خبرگزاری کار ایران

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد عنوان کرد:

افزایش ۱۵ درصدی میانگین شهریه دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۶۳

وزارت علوم به دانشگاه‌های غیردولتی در سال ۹۳ اجازه افزایش شهریه تا سقف ۲۵ درصد را داده است.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن شرایط جامعه میانگین افزایش شهریه‌های واحدهای مختلف را تا ۱۵ درصد اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی علوی فاضل در حاشیه نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که آیا استعلامی در مورد پذیرفته‌شدگان این دانشگاه صورت گرفته است، گفت: بحثکنترل و نظارت در همه دولت‌ها برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود داشته و چیز جدیدی نیست.

وی ادامه داد: این موضوع محدودیتی برای افراد با گرایش‌های مختلف ایجاد نمی‌کند و اگر کسی بر اساس حکم دادگاه محروم از تحصیل در دانشگاه شده باشد به ما اعلام می شود، همانطور که خود فرد هم می‌داند و حق کسی تضییع نخواهد شد.

علوی فاضل در مورد افزایش ۱۵ درصدی شهریه دانشگاه آزاد افزود: وزارت علوم به دانشگاه‌های غیردولتی در سال ۹۳ اجازه افزایش شهریه تا سقف ۲۵ درصد را داده است هر چند که نرخ تورم در حدود ۳۰ درصد است اما دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن شرایط جامعه میانگین افزایش شهریه‌های واحدهای مختلف را تا ۱۵ درصد اعلام کرده است.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ادامه داد: همچنین این درصد به صورت خاص برای رشته محل‌ها با توجه به مرغوبیت و ظرفیت آنها برای رقابت با دانشگاه های دیگر می‌تواند متغییر باشد.

وی در رابطه با شهریه رشته‌های علوم پزشکی نیز گفت: شهریه‌های دریافتی در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد نصف شهریه دانشگاه‌های بین‌المللی علوم پزشکی و قیمت تمام شده در رشته‌های علوم پزشکی بیشتر از سایر رشته‌ها است.

علوی فاضل در مورد دانشکده تازه تاسیس خبر دانشگاه آزاد تصریح کرد: این دانشکده جزیی از واحدهای دانشگاه آزاد است و هویت مستقلی ندارد و همچنین در تقابل با دانشگاه خبر نخواهد بود.

وی افزود: این دانشکده نیز مانند بقیه واحدها با آزمون و بدون آزمون در ۴ رشته کارشناسی، سه رشته کارشناسی ارشد و سه رشته دکتری تخصصی دانشجو می‌پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز