خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

عده‌ای نمی‌خواهند فضا برای دولت و کشور آرام باشد/ به دنبال ایجاد فضای آرام برای سرمایه‌گذاران هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۵۹۵

استاندار البرز گفت: عده ای جز به حاشیه بردن مدیران کاری ندارند و نمی‌خواهند فضا آرام باشد در حالی که تاکید مقام معظم رهبری این است که فضای آرام برای دولت و کشور فراهم باشد.

به گزارش ایلنا از کرج، محمدعلی نجفی استاندار البرز صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور حسین سلاح ورزی قائم مقام اتاق بازرگانی ایران، فرماندار کرج و جمعی از مسئولان و فعالان بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی البرز بمناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهارداشت: با اهتمام دولت و بخش خصوصی، در بخش صنایع و حوزه‌های عمرانی و شهری، کشاورزی و گردشگری اتفاقات‌خوبی در استان می افتد و فضای کسب و کار بهبود پیدا کرده است.

وی افزود: سه کارگروه فعال و کارای استان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال، از بخش های محوری استان هستند و با استقبال سرمایه گذاران، رده های البرز هر روز  بالا می رود و بزودی سرمایه‌گذاری های جدیدی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: دولت فضا را برای استان مهیا کرده و پتانسیل ها نیز در اتاق ها و خانه صنعت و معدن و...وجود دارد و به دنبال این هستیم تا فضای جدیدی فراهم شود.

وی افزود: تلاش می کنیم استان از حاشیه دور شود اما عده ای فقط دنبال حاشیه هستند، ما دنبال این بحث‌ها نیستیم بدنبال این هستیم تا فضا را فراهم کنیم تا بخش خصوصی با اعتماد و اطمینان کار خودش را انجام دهد.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در بارش های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: برفی که در کرج بارید در ۱۰ سال اخیر بی نظیر بود و حتی شدت و نوع بارش زمان بارش کم نظیر بود، تا جایی که بعد از ساعت های اولیه شهر قفل شد و امکان حضور نیروهای خدماتی را غیرممکن می ساخت و ترافیک سنگینی ایجاد شده بود.

وی بیان کرد: حوزه شهرداری کرج در این بارش ها بسیار زحمت کشیدند.

استاندار البرز ادامه داد: دهه فجر نیز یادآور این است که بعد از ۳۹ سال  نقایص را احصا و برطرف کنیم تا مردم بتوانند حرف های خود را بزنند و در اتاق ها به روی مردم باز باشد تا همه فرصت حرف زدن داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شعار و عمل ما یکی باشد،  تصریح کرد: نباید برای صدور یک مجوز سرمایه‌گذار این همه معطل شود و باید شعارها و عمل  ما یکی باشد همه تنگناها را باید برداریم.

استاندار البرز گفت: در خصوص فرودگاه و منطقه ویژه پیام نیز حتما باید به این بخش کمک کرد تا راه اندازی شود،در جلسه ای نیز با دکتر جهرمی بعنوان وزیر معین البرز نیز مطرح شد و موافقت شد که موضوع سوخت در هیات دولت بررسی و در دولت دنبال شود.

وی با بیان اینکه رویکرد ما توسعه صادرات است، گفت: باید شرایطی‌فراهم شود تا تمام بخش‌های کشاورزی، صنعتی و... ظرفیت هایش شکوفا شوند.

نجفی بیان کرد: اول باید فرصت ابتدایی ایجاد شود و سپس صحبت از فرصت های برابر داشت، این در حالی است که ما باید در فضای بین المللی نیز رقابت کنیم.

نجفی گفت: در بحث بخشودگی جرایم نیز برای فعال شدن فضای کسب و کار جدید  و در راستای حمایت از تولید و اشتغال این زمینه ایجاد شود و با کلیات آن موافقت لازم صورت خواهد گرفت.

استاندار البرز گفت: این آمار ثبت شده و مورد تایید در وزارت کار،تعاون و رفاه و قابل استناد و موثق است.

نجفی بیان کرد: در ستاد رفع موانع تولید تاکنون بیش از ۵۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی به صنایع را داشتیم که این رقم با جمع بندی پرداخت بانک ها به  ۸۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: در فضای کسب و کار نیز نقش اتاق بازرگانی ویژه است، اکنون در رتبه بیست و نهم قرار داریم که مورد قبول شما نیست و باید ارتقا یابد.

استاندار گفت: باید شرایط بهبود فضای کسب و کار فراهم شود و با دروازه های بین المللی بتوانیم رقابت کنیم.

استاندار البرز تصریح کرد: عده ای جز به حاشیه بردن مدیران کاری ندارند و نمی خواهند فضا آرام باشد در حالی که تاکید مقام معظم رهبری این است که فضای آرام برای دولت و کشور فراهم باشد و باید همه شرایط حضور فعالان بخش خصوصی را فراهم کنیم و دولت در خدمت این بخش باشد.

حسین سلاح ورزی قائم مقام اتاق بازرگانی ایران نیز در بخشی از این نشست گفت: استاندار البرز در استان گیلان نیز اهتمام و توجه ویژه ای به جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی داشتند و در البرز نیز شاهد این روند هستیم که این  امر قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ارتقا جایگاه استان در ایجاد فرصت های شغلی نیز گفت: اواخر شهریور در البرز تنها ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده بود که امروز  به رقمی بسیار فراتر رسیده است.

در ادامه سایت تجارت الکترونیک کشور، مرکز آموزش و مرکز نمایشگاه دائمی اتاق بازرگانی افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز