خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد:

افزایش شهریه دانشگاه آزاد ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۳۰۲

با تورم بالای چند سال گذشته، افزایش شهریه دانشگاه آزاد ضروری است و به همین دلیل هیأت امنای مرکزی، افزایش میانگین ۱۵ درصدی شهریه دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ را تصویب کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت امنای استان تهران از اجرای طرح تجمیع واحدهای شهر تهران با نام «هفت پردیس دانشگاه آزاد» خبر داد و گفت: بزرگترین دانشگاه حضوری جهان شایسته ساختمان و سازه‌هایی در شأن خود است که این مهم، تنها با اجرای طرح تجمیع امکانپذیر است.

به گزارش ایلنا، حمید میرزاده در رابطه با وضعیت شهریه‌های واحدهای دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید گفت: با تورم بالای چند سال گذشته، افزایش شهریه دانشگاه آزاد ضروری است و به همین دلیل هیأت امنای مرکزی، افزایش میانگین ۱۵ درصدی شهریه دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ را تصویب کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رشته‌های پزشکی در زمینه افزایش شهریه وضعیتی کاملاً متفاوت با دیگر رشته‌ها دارند، زیرا میزان شهریه رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، یک‌ چهارم دانشگاه‌های دولتی است و همین موضوع تمامی واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد را در چند سال گذشته زیان‌ده کرده است.

میرزاده با بیان اینکه به زودی موضوع افزایش شهریه رشته‌های پزشکی را در هیأت امنای مرکزی مطرح خواهیم کرد، افزود: با توجه به پایین بودن شهریه رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد و هزینه بسیار بالای این رشته‌ها، شهریه این رشته‌ها به صورت مجزا و جداگانه در هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد مطرح خواهد شد تا حداقل میزان شهریه‌های دانشگاه آزاد در رشته‌های پزشکی برابر با دانشگاه‌های دولتی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح وضعیت مالی واحدهای دانشگاه آزاد نیز گفت: با توجه به تغییر هرم جمعیتی کشور و افزایش تقاضا برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، در نظر داریم واحدهای دانشگاهی را فعال تر کنیم که به همین منظور به دنبال جذب هیأت علمی برای این واحدها در سراسر کشور هستیم.

وی با تاکید بر این موضوع که ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد بسیار پایین است، ادامه داد: در سال ۹۲ از ۳۳۱ هزار نفر متقاضی دکتری تنها ۶ درصد موفق به جذب در دانشگاه‌های مختلف کشور شدند و در مقطع کارشناسی نیز از مجموع یک میلیون متقاضی تنها ۲۶۰ هزار نفر موفق به حضور در دانشگاه‌ها شدند که ۱۴۰ هزار نفر آنها در دانشگاه آزاد ثبت‌نام کردند.

اقدامات دانشگاه آزاد در انجام پروژه‌های عمرانی

میرزاده در رابطه با اقدامات دانشگاه آزاد برای پروژه‌های عمرانی نیز گفت: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با بانک ملی ایران، مدیران این بانک با ارائه ۷۵۴ میلیارد تومان تسهیلات با بهره مناسب به این دانشگاه موافقت کردند که شرایط خوبی را برای واحدهای دانشگاه آزاد برای انجام پروژه‌های عمرانی فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی معاونت عمرانی و دریافت تسهیلات بانکی پروژه‌های عمرانی این دانشگاه که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تا پایان سال به بهره‌برداری برسند که با اجرایی شدن این برنامه، یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه افزوده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه به معاونت عمرانی اختیار داده شد تا از محل اعتبار مصوب شده هیأت امنای مرکزی(از محل وام‌ها) در مورد سهم هر واحد با توجه به نیاز آن تصمیم‌گیری کند. همچنین این معاونت می تواند از این به بعد با اخذ مجوزهای لازم جهت املاکی که قابلیت ارتقاء دارند، از طریق ساخت و ساز با اشخاص حقیقی و حقوقی(ترجیحاً بانک‌ها) اقدام کند.

مقرر شد موضوع واحدهای زیان‌ده پس از بررسی کمیسیون دائمی هیأت امنای استان تهران مجدداً در هیأت امنا مطرح شود.

به اتفاق آرای اعضای هیأت امنای استان تهران، دکتر احمد شمس به عنوان رئیس واحد تهران جنوب و دکتر صفانیا به عنوان رئیس واحد تهران شمال منصوب شدند. همچنین پیشنهاد شرکت سرمایه گذاری واحد تهران مرکزی نیز مورد تصویب قرار گرفت.

از دیگر مصوبات این جلسه، تصویب افزایش نرخ شهریه در کل استان تهران برای تمامی رشته محل ها و تمامی واحدها ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۲ بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز