خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

تمام کتب درسی دوره ابتدایی نابینایان «بریل» شد / تألیف ۶ کتاب درسی ویژه ناشنوایان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۸۵

برای نخستین بار، مکمل راهنمای معلم درس هنر پایه اول تا سوم ابتدایی و راهنمای آموزش معلم درس تربیت بدنی پایه اول ابتدایی ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی، امسال تألیف شده و چاپ شده است.

ایلنا: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از بررسی و مناسب‌سازی ۱۱۵ عنوان کتاب درسی برای تبدیل به بریل و صوتی ویژه گروه آسیب‌دیده بینایی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، " نامدار عبدالهیان "، معاون وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به نیاز دانش‌آموزان آسیب دیده بینایی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بررسی و مناسب سازی کتاب‌های درسی از پایه اول ابتدایی تا پیش دانشگاهی، کتاب‌های نابینایان را به صورت بریل و صوتی در سال تحصیلی جدید ارائه کرده است.

وی ادامه داد: در مقطع ابتدایی ۴۲ عنوان کتاب‌ به بریل تبدیل شده و علاوه بر آن دو کتاب هدیه‌های آسمان و مطالعات اجتماعی پایه ششم به صورت صوتی نیز در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره مناسب سازی کتاب‌های دوره متوسطه اول و دوم و پیش دانشگاهی نیز گفت: در این مقاطع تحصیلی ۳۰ عنوان کتاب توسط سازمان به صورت گویا تهیه شده و ۳۸ عنوان کتاب به بریل تبدیل شده است.

عبدالهیان اضافه کرد: با توجه به تغییر کتاب‌های درسی پایه سوم ابتدایی سال تحصیلی ۹۳۹۲، کتاب‌های مطالعات اجتماعی‌، فارسی و کتاب کار فارسی و ریاضی، هدیه‌های آسمان و علوم پایه سوم ابتدایی به صورت درشت خط چاپ شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: کار بررسی و مناسب سازی کتاب‌های درسی پایه سوم ابتدایی نیز به همت دست اندرکاران آموزشی سازمان رو به پایان است.

وی گفت: در سال تحصیلی ۹۳۹۲،۶ عنوان کتاب درسی جدید و راهنمای معلم ویژه گروه آسیب دیده شنوایی دوره ابتدایی تحصیلی تالیف شده که تعدادی از آن‌ها چاپ شده و برخی در سایت سازمان قرار می‌گیرد.

معاون وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در گروه ناشنوایان، مناسب سازی دروس پایه‌های اول مقدماتی، تکمیلی و دوم ابتدایی، مناسب‌سازی دروس پایه ششم و مناسب سازی دروس دوره متوسطه اول و دوم نیاز به بررسی و بازنگری داشت که در این زمینه نیز اقدامات لازم برای سال تحصیلی جدید انجام شد.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار، مکمل راهنمای معلم درس هنر پایه اول تا سوم ابتدایی و راهنمای آموزش معلم درس تربیت بدنی پایه اول ابتدایی ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی، امسال تألیف شده و چاپ شده است.

عبدالهیان بیان کرد: تهیه راهنمای معلم درس ریاضی پایه دوم ابتدایی نیز توسط کار‌شناسان آموزشی سازمان در دست انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز