خبرگزاری کار ایران

خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرک قدس تا 3 ماه آینده تکمیل می‌شود

عملیات اجرایی خط انتقال لجن تصفیه خانه فاضلاب شهرک قدس به تصفیه خانه فاضلاب جنوب تا 3 ماه آینده به پایان می‌رسد و بدین ترتیب این تصفیه خانه تا زمان تکمیل طرح ارتقا و توسعه از مدار خارج می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیر اجرایی خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران با بیان این خبر به پیشرفت 75 درصدی این طرح اشاره کرد و گفت: این خط انتقال به طول 5300 متر از محل تصفیه‌خانه شهرک قدس( غرب) آغاز و در امتداد بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری ادامه دارد و با عبور از خیابان‌های ناظریان(کوی نصر)، ستارخان و منصوری و و عبور عرضی از میدان توحید به یکی از سرشاخه های خط انتقال غرب رسیده و به تصفیه‌خانه جنوب تهران منتقل می‌شود.

مسعودرضا ثامنی گفت: براین اساس تا زمان تکمیل طرح ارتقای تصفیه‌خانه شهرک قدس، فاضلاب محدوده شمال‌غرب تهران؛در محدوده های پونک، شهرک غرب، سعادت آباد و جنت‌آباد شمالی به صورت موقت از طریق خط انتقال به تصفیه‌خانه جنوب منتقل می‌شود.

او افزود: در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب شهرک قدس با ظرفیت تصفیه 85 هزار نفر و دبی متوسط 1260 متر مکعب است، اما با توجه به مصوبات طرح جامع فاضلاب تهران مبنی بر افزایش ظرفیت این تصفیه خانه، مطالعات طرح ارتقای تنها فاز آن و همچنین ساخت 2 فاز دیگر در دستور کار شرکت فاضلاب تهران قرار دارد.

با افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه شهرک قدس ظرفیت فاضلاب ورودی به 127 هزار مترمکعب در شبانه روز می رسد و 544 هزار نفر جمعیت افق طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند. این طرح اولین پروژه BOT  (قرارداد ساخت، بهره برداری و واگذاری) تصفیه خانه فاضلاب در کشور است که به لحاظ مجاورت با برج میلاد و پارک پردیسان و منطقه مسکونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

کد خبر : ۴۲۷۰۱۹