خبرگزاری کار ایران

تایلند ال ان جی را جایگزین گاز وارداتی از میانمار می کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۹۰

بزرگترین تولیدکننده برق تایلند(یی جی ای تی) در حال بررسی واردات ال ان جی و ساخت یک پایانه دریافت این ماده برای جایگزین کردن آن با گاز وارداتی از میانمار است.

بزرگترین تولیدکننده برق تایلند در حال بررسی طرحی برای ساخت یک پایانه ال ان جی و جایگزینی آن با گاز وارداتی از میانمار است.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، بزرگترین تولیدکننده برق تایلند(یی جی ای تی) در حال بررسی واردات ال ان جی و ساخت یک پایانه دریافت این ماده برای جایگزین کردن آن با گاز وارداتی از میانمار است.

سونچای کومنونسات، مدیر شرکت دولتی یی جی ای تی به رویترز گفت: طرح واردات ال ان جی به جبران از دست دادن گاز وارداتی از میانمار که مهلت قراردادهای آن ظرف ١٠ سال آینده به پایان می رسد، کمک می کند.

ال ان جی یک منبع مهم سوخت برای تایلند به شمار می رود؛ این کشور از گاز برای تامین حدود ٧٠ درصد سوخت نیروگاههای برق خود استفاده می کند و یک چهارم از این رقم با واردات تامین می شود.

این مقام ارشد گفت: شرکت یی جی ای تی شاید با مشارکت شرکت پی تی تی(تنها عرضه کننده گاز تایلند) و دیگر شریکان بالقوه به اجرای این پروژه بپیوندد.

وی افزود: تصمیم درباره اجرای این پروژه پس از تکمیل مطالعه و بررسی درون سازمانی آن که شاید دو سال به طول بینجامد، گرفته می شود.

سونچای گفت: پیش بینی می شود که تقاضای برق تایلند امسال کمتر از دو درصد باشد که دلیل آن نیز اقتصاد ضعیف و ناآرامی های سیاسی داخلی است.

وی افزود: تقاضای برق تا این زمان از سال تنها ١, ٨ درصد افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز