خبرگزاری کار ایران

از سوی دانشگاه علم و صنعت اجرا می‌شود؛

ساخت قطار سریع السیر با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۴۵

خط قرمز برای انتخاب معاونین در دانشگاه این بوده است که به گروه‌های سیاسی وابسته نباشند چرا که در این مقطع انتخاب چنین افرادی به مصلحت نیست و مانیز دردانشگاه باید روش اعتدال را در پیش بگیریم.

ایلنا: سرپرست دانشگاه علم و صنعت از اجرای طرح کلان ملی ساخت قطار سریع السیر توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد علی برخورداری " در نشست خبری که امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد گفت: دانشگاه علم و صنعت در برخی از طرح‌های کلان ملی مجری است و در برخی دیگر همکار است.

وی با اشاره به طراحی و ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره در کشور گفت مجری این طرح ملی دانشکاه امیر کبیر است و دانشگاه علم و صنعت و صنعتی شریف همکار در این طرح هستند.

برخورداری همچنین به ساخت خودروی ملی در کشور اشاره کرد و افزود: در تولید خودرو به نوعی مقلد شرکت‌های خارجی هستیم اما می‌خواهیم خودمان خودرویی را طراحی کنیم که در این طرح ملی دانشگاه علم و صنعت مجری است.

سرپرست دانشگاه علم و صنعت با اشاره به طرح کلان ملی ساخت قطار سریع السیر گفت: قطاری با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت ساخته خواهد شد که دانشگاه علم و صنعت مجری این طرح ملی است و دانشگاههای دیگر با آن همکاری می‌کنند.

برخورداری همچنین درمورد ساخت ماهواره در دانشگاه علم و صنعت گفت: اولین دانشگاهی هستیم که ماهواره ساخته‌ایم و به هوا پرتاب شده است.

وی ادامه داد: ماهواره دوم خیلی مجهز‌تر و آماده پرتاب است اگر چه پرتاب آن به عقب افتاده است اما ظرف مدت نه چندان دور این ماهواره به هوا پرتاب می‌شود.

سرپرست جدید دانشگاه علم وصنعت در رابطه با وضعیت مدیران قبلی این دانشگاه گفت: ما با همه همکارانمان در دولت قبل دوست هستیم و با همه آن‌ها کار خواهیم کرد و جدایی نداشتیم و نخواهیم داشت.

وی با طرح این پرسش که مگر مدیریت قبلی چه می‌کرده است و ما می‌خواهیم چه کنیم افزود: دانشگاه علم و صنعت دارای یک برنامه استراتژیک است و مدیر قبلی این دانشگاه بر روی این خط حرکت می‌کرده است و ما نیز این حرکت را ادامه خواهیم داد.

برخورداری تاکید کرد: رویکرد دانشگاه همانند سایر ادارات اجرایی دیگر نیست به این معنی که تا مدیران عوض می‌شود همه چیز بهم می‌ریزد.

سرپرست دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: همه ما با هم رفیق هستیم و مشکلی با هم نداریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات بوجود آمده در دانشگاه علم و صنعت با حضور وی در این دانشگاه گفت: وقتی مدیری می‌رود و مدیر جدیدی می‌آید الزاما یک سری تغییرات با خود به همراه می‌آورد. از همین رو جابجایی‌هایی در برخی از مدیریت‌ها انجام داده‌ایم.

برخورداری با اشاره به اینکه از دوستان نزدیکم هیچ کس را به اینجا نیاورده‌ام افزود: گرچه آن‌ها همه افراد شایسته‌ای بودند اما نخواستم که نظر شخصی اعمال شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از اعمال نظر شخصی، افراد صاحب نظری که از نظر سیاسی جز گروه و دسته خاصی نبودند را جمع کردم و آن‌ها افرادی را برای پست‌های مختلف به دانشگاه پیشنهاد دادند. و بعد از بین لیستهایی که برای هر پستی تهیه شده بود معاونین انتخاب شدند.

سرپرست دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: خط قرمز برای انتخاب معاونین در دانشگاه این بوده است که به گروه‌های سیاسی وابسته نباشند چرا که در این مقطع انتخاب چنین افرادی به مصلحت نیست و مانیز دردانشگاه باید روش اعتدال را در پیش بگیریم.

برخورداری افزود: از بین ۵ معاون دانشگاه، ۴ معاون تغییر پیدا کرده‌اند که برخی از آن‌ها مدت خدمتشان به پایان رسیده بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه اقدامی را برای کاهش بار روانی حاصل از اقدامات انجام شده در دوره مدیریت قبلی دانشگاه انجام خواهید داد افزود: بعضی از مسائل است که نباید خیلی آنرا باز کنیم و نباید خیلی درباره آنها صحبت کنیم که این به خاطر درمان آنهاست.

وی تصریح کرد: طبیعی است که در هر مقطعی یک روابط و رفتارهایی وجود داشته است. من دوست ندارم که راجع به افرادی که قبل از من بوده‌اند انتقادی کنم هر چند که این انتقاد وارد و به حق باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر به گذشته برگردیم وقت خود ما هم گرفته می‌شود گفت: سیاست من این است که هیچ وقت راجع به مدیران قبل از خودم انتقاد نمی‌کنم. هر چند ممکن است در یک جمع خصوصی این کار را انجام دهم اما غیر از این صلاح نمی‌دانم.

سرپرست دانشگاه علم وصنعت خاطر نشان کرد: برطرف کردن فشارهای روانی با نشانه‌های عملکردی میسر است و با حرف نمی‌شود کاری را انجام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز