خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی فانی در نشست خبری تاکید کرد؛

کسی که با کودک به زبان تنبیه و توهین صحبت کند، صلاحیت معلمی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۵۳

اگر کسی در این زمینه مرتکب تخلف شود مجازات آن در قانون پیش‌بینی شده است و به میزان جرمی که مرتکب شده، مجازات خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: کودک آزاری بر اساس قانون حمایت از کودک و نوجوان جرم عمومی محسوب می‌شود و هر کسی می‌تواند علیه فرد کودک‌آزار اقامه دعوی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دیمه‌ور در نشست خبری امروز خود با عنوان هفته ملی کودک، طی سخنانی اظهار داشت: روز جهانی کودک که در ایران مصادف با روز شانزدهم مهرماه است، به عنوان یک اقدام نمادین برای تکریم جایگاه کودک در نظر گرفته شده که با همکاری ۱۶ سازمان، موسسه و وزارتخانه و با محوریت معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این هفته نیز اقداماتی انجام خواهد شد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مهمترین هدف هفته ملی کودک را جلب توجه همگانی به کودک و حقوق بایسته‌ای که برای کودک چه از نظر دینی و چه از نظر حقوقی و وظایفی که خانواده‌ها بر عهده دارند می‌توان متصور شد، عنوان کرد.

وی تاکید کرد: بر اساس وفاق بین‌المللی فرد از بدو تولد تا ۱۸ سالگی کودک شناخته می‌شود که تقریبا کل دوران تحصیل دانش‌آموزی فرد در آموزش و پرورش را شامل می‌شود، اما به طور ویژه هشت ساله اول دوره اول زندگی فرد که همان اوان کودکی است مورد توجه قرار می‌گیرد.

دیمه‌ور افزود: به همین منظور یک همکاری بین بخشی بین وزارت بهداشت که متولی جسمانی سلامت کودک است و همچنین سازمان بهزیستی که بیشتر در زمینه‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و صیانت از کودک فعالیت می‌کند و نیز وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت شکل گرفته است.

وی گفت: در طول هفته کودک مراسم بسیار متعددی توسط دستگاه‌های همکار برگزار خواهد شد اما در شروع هفته مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، معاونت ریاست جمهوری و بسیاری از مسئولان اجرایی کشور برگزار خواهد شد که در این مراسم حضور پررنگ کودکان را خواهیم داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین شعار هفته کودک در هفته جاری را «سلام من کودکم» عنوان کرد.

دیمه ور در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه آموزش و پرورش در رابطه با به رسمیت شناختن هویت کودکی و مبارزه با تنبیه کودکان در برخی از مدارس، اظهار داشت: ما هر گونه تنبیه جسمانی و تحقیر و خشونت روانی را علیه کودکان مذموم می‌دانیم و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه این مطلب افزود: کودک آزاری بر اساس قانون حمایت از کودک و نوجوان جرم عمومی محسوب می‌شود و هر کسی می‌تواند علیه فرد کودک‌آزار اقامه دعوی کند.

وی گفت: کسی که با کودک به زبان تنبیه و توهین صحبت کند صلاحیت معلمی ندارد چرا که جنس فعالیت معلمی از جنس رسالت انبیاست لذا اگر کسی در این زمینه مرتکب تخلف شود مجازات آن در قانون پیش‌بینی شده است و به میزان جرمی که مرتکب شده، مجازات خواهد شد. اما باید در نظر داشته باشیم که این حساسیت صرفا مختص آموزش و پرورش نیست بلکه خانواده‌ها نیز باید نسبت به کودکان‌شان رفتار شایسته ای داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در رابطه با برنامه آموزش و پرورش در خصوص خلاقیت و کارآفرینی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی گفت: در مورد پرورش خلاقیت در دوران کودکی و ابتدایی اصولا هم جهت‌گیری و هم برنامه درسی و فعالیت‌های مکمل و طرح پژوهش خلاقیت در حال اجراست و اصولا یکی از اقدامات بسیار خوبی که در دوره ابتدایی انجام شده تغییر ارزشیابی کیفی و توصیفی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تراکم زیاد دانش آموزان در کلاس‌های درس برخی از مدارس نیز اظهار داشت: در برخی مناطق مانند تهران به دلیل کمی فضای آموزشی و یا عدم دستیابی به فضای کافی و مناسب تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بیش از حد استاندارد است که این موضوع کار معلم را با دشواری‌هایی مواجه می‌کند و از طرفی در برخی مناطق دیگر عوامل دیگری مانند نبود نیروی انسانی متخصص به اندازه کافی باعثبالا رفتن تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس می‌شود.

دیمه ور افزود: راه حل این موضوع این است که در کلان شهرهایی مثل تهران دست نیاز به سوی خیرین برای احداثفضاهای آموزشی دراز شود و در مناطق محروم نیز در باب نیروی انسانی در وزارتخانه یکی از اولویت‌های اصلی وزیر آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش است تا بتوانیم معضل کمبود نیرو را در مناطق محروم حل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز