خبرگزاری کار ایران

ویژه برنامه مخالفان دانش آشتیانی برای جلسه رای اعتماد کلید خورد؛

سناریوی تخریبی با طعم فیلم و صدای دستکاری شده

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۵۸

در اصل فیلم مورد نظر مربوط به روزهای پیش از انتخابات است اما با درایت مخالفان دولت قرار است که این فیلم به عنوان یک اتفاق پس از انتخابات جلوه داده شود تا سناریوی حضور فعال دانش آشتیانی در حوادثسال ۸۸ نیز تایید گردد.

ایلنا: این بار می‌خواهند با دست پر به میدان بیایند. جلسات از شب قبل از‌‌ همان روزی که قرار بود «فخر الدین دانش آشتیانی» به مجلس معرفی شود آغاز شد. دستور کار اول تلاش برای عدم معرفی‌اش بود و با مقاومت دولت بر روی گزینه پیشنهادی‌اش، مخالفتشان را با دو دو کردن نشان دادند. از بیرون برایشان پیامک تشکر آمد و از‌‌ همان روز کار جدی آغاز شد.

دست پرشان هم حاصل همین جلسات است. جلسات شبانه روزی غیررسمی در منزل مخالفان دولت که در مجلس سنگر دارند. تلاش‌ها منتج به نتیجه شد. نتیجه مطلوب نیست اما شاید کار مخالفان دولت را راه بیاندازد. یک فیلم و چند فایل صوتی حاصل جلسات شبانه روزیشان است. فیلم دست کاری شده اما شاید به زعم خودشان برگ برنده آنان باشد در جلسه روز سه شنبه.

تقسیم کار نهایی میان مخالفان دولت امروز صورت می‌گیرد. نماینده‌ای که قرار است اسناد را رو کند مشخص است. همه چیز برای اینکه مجلس یک نه دیگر به دولت بگوید مهیا است تا دانش آشتیانی هم که گزینه مطلوب مجلسی‌ها نیست بر روی صندلی طبقه چهاردهم وزارت علوم ننشیند.

تصمیمی که بسیاری از ۲۹۰ نماینده مجلس در مورد همراهی کردن آن مردد هستند. با این همه روابط دولت و مجلس که این روز‌ها در یک سکته ناقص به سر می‌برد حالا در انتظار یک شوک جدید است. شوکی که با ویژه برنامه مخالفان دولت می‌تواند رو به تاریکی مطلق برود و با عدم همراهی مجلس با این بخش از نمایندگان مسیر جدیدی را جلو ببرد.

فصل کلید واژه‌های جدید

مخالفان دولت در یک سال و نیم اخیر با موجی از کلید واژه‌های جدید به میدان آمده‌اند. کلید واژه‌های متفاوت برای بخش‌های وزارتخانه‌های متفاوت.

وزارت علوم اما از آن دسته دستگاه‌هایی بود که کلیدواژه‌های انتخاب شده از سوی مخالفان برای آن بسیار بود. کلیدواژه‌ها درست در‌‌ همان روزهایی که جعفر میلی منفرد به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شد شروع به تولید مثل کردند.

«باشگاه سیاست» آن چیزی بود که نمایندگان مجلس نگران تبدیل دانشگاه‌ها به آن بودند. کلیدواژه اصلیشان در سخنرانی‌ها شد ابراز نگرانی از تشکیل باشگاه‌های سیاسی در دانشگاه‌ها. موضوعی که تکذیب‌های رییس جمهور و اطرافیانش هم کاری را از پیش نبرد و شد بهانه‌ای برای استیضاح رضا فرجی دانا و کمی بعد رای ندادن به محمود نیلی.

تبدیل دانشگاه‌ها با باشگاه سیاسی امروز هم کلیدواژه مخالفان دولت است برای جدید‌ترین گزینه پیشنهادی دولت یعنی دانش آشتیانی.

کمی آنطرف‌تر «فتنه» نیز کلیدواژه بعدی مخالفان است. با تکیه بر آن ۳ وزیر را از ساختمان شهرک غرب دور کردند و حالا در تمام موضع گیری‌هایشان بر لزوم دوری گزینه‌های دولت از این واژه تاکید دارند. هرچند که این کلیدواژه منحصر به وزارت علوم نشد و به سایر وزارت خانه‌ها نیز تسری یافت اما وسعت به کار گیری‌اش در مورد وزارت علوم بیشتر بود. هر سه گزینه پیشین این وزارت خانه از نگاه این بخش از نمایندگان مجلس درگیر این واژه بودند. بحثدر مورد گزینه جدید دولت برای وزارت علوم هم آنچنان تفاوتی با گذشته ندارد. دانش آشتیانی هم که در حد فاصل سال‌های ۸۸ تا ۹۳ هیچ موضع گیری در مورد حوادثسال ۸۸ نداشته است از نگاه آنان مرتبط با فتنه بوده است.

امضای نامه‌های اعتراضی و حمایتی و یا حضور در تجمع‌های اعتراضی کلیدواژه بعدی مخالفان دولت است. نامه‌هایی که از نگاه این دسته از نمایندگان مجلس همه گزینه‌های پیشنهادی دولت برای وزارت علوم حداقل یکی از آن‌ها را در حد فاصل دو موضوع حوادث۸۸ یا مجلس ششم امضا کرده‌اند.

در مورد میلی منفرد، فرجی دانا و نیلی هم شرایط به همین شکل بود. نامه‌هایی که نمایندگان مخالف دولت خبر از امضای آن داشتند اما شخص وزرای معرفی شده از آن بی‌خبر بودند و اصرارشان برای رو شدن اسناد هم بدون نتیجه ماند. وضعیت این بار در مورد دانش آشتیانی هم به همین شکل است. می‌گویند در ماجرای مجلس ششم در حمایت از تحصن کنندگان نامه امضا کرده است. نامه‌ای که شخص دانش آشتیانی از آن بی‌خبر است.

کمی آنطرف‌تر مخالفان این بار از یک کلیدواژه جدید هم رونمایی کرده‌اند. کلیدواژه‌ای به نام مخالفت با بسیج تا شاید جلسه رای اعتماد به دانش آشتیانی کمی هم متنوع‌تر باشد.

فیلم دستکاری شده، فایل‌های صوتی و استشهاد محلی

بخشی از نمایندگان مجلس را باید محافظان میراثمحمود احمدی‌نژاد دانست. شاید مبدع پخش فیلم و صدا در مجلس محمود احمدی‌نژاد بوده باشد اما نمایندگان مجلس از آن به خوبی حفاظت کردند. راهش را ادامه دادند و پخش فیلم و صوت تبدیل به یک امر روتین در جلسات رای اعتماد و استیضاح شده است.

این بار هم قرار است مخالفان دولت با دست پر به میدان جلسه رای اعتماد بیایند.

آنگونه که خبرنگار ایلنا خبر یافته است برگ برنده مخالفان دولت یک ویدئو، سه فایل صوتی و یک استشهاد محلس است. این بار اما مخالفان دولت کمی هم ابتکار عمل به خرج داده‌اند و با دستکاری تاریخ این فیلم‌ها تلاش کرده‌اند تا شرایط را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

فیلم مورد نظر صحنه‌هایی از حضور برخی چهره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در یکی از موسسه‌های وابسته به مجتمع اموزشی مفید که ریاست آن در یکی دو دهه اخیر بر عهده دانش آشتیانی بوده است را نشان می‌دهد.

در اصل فیلم مورد نظر مربوط به روزهای پیش از انتخابات است اما با درایت مخالفان دولت قرار است که این فیلم به عنوان یک اتفاق پس از انتخابات جلوه داده شود تا سناریوی حضور فعال دانش آشتیانی در حوادثسال ۸۸ نیز تایید گردد.

شرایط در مورد فایل‌های صوتی نیز به همین شکل است. فایل‌های صوتی مربوط به جلسات ستادی اصلاح طلبان در سال ۸۸ البته بازهم قبل ار انتخابات نیز به عنوان یک مرجع برای فتنه گر دانستن دانش آشتیانی انتخاب شده است.

جالب‌ترین قسمت ویژه برنامه مخالفان دولت اما در مورد قسمت سوم مدارک آنان است. یعنی درست جایی که از نگهبان محله این موسسه آموزشی تحقیق به عمل آمده است و در مورد نقش دانش آشتیانی در حوادثسال ۸۸ سوال پرسیده شده است.

نکته اصلی در مورد این آثار سمعی و بصری در تاریخ سازی‌های صورت گرفته است. تاریخ‌ها دستکاری شده است تا هم با غافلگیر کردن نمایندگان در جلسه رای اعتماد و هم فتنه گر خطاب کردن دانش آشتیانی با دست پر از جلسه رای اعتماد بیرون بیایند.

فیلم‌ها و صوت‌های تهیه شده قرار است طبق تقسیم کار صورت گرفته میان مخالفان دولت از سوی یکی از نمایندگان اصولگرای مخالف دولت که ید طولانی در مخالفت با مجموعه دولت دارد مطرح شود. نماینده‌ای که علاقه عجیبی به نمایش فیلم و رو کردن سند علیه مردان حسن روحانی دارد.

وزارت خانه‌ای که وزیر دار نمی‌شود

هر چقدر هم که تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم تصور می‌شد عمده مشکل دولت در سیاست خارجی و مسائل اقتصادی است اما حالا شرایط به گونه دیگری جلو می‌رود. نوک تیر‌ها به وزارت علومی می‌خورد که هیچ سپری را در مقابل خود ندارد. روزهای پر تنشی را گذرانده و بی‌وزیر ماندن مجددش بازهم شرایط را تغییر می‌دهد.

حالا شرایط در مورد وزارت علوم به شدت مبهم است. آینده‌ای که یا با رای مجلس به یک نقطه مثبت می‌رسد یا آنکه بازهم در شرایط متغیر جلو می‌رود تا حکم حکومتی یا موضوعی شبیه به آن شرایط را تغییر بدهد. مخالفان دولت ویژه برنامه دارند اما معلوم نیست که چقدر شرایط برای رو کردن اسنادی که آن‌ها از‌‌ همان زمان معرفی دانش آشتیانی برای آن وقت و جلسه گذاشتند مهیا باشد.

با این همه بی‌وزیر ماندن ساختمان شهرک غرب برای چندمین بار پس لرزه‌های زیادی دارد. از تاریکی مطلق روابط دولت و مجلس گرفته تا تنش در افکار عمومی علیه مجلس و خیلی چیزهای دیگر. باید دید که نقشه مخالفان دولت راحت و بی‌دردسر جلو می‌رود یا آنکه به دنبال سناریوی جدیدی خواهند افتاد؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز