خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

نیاز به امکاناتی فرا‌تر از کتاب درسی حس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۵۳۲

در شرایط فعلی که به عصر اطلاعات معروف است، پیشروی کشور ما با سرعت جهانی از مهمترین دغدغه‌های جامعه است و آموزش و پرورش یکی از راه‌های رسیدن به این چشم‌انداز است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دیگر کلاس‌هایی که در آن معلم به تنهایی برای دانش‌آموزان تدریس می‌کند، کافی نیست و به دلیل انبوه اطلاعاتی که دانش‌آموزان با آن سروکار دارند، نیاز به امکاناتی فرا‌تر از کتاب درسی حس می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان در اولین گردهمایی تخصصی دبیرخانه کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی که در مشهد برگزار شد، با تاکید بر لزوم استفاده از حوزه‌های چند رسانه‌ای در کلاس درس گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی حلقه‌ای است که در آن رویکرد عمومی آموزش و پرورش در قبال برنامه‌های درسی پژوهش‌محور قرار دارد.

زرافشان با اشاره به سند تحول بنیادین و اهداف راهبردی آن در خصوص تحول‌بخشی محیط یادگیری اظهار کرد: محیط یادگیری دانش‎‌آموزان تنها کلاس درس نیست و باید برای یادگیری از کلاس‌ها خارج شد. ما باید به تمام نیازهای زیستی دانش‌آموزان توجه کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که به عصر اطلاعات معروف است، پیشروی کشور ما با سرعت جهانی از مهمترین دغدغه‌های جامعه است و آموزش و پرورش یکی از راه‌های رسیدن به این چشم‌انداز است.

زرافشان با اشاره به تحقیق سازمان یونسکو در زمینه میزان موفقیت کشور‌ها در رسیدن به توسعه اطلاعات و ارتباطات گفت: در این تحقیق گفته شده است که با توجه به نقش تکنولوژی در زندگی امروزه بشر، در کنار دانش اطلاعات، دانش تکنولوژی نیز تدریس شود تا فرد را بتوان باسواد نامید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز