خبرگزاری کار ایران

وزیر برق عراق خبر داد:

اختلافی با ایران برای پرداخت بدهی ها نداریم / افزایش ۳۰۰ مگاواتی صادرات برق به عراق

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۰۵

به مکانیسمی برای پرداخت بدهی ها دسترسی پیدا کردیم که این امر به زودی محقق خواهد شد. / بر اساس این مذاکرات صادرات برق به بصره از ۲۲۰ مگاوات به ۴۳۰ مگاوات، از خط کرخه العرفان به ۴۵۰ مگاوات و همچنین خط مرصاد به ۴۵۰ مگاوات افزایش پیدا می کند.

وزیر برق عراق گفت در خصوص پرداخت بدهی های برق صادراتی از ایران هیچ گونه اختلافی وجود ندارد و در آینده ای نزدیک بدهی ها پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم عفطان وزیر برق عراق در حاشیه ملاقات با حمید چیت چیان وزیر نیرو این نشت را مفید ارزیابی کرد و اظهار داشت: پیرامون نکات مختلفی در این نشست صحبت شد.
وی با اشاره به پرداخت بدهی های ایران گفت: به مکانیسمی برای پرداخت بدهی ها دسترسی پیدا کردیم که این امر به زودی محقق خواهد شد.
عفطان در خصوص افزایش صادرات برق به عراق گفت: با توجه به نیاز عراق برای تأمین ۲۴ ساعته برق، این کشور نیاز به صادرات برق از ایران دارد که این میزان در حال حاضر ۱۲۰۰ مگاوات است و با مذاکرات انجام شده این میزان به ۱۵۰۰ مگاوات افزایش می یابد.
وزیر برق عراق تصریح کرد: بر اساس این مذاکرات صادرات به بصره از ۲۲۰ مگاوات به ۴۳۰ مگاوات، از خط کرخه اماره به ۴۵۰ مگاوات و همچنین خط مرصاد به ۴۵۰ مگاوات افزایش پیدا می کند.
افتان افزود: بحثارتباط خطوط انتقال برق ایران به عراق همزمان انجام می شود که قرار است یک شرکت مشاور این کار را انجام دهد.
وی مصرف برق این کشور را ۱۱ هزار مگاوات اعلام کرد و ادامه داد: ده درصد این میزان از کشورهای همسایه وارد می شود که سعی داریم سال آینده با افزایش ۱۳ هزار مگاواتی مصرف برق این میزان واردات را به ۲۴ درصد افزایش دهیم.
وزیر برق عراق در خصوص مشکلات شرکت های ایرانی در عراق گفت: هم اکنون این شرکت ها و مشکلات زیادی مواجه هستند که در این ملاقات تصمیم به برطرف شدن معضلات شرکت های ایرانی گرفته ایم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچگونه اختلافی با ایران برای پرداخت بدهی های صادرات برق نداریم و طبق توافقات صورت گرفته این اتفاق به زودی صورت خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز