خبرگزاری کار ایران

علی شمخانی :

عده‌ای به دنبال پمپاژ ناامیدی و شایعه به جامعه هستند/ امام جمعه‌ای که از اشتغال نگوید خطابه‌اش ناقص است

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۶۵۶

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: عده ای به دنبال شایعه، بایکوت و تحریف برای ناکارآمد نشان دادن هستند و القا ناکارآمدی را به کشو پمپاژ می‌کنند.

به گزارش ایلنا از ساوجبلاغ، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز در جریان سفر به استان البرز و افتتاح طرح های دهه فجر در این شهرستان با بیان اینکه امروز با یک خطی به نام القا ناکارآمدی مواجه هستیم که از بیرون به داخل پمپاژ می‌شود، گفت: این رویکرد به اضافه غلفت که موجب بروز یاس در جامعه می شود سعی دارد تا نقاط قوت را به ضعف تبدیل کند.

شمخانی اضافه کرد: اما واقعیت توسعه چیز دیگری است. عده‌ای به دنبال شایعه؛ بایکوت و تحریف هستند و برای ناکارآمد نشان دادن رسانه های مجازی نیز ابزار این رویکرد محسوب می شود.

وی ادامه داد: وضع امروز ما نسبت به دیروز و الان متفاوت است؛ جمعیت کشور دو برابر شده است و با ۵ میلیون دانشجو مواجه هستیم، این حجم استخراج ها، افزایش امید به زندگی، توسعه برق و آب و گاز در روستا و شهر همه تحولاتی است که بیانگر تغییرات ایجاد شده است.

وی افزود: تداوم این روند موجب می‌شود القا ناکارآمدی در ذهن جوانان جا می افتد و راه چاره آن هم  آگاهی‌رسانی است‌.

شمخانی در ادامه با بیان اینکه امنیت بدون اقتصاد مفهوم اش استقلال سیاسی بدون استقلال علمی است و این امر نیز ممکن نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اولویت‌ها در هر زمانی فرق می‌کند، گفت: روزی جنگ سخت می‌شود، شرایط متفاوت است، امروز هم جنگ اقتصادی و نرم است و باید در این جبهه تلاش کرد.

شمخانی در ادامه با بیان اینکه در جنگ اقتصادی امروز مسئولان نباید دغدغه ای جز ایجاد شغل، توسعه اقتصادی و معیشت مردم داشته باشند، تصریح کرد: امروز در استانی که امام جمعه اش از اقتصاد و معیشت و اشتغال نگوید خطابه اش ناقص است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: نماینده ای که دغدغه رفع موانع تولید را دنبال نکند حتما مسیر ضعیفی را طی می کند.

شمخانی با اشاره به وظیفه شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: نسبت ما با اقتصاد، حفظ استقلال سیاسی است و این امر نیز بدون توان اقتصادی ممکن نیست و حداقل برای ما ننگ است.

وی افزود: امنیت،اقتصاد و معیشت، سه بال در کنار هم است که هر یک بدون دیگری معنایی ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت‌ملی با تحلیل وضعیت آسیب‌های اجتماعی و شناسایی ریشه‌های آن ادامه داد: مهمترین آسیب ها نظیر؛ طلاق، اعتیاد و.. به دلیل مشکلات اقتصادی است و البته پاشنه آشیل اقتصاد موضوع اقتصاد است.

شمخانی ادامه داد: ما مصمم هستیم تا از سو سوی اشتغالی که توسط تنگ نظران دیده نمی شود، از همین سو سو به نور افکن تبدیل برسیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر احساس می کنیم مردم سروران ما هستند که هستند و ما خدمتگزاران آنها هستیم، راه حفظ نشاط مردم، حمایت از لوکوموتیوهایی است که می تواند اقتصاد را به جلو ببرد.

وی با بیان اینکه امنیت و اقتصاد دو بال پرواز توسعه هستند، گفت: در داخل کشور ظرفیت های بالایی داریم که باید به آنها اعتماد کنیم و به جای سرکوب‌کردن و گفتن اینکه نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، بگوییم چه بکنیم که بتوانیم.

شمخانی افزود: تلاش ما باید پاسخ به این باشد که چه کاری انجام دهیم که توان انجام آن را داشته باشیم.

وی ادامه داد: وزنه اقتصادی متکی بر پیشران‌های توسعه ای است و آماده ایم که بدون هیچگونه ترس و منتی در جنگ اقتصادی برای بهبود شرایط تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز