خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور:

دولت عراق برای رفع مشکل ریزگردها جدی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۶۶۸

رفع مشکل ریز گزدها نیازمند اقدام مشترک است و خوشبختانه دولت عراق نیز برای رفع این مسئله جدی است و لازم است که نقاط اصلی منشاء این پدیده شناسایی شود و از آنجا که کشورهای دیگری هم در این زمینه نقش دارند، حل این معضل نیازمند یک نشست چندجانبه است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه یکی از مباحثمورد مذاکره در سفر به عراق، موضوع ریزگردها بود، گفت: رفع این مشکل نیازمند اقدام مشترک است و خوشبختانه دولت عراق نیز برای رفع این مسئله جدی است و لازم است که نقاط اصلی منشاء این پدیده شناسایی شود و از آنجا که کشورهای دیگری هم در این زمینه نقش دارند، حل این معضل نیازمند یک نشست چندجانبه است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت اسحاق جهانگیری پس از بازگشت از سفر سه روزه به عراق، در فرودگاه مهرآباد، دستاوردهای سفر خود را در جمع خبرنگاران تشریح کرد.


معاون اول رییس جمهور برگزاری نشست کمیسیون عالی مشترک دو کشور را از مهمترین برنامه های این سفر برشمرد و افزود: مدتی بود که برگزاری این نشست به تعویق افتاده بود که خوشبختانه در این سفر تشکیل شد.


معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در این سفر تلاش شد مسائل صنعتی و تجاری میان دو کشور حل شود، خاطرنشان کرد: موانع پیش روی صادرات و مشکلات بانکی نیز از مباحثمورد مذاکره با مسئولین عراقی بود که توانستیم به توافقات خوبی دست پیدا کنیم.


وی همچنین با اشاره به مذاکرات خود با مقامات عراقی در خصوص مسایل نیروگاهی و صادرات برق خاطرنشان کرد: یکی از کشورهای هدف برای صادرات برق ایران، عراق است که در جریان دیدار با مقامات این کشور، در مورد مسایل نیروگاهی و تداوم صادرات برق ایران به عراق گفت وگوهای خوبی انجام شد.


جهانگیری با تاکید بر اینکه اروند رود و شط العرب باید به سرعت از کشتی های غرق‌شده پاکسازی شوند، تصریح کرد: آبادان و خرمشهر نیازمند استفاده از اروندرود هستند که در این ارتباط، با مقامات عراق در مسائل کلی به توافق رسیدیم و قرار شد وزارت امور خارجه دو کشور در این زمینه موضوع را پیگیری و راهکارهایی پیدا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز