبگرمکن‌های قدیمی را با انواع جدید و کم مصرف‌تر جایگزین کنید.
  • استفاده از آبگرمکن‌های بدون مخزن مصرف آب را کاهش می‌دهد.
  • حتی اگر از آبگرمکن‌های مخزن‌دار استفاده می‌کنید، آن را تمیز نگه دارید تا عملکردی مطلوب داشته باشند.
  • دمای آبگرمکن را کمتر از 120 درجۀ فارنهایت نگه دارید تا هم در هزینه‌های انرژی و هم در مصرف آب صرفه جویی شود.
  • لوله‌ها را عایق بندی کنید تا از هدر رفتن گرما در حین رسیدن آب از آبگرمکن به مصرف‌کنندگان جلوگیری شود.

 

لوله کشی فاضلاب متصل به ماشین لباسشویی را بررسی کنید:

ماشین‌های لباسشویی نیز از جمله وسایلی هستند که آب زیادی مصرف می‌کنند و نشتی از لوله های متصل به آن، منجر به هزینه‌های اضافی می‌شود. موارد زیر را بررسی کنید:

ماشین لباسشویی را از دیوار فاصله دهید و به دنبال نشانه‌هایی از نشتی آب باشید.

با دقت لوله را از سر تا ته بررسی کنید. شلنگ‌های پلاستیکی در گذر زمان خراب می‌شوند.

لوله های پلاستیکی را هر 5 سال یک‌ بار یا سریع‌تر عوض کنید.

 

تجهیزات لوله کشی با بازدهی بالا برای آبیاری باغچه و چمن‌ تهیه کنید:

سنجاق: لوله کشی فاضلاب و ساختمان چگونه باعث کاهش هزینه می شود؟

 

بسیاری از افراد تنها به مواردی که در منزل آب باعث مصرف آب می‌شود، توجه می‌کنند این در حالی است که تجهیزات بیرون از خانه نیز سهم عظیمی در مصرف آب دارد.

مقداری مالچ به ضخامت یک تا سه اینچ در اطراف درختان و گیاهان بریزید تا از تبخیر بیش از اندازۀ آب جلوگیری شود. 

آب باران را در بشکه و یا سایر مخزن‌ها جمع کنید تا برای آبیاری مورد استفاده قرار بگیرند.

از روش‌های هوشمندانه مانند استفاده از آبپاش‌های خودکار برای آبیاری استفاده کنید.

چمن را هنگام غروب آبیاری کنید تا از تبخیر آب جلوگیری شود.

از تکنیکی به نام «محوطه سازی خشک» بهره بگیرید. در این تکنیک از انواع خاکی که آب را در خود نگه می‌دارند، گیاهان بیابانی و آبیاری با بازدهی بالا استفاده می‌شود.

با رعایت این نکات، میزان آب هدر رفته در بیرون از منزل کاهش می‌یابد.

 

سنجاق: لوله کشی فاضلاب و ساختمان چگونه باعث کاهش هزینه می شود؟

لوله کشی فاضلاب را فراموش نکنید:

بی توجهی به لوله کشی فاضلاب می‌تواند به هدر رفتن آب و استفادۀ بی‌رویه از آن بی‌انجامد. 

معمولاً مردم تا زمانی که راه آب نگیرد، به آن توجّه نمی‌کنند. با استفاده از شوینده‌ها و بازکننده‌های مخصوص، راه آب را باز کنید.

در حمام، از درپوش‌های مخصوص استفاده کنید تا خرده ریز و مو وارد لوله‌ها نشود.

نگذارید چربی و روغن وارد راه آب سینک شود زیرا بعد از سرد و خشک شدن در لوله، باعث گرفتگی آن می‌شوند. روغن و چربی را در یک محفظه نگه دارید و بعد از سرد شدن، محفظه را در سطل آشغال بیندازید.

از انداختن نخ دندان به درون راه آب جداً خودداری کنید زیرا باعث جمع شدن چیزهای دیگر به دور خود و گرفتگی لوله می‌شود.

 

در نهایت، با رعایت تمام این نکات و رسیدگی به مشکلات جزئی لوله کشی فاضلاب و سایر تجهیزات مربوطه، می‌توانید علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، در هزینه‌های آتی و قبض‌ها نیز صرفه جویی کنید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز