خبرگزاری کار ایران

صابری به ایلنا خبر داد:

اجرای نوروزگاه در کاخ مروارید و تپه ازبکی/ برگزاری تورهای رایگان یک روزه در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۷۷۱

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، گفت: تورهای یک روزه کرج‌گردی و البرزگردی رایگان برگزار می شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری در ارتباط با برنامه های نوروزی استان البرز، اظهار داشت: اداره گردشگری به عنوان ستاد خدمات سفر، جلسات متعددی در شهرستان‌های استان با شهرداران، فرمانداران، هلال احمر، راه و شهرسازی و حمل و نقل پایانه ها، برگزار کرد که طی آن شرح وظایفی از طرف ستاد در اختیار مسئولان مربوطه قرار گرفت.

وی افزود: از جمله اقدامات مهم ستاد خدمات سفر نوروزی، تهیه اقلام تبلیغاتی شامل نقشه راهنما، CD و کتابچه معرفی آثار طبیعی، تاریخی، مفاخر و مناظر دیدنی 6 شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، اشتهارد، نظرآباد، فردیس و کرج، است. همچنین تلاش می کنیم با کمک شهرداری چند تبلیغات محیطی برای معرفی جاذبه های استان در اختیار داشته باشیم.

صابری با اشاره به برنامه های عید نوروز در استان، تصریح کرد: معرفی کاخ مروارید، کاخ سلیمانیه، کاروانسرای شاه عباسی، کاروانسرای ینگی امام، تپه تاریخی ازبکی، خانه های مفاخر و مناظر طبیعی مانند دستکند، دریاچه نمک، غار یخ مراد، پیست اسکی از جمله مکانهایی هستند که برای توقف مسافران، مهیا هستند.

وی با عنوان اینکه استان برای پذیرایی مسافران، مهیا است، گفت: علاوه بر واحدهای اقامتی، مهمانخانه ها، مسافرخانه ها، مدارس آماده هستند و مسافران مسیرهای کرج-چالوس و کرج-قزوین می توانند با شناساندن موقعیت های طبیعی و تاریخی در استان توقف کنند.

اجرای نوروزگاه در کاخ مروارید و تپه ازبکی/ برگزاری تورهای رایگان یک روزه در ایام نوروز

صابری به برنامه ها و هماهنگی های انجام شده با آژانس های مسافرتی، اشاره کرد و اظهار داشت: با اتوبوسرانی و آژانس های شهرداری هماهنگ شده که اهالی کرج در قالب تورهای یک روزه و برای جاذبه های کمتر شناخته شده استان، عازم شوند. 

وی افزود: متقاضیان این سفرها می توانند از تاریخ 25 اسفند تا 20 فروردین از طریق شماره های 02632811266 و 02632829113 با ستاد خدمات سفر میراث فرهنگی تماس حاصل نمایند.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز، خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های دیگر در روزهای 25 و 26 اسفند، همایشی است که برای دفاتر و آژانس های خدماتی برگزار می شود و در آن بازارچه هایی از صنایع دستی دایر می شود چراکه عرضه صنایع دستی، مورد تقاضای مسافران است و باعث جاذبه گردشگر خواهد شد و از طرف دیگر در کسب و کار و اشتغال استانی موثر است.

وی با عنوان اینکه جانمایی بازارچه ها متعاقبا اعلام می شود، ادامه داد: در حال حاضر نمایشگاه و غرفه هایی در کاخ مروارید برگزار می شود. همچنین برنامه هایی با عنوان"نوروزگاه" که سال گذشته هم اجرا شد در کاخ مروارید و تپه ازبکی، برگزار و در این ویژه برنامه، شاهنامه خوانی، معرفی المان های نوروزی، حافظ خوانی، نمایش سیاه بازی و عروسکی همراه با عرضه صنایع دستی، داریم.

حجت الاسلام والمسلمین صابری، نظارت را یکی از وظایف مهم ستاد خدمات سفر نوروزی دانست و اذعان داشت: مسایل بهداشتی و قیمت خدمات، کنترل می شود و تاکید دارم هیچ رستورانی نباید مانع دسترسی سرویس بهداشتی و نمازخانه، باشد و مسافرین محورهای کرج-چالوس و کرج-قزوین در صورت مشاهده تخلف، حتما به مراجع مربوطه، اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز