خبرگزاری کار ایران

رییس اسبق سازمان نظام مهندسی استان تهران:

سیستم‌های جدید گرمایشی مغایر صرفه جویی انرژی‌اند

کد خبر : ۱۴۰۳۵۹

براساس مطالعاتی که سال‌های قبل در مورد این دو سیستم گرمایشی صورت گرفته است استفاده از سیستم‌های گرمایشی همچون پکیج در ساختمان‌های دارای ۸ واحد به بالا‌تر توصیه نمی‌شود.

ایلنا: رییس اسبق سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه امروزه استفاده از هریک از سیستم‌های گرمایشی به دلیل مزایا و معایبی که برای هر کدام از آن‌ها تعریف می‌شود با اما و اگرهایی همراه است، گفت: استفاده از سیستم‌های گرمایشی برای گرمایش ساختمان در صورتی که با استانداردهای فنی همراه نباشد می‌تواند مخاطرات زیادی را در بر داشته باشد.

به گزارش ایلنا، " محسن بهرام غفاری " افزود: استقلال واحدهای مسکونی در مصرف انرژی و بهره برداری بیشتر سازنده از فضایی که در آن ساخت و ساز صورت می‌دهد مزایایی است که باعثشده این روز‌ها سیستم‌های گرمایشی تکی یا‌‌ همان پکیج‌ها مورد استقبال مردم و سازنده‌ها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مسلما با اهمیت یافتن بحثصرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص در روزهای سرد سال، وجود تعداد زیادی پکیج در ساختمان‌های مسکونی به مراتب گاز بیشتری را در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی موتورخانه مرکزی مصرف می‌کنند و در واقع استفاده از پکیج مغایر با سیاست صرفه جویی در مصرف انرژی است.

بهرام غفاری با بیان اینکه سیستم‌های پکیج مقدار زیادی اب را گرم می‌کنند بدون آنکه آب گرم به صورت دائم مورد استفاده قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این هر کدام از این پکیج‌ها به تنهایی میزانی هم پرت حرارتی دارند که بر این امر اضافه می‌شود بنابراین هر چند روز به روز تکنولوژی پکیج‌ها در دنیا رو به گسترش است، اما موتورخانه‌های مرکزی از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه‌تر از پکیج هستند.

وی تصریح کرد: براساس مطالعاتی که سال‌های قبل در مورد این دو سیستم گرمایشی صورت گرفته است استفاده از سیستم‌های گرمایشی همچون پکیج در ساختمان‌های دارای ۸ واحد به بالا‌تر توصیه نمی‌شود.

رییس اسبق سازمان نظام مهندسی تهران همچنین تاکید کرد: پکیج‌ها حتما باید استاندارد و از نوع فن دار باشند و در محل‌هایی نصب شوند که بلافاصله از دیوار به فضای باز دسترسی داشته باشند، متاسفانه در حال حاضر در برخی موارد دیده می‌شود که این سیستم‌های گرمایشی به دور از ضوابط استاندارد مربوط، عموما در آشپزخانه‌ها نصب می‌شوند که اغلب آن‌ها به فضای باز دسترسی ندارند.

وی ادامه داد: در برخی موارد دیگر مشاهده می‌شود این نوع سیستم‌های گرمایشی در بالکن ساختمان مسکونی نصب می‌شود که هر چند این شیوه نصب، ایرادی ندارد اما اغلب مشاهده می‌شود که به خصوص در روزهای سرد سال به دلیل نداشتن عایق، لوله‌ها دچار ترکیدگی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز