خبرگزاری کار ایران

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره):

یک و نیم میلیون سالمند مددجوی کمیته امداد داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۲۴

یکی دیگر از خانواده‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد هستند سالمندان هستند و از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار سالمند در کشور یک و نیم میلیون سالمند مددجوی کمیته امداد هستند.

ایلنا: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم جشن شکرانه تأمین آتیه زنان سرپرست خانوارشهری از طریق بیمه تأمین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: امداد تولید کننده فقرنیست و چرا اینکه جمعیت مددجویی زیاد است یا کم است مسئولیتش برعهده ما نیست شرایطی که امروزه در جامعه وجود دارد همانند حوادثطبیعی(زلزله، سیل و…)، طلاق، بیکاری، فوت سرپرست، بیماری سرپرست خانوار، سالمندی و… امروز تولید کننده فقر است.

به گزارش ایلنا علی محمد ذوالفقاری ادامه داد: ۱۲ هزار بیمار صعب العلاج تحت پوشش داریم خانواده‌هایی که سرپرستشان دجار بیماری است و خانواده در تأمین هزینه‌هایش مشکل دارد ما بیش از ۲۰ هزار خانوار تحت پوشش داریم که سرپرست خانواده بنا به مشکلی که برایش ایجاد شده و یا جرمی که مرتکب شده زندانی است اما نظام، پرونده خانواده را از سرپرست جدا کرده و خانواده تحت حمایت امداد هست و سرپرست خانواده هم ملزم به تحمل کیفر خودش است.

وی ادامه داد: بخشی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را خانواده‌های طلاق می‌باشد ناسازگاری‌های متعدد، عدم شناخت از همدیگر، تفاوت سنی و بعضاً تفاوت سطح فرهنگ خانواده‌ها باعثطلاق شده که این سرقصل طلاق یکی ازآن پارامترهای اصلی بوده است.

وی بیان داشت: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) جمعی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد به دلیل فوت سرپرست تحت پوشش هستند و سرپرست خانوار هیج گونه بیمه و درآمدی نداشته و فوت شده و خانواده‌اش امروز تحت پوشش کمیته امداد است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه گفت: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد سالمند هستند و از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار سالمند در کشور یک و نیم میلیون سالمند مددجوی کمیته امداد هستند. سنگین‌ترین جامعه حمایتی امداد در بخش سالمندان امروز دارد از جمعیت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد هست به غیر از سالمندان، ایتام هستند امداد بیش از ۲۷۰ هزار یتیم تحت پوشش دارد که بخشی از این ایتام اگر کمک خیرین و دولت نبود بدون شک این افراد یتیمی را با نداری سپری می‌کردند و امداد برای گروههای مختلف این افراد برنامه‌ای را طراحی کرده اما یک زن سرپرست خانوار داریم که سن بالایی دارد و از سن جوانیش گذشته و ذوق انتخاب، تنوع طلب و… ندارد و دیگری جوان است و ما نمی‌توانیم به دو زن سرپرست خانوار با یک دیدگاه نگاه کنیم بسته‌های خدمتی کمیته امداد متناسب با نیاز خانواده‌ها طراحی شده است. امداد برای زن سالمند امروز حمایت را مد نظر دارد. ذوالفقاری بیان داشت: یکی از بحث‌هایی را که امداد در سال‌های گذشته برنامه ریزی کرد اشتغال بود. اشتغال یعنی سرمایه گذاری و توان خانواده و در این سرمایه گذاری و توان خانواده یکی از کارهایی که انجام شده مهارت آموزی بوده است.

وی ادامه داد: ممکن است یک زن سرپرست خانواده سلامت را داشته باشد اما مهارت لازم را نداشته باشد و باید به او مهارت آموزی شود و ممکن است یک زن سرپرست خانواده مهارت لازم را داشته باشد اما سرمایه لازم را نداشته باشد ما سرمایه لازم را در اختیار این فرد قرار می‌دهیم تا بتواند از مهارت خود به نحو احسنت استفاده کند. در جایی دیگر ممکن است فردی هم سرمایه و هم مهارت لازم را داشته باشد اما بازار کار را نشناسدامداد در بحثکاریابی این فرد وارد شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: یکی دیگر از بحث‌هایی که امداد در آن سرمایه گذاری کرده است بحثسواد است و اگر امداد در این مورد سرمایه گذاری کند زنان سرپرست خانوار می‌توانند ادامه تحصیل بدهند.

وی اظهار داشت: از دیگر مواردی که امداد سرمایه گذاری انجام داده اما تعدادش کم بوده سرمایه گذاری در بحثازدواج زنان سرپرست خانوار می‌باشد ما معتقد نیستیم یک زن جوانی که امروزه در زندگی‌اش به هر نحوی همسرش را ازدست داده و یا طلاق گرفته تا آخرعمرش به تنهایی زندگی کند. یکی از راههای توانمندسازی این زن کامل کردنش با ازدواج می‌باشد ما در این بخش آمادگی داریم و به تمامی استان‌ها ابلاغ کردیم که در بحثاشتغال هم برای همسرش وام می‌دهیم و هم برای ازدواجش هزینه اکرام و یا مستمری فرزندش را قطع نمی‌کنیم و اگر نیاز بود بیمه درمانی برایش ایجاد شود اورا حمایت می‌کنیم ولی به هر نحو ما معتقدیم ازدواج یکی از راههای خارج شدن از مشکلات می‌باشد. در سال گذشته نزدیک به دو هزار زن سرپرست خانوار ازدواج مجدد داشتند با کمک مشاورین و مددکاران در شناخت لازم از ازدواج و در یک نگاه به یک ازدواج پایدار وارد زندگی جدیدی شدند.

ذوالفقاری ادامه داد: یکی از زمینه‌های سرمایه گذاری امداد انجام داده حمایت قضایی از زنان سرپرست خانوار بوده است ما خیلی از زنان را داریم که همسرشان در سانحه تصادف فوت کرده و اگر مشاور حقوقی داشته باشد این خانواده با گرفتن دیه نیازی به ما ندارد و ما خیلی از زنان را داریم که همسرشان فوت کرده و اگر مشاور حقوقی طلب کند ارثبه آن‌ها تعلق می‌گیرد و حمایت قضایی بخشی از سرمایه گذاری کمیته امداد است.

وی بیان داشت: بحثاکرام یکی از مباحثی دیگر می‌باشد که کمیته امداد انجام داده است اگرچه در بحثاکرام حامی برای رضای خدا کار می‌کند اما نگاه کمیته امداد در طرح اکرام این است که اقتصاد زن سرپرست خانوار را تأمین کند. در سال گذشته ۲۱۰ میلیارد تومان حامیان به اقتصاد یتیم کمک کردند. یکی از بزرگ‌ترین نگرانی زنان سرپرست خانوار دارند بحثآتیه آنان می‌باشد آیا این‌ها می‌توانند سالهای سال به امداد متصل باشند؟ امداد یکی از کارکرد‌هایش این است که ورود و خروج داشته باشیم امداد با یک رویکردی و با کمک دولت و با هدایت دولت به بیمه اجتماعی روی آورد. یکی از بیمه‌هایی که امداد روی آن کار می‌کند طرح طا‌ها می‌باشد و امروزه خانواده‌ها نگران یتیم‌های بالای ۱۸ سال هستند لذا با کمک حامیان ما داریم بخشی از این سرمایه را که در اختیار کمیته امداد قرار می‌دهند با نظر مناسب حامی در صندوق‌های بیمه ذخیره سازی می‌کنیم.

در این مراسم از تعدادی از زنان سرپرست خانوار و زنان بی‌سرپرست فعال استان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز