خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خطاب به نمایندگان؛

یاس در دانشگاه‌ها را به امید تبدیل کنید

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۷۴

نمایندگان مجلس با رای اعتماد به گزینه پیشنهادی وزارت علوم امید و نشاط را به دانشجویان و جامعه دانشگاهی بازگردانند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه از بلاتکلیفی وزارت علوم بسیار نگران هستم، گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس با اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم این یاس را هر چه زود‌تر به امید تبدیل کنند.

محمد زاهدی اصل در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به سوابق علمی و مدیریتی گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: آقای دکتر دانش آشتیانی از نیروهای با سابقه آموزش عالی کشور هستند و در دوره‌ای نیز به عنوان معاون وزیر فعالیت داشته‌اند و ما در تمام این دوران از ایشان جز تحرک، تلاش، نیکی و خیر خواهی در رابطه با آموزش عالی چیزی ندیده‌ایم.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی ضمن اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به گزینه‌های قبلی پیشنهادی وزارت علوم، اظهار داشت: علیرغم تاکید برخی از نمایندگان بر این موضوع که دانشگاه‌ها نباید تبدیل به باشگاه سیاسی شود، متاسفانه برخی از آن‌ها خود با اقداماتی همچون استیضاح با اخلاق‌ترین وزیر کابینه و یا عدم رای اعتماد به وزرای پیشنهادی عملا نشان دادند که خود سیاسی برخورد کرده‌اند.

وی افزود: ما از نمایندگان فرهیخته ملت که بخش قابل توجهی از مجلس را شامل می‌شوند، انتظار داریم که در چنین شرایطی به واقع تدبیر و امید را عملیاتی کنند و نشاط علمی را با رای بالایی که به آقای دکتر آشتیانی وزیر پیشنهادی وزارت علوم می‌دهند به دانشگاههای وزارت علوم بازگردانند.

زاهدی اصل تصریح کرد: من به عنوان یک عضو خانواده آموزش عالی کشورکه ۴۷ سال در عرصه دانشگاه‌ها و در فراز و نشیب‌های این عرصه در مسئولیتهای مختلف فعالیت داشته‌ام، حقیقتا از موضوع بلاتکلیفی وزارت علوم بسیار نگران هستم و امیدوارم که این یاس هر چه زود‌تر تبدیل به امید شود.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد: در ۱۵ ماه گذشته تنها وزارتخانه‌ای که با فراز و نشیبهای فراوانی مواجه بوده آموزش عالی کشور بوده است و اکنون نیز می‌بینیم که بعد از گذشت سه ماه از سال تحصیلی این وزارتخانه بدون وزیر اداره می‌شود و این اتفاق برازنده‌ای برای ملت و کشور نیست.

زاهدی اصل ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس با رای اعتماد به گزینه پیشنهادی وزارت علوم امید و نشاط را به دانشجویان و جامعه دانشگاهی بازگردانند و فضای علمی کشور را فضای توام با لطافت کنند.

وی با اشاره به اینکه قرار بر این است در سال ۱۴۰۴ به رتبه اول منطقه دست یابیم، افزود: برای رسیدن به رتبه اول منطقه فضای علمی کشور باید فضای مناسب و توام با اخلاق و فعالیتهای همه جانبه باشد و در هر حال این حرکت پیش روی نمایندگان می‌تواند این امیدرا به فضای علمی کشور بدهد، و ما نیز تلاش خود را مضاعف خواهیم کرد، که آن انتظار کسب رتبه اول در منطقه احراز شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اگر چنانچه نمایندگان این بار نیز به گزینه پیشنهادی وزارت علوم را ی مثبت ندهد، طبق قانون اساسی رئیس جمهور سه ماه دیگر خود سرپرست وزارت علوم خواهد شد و می‌تواند یک نفر را به عنوان قائم مقام خود منصوب کند و همین مسیر را ادامه دهد. لذا نمایندگان مطمئن باشند که دانشگاه هیچ‌گاه به مسیر چند سال گذشته باز نخواهد گشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز