خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین:

شهروندان با صرفه جویی در مصرف گاز از طرح تشویقی رایگان بهره‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۱۱۲

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین گفت: مشترکان شرکت گاز در استان قزوین می‌توانند با صرفه‌جویی این انرژی از مزایای طرح تشویقی رایگان یا اعمال تخفیف بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اسماعیل مفرد بوشهری اظهار کرد: براساس بخشنامه آذرماه هیات وزیران، واحدهای خانگی که مصرف ماهانه آنها در ماه‌های سرد سال (دی ماه تا نیمه اول فروردین) کمتر از ۲۰۰ متر مکعب باشد قبض رایگان و همچنین برای واحدهای خانگی که مصرف خود را نسبت به میانگین مصارف ماههای مشابه سال های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۱۰درصد کاهش دهند گازبهای آنها با ۱۵ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: همچنین واحدهای خانگی که مصرف ماهانه آنها ۱۵ درصد بیشتر از میانگین مصرف در ماه های مشابه سالهای ۹۶ و ۹۷ باشد گاز بهای آنها با ۱۵ درصد اضافه بها محاسبه می‌شود.

مفرد بوشهری ادامه داد: از ابتدای امسال تا روز گذشته (۲۱ دی ماه) میزان مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنعتی این استان سه میلیارد و ۷۳۲ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۷۹۸ متر مکعب بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با سه میلیارد و ۷۰۱ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۸۳۲ متر مکعب، ۸۳ صدم درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که هم اکنون تعداد مشترکان گاز استان قزوین ۴۴۱ هزار و ۷۴۸ مشترک است  که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۴۲۷ هزار و ۸۶۸ مشترک بود که با ۳.۲۴ درصد افرایش روبرو بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سرمای سخت امسال باعث شده تا میزان مصرف گاز نیز افزایش پیدا کند، تصریح کرد: مشترکان باید توجه داشته باشند که همه ساله و با آغاز فصل سرما می‌توانند با اعمال برخی راهکارها از جمله درزبندی پنجره‌های ساختمان، عایق بندی لوله‌ها و مخازن موتورخانه‌ها، خاموش کردن بخاری در اتاق‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، استفاده نکردن از شومینه به علت مصرف بالا، استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها و تنظیم درجه حرارت خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد میزان مصرف خود را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت گاز استان از شهروندان قزوینی درخواست کرد با توجه به برودت هوا و ادامه سرما در روزهای آینده در میزان مصرف گاز نهایت صرفه جویی را به عمل آورند.

هم اکنون ۴۴۱ هزار و  ۷۴۸ مشترک در استان قزوین از خدمات شرکت گاز این استان استفاده می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز