خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز عنوان کرد:

وجود دو زندان ملی در البرز مشکل ساز شده است/ ایجاد اشتغالزایی با مسافربری شدن فرودگاه پیام

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۷۸۰

استاندار البرز گفت: وجود دو زندان ملی در البرز و مسایل خاصی که به همراه دارد در این استان مشکل ساز شده است.

به گزارش ایلنا از کرج،محمد علی نجفی ظهر امروز  درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور، محمد جواد آذری جهرمی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهدای دولت برگزار شد اظهار داشت: در بخش تجارت و فناوری تحقیقات و صنعت کارهای مثبتی در استان انجام شده است اما از جهت وسعت و نوپا بودن نیازهای زیرساختی فراوانی دارد.

وی با اشاره به رشد جمعیت فزاینده البرز طی سه دهه اخیر گفت: با وجود تلاش ها فاصله تا جایی بوده است که کم و کاست ها هنوز جبران نشده است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تراکم جمعیت شرایط استان البرز را استثنایی کرده است گفت: تراکم جمعیت شهر کرج به ۸۹۱ می رسد که ۱‍۹ برابر متوسط کشور است و همین امر نگاه ویژه ای را می طلبد.

وی افزود: نرخ رشد سالانه جمعیت در کشور زیر یک درصد و گاهی منفی است اما این آمار در البرز  به ۳ درصد می رسد و همین طور در بخش زیرساخت های آموزشی نیز این روند تسری یافته بنحوی که سرانه فضای آموزشی کشور بالای ۵ مترمربع است اما در البرز به ۲.۵ می رسد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه شرایط البرز وتهران به یکدیگرپیوند دارد تصریح کرد: زیبنده شهر کرج و استان البرز نیست که با چنین محدودیت هایی مواجه باشد کرج و تهران  از گذشته تا امروز جدا نشدنی بوده اند و باید  به نیازهای این استان نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه البرز در مسیر ۱۴ استان مواصلاتی کشور قرار دارد گفت: پیگیری تکمیل راه ها و آزاد راه های شمالی و بزرگراه همت به سرعت در حال انجام است و می طلبد که از منظر ملی نیز نگاه ویژه ای به این استان صورت گیرد.

استاندار البرزهمچنین با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های استان انتقال زندان ها است گفت: وجود دو زندان ملی در البرز و با بخش عظیمی از زندان ها و مسایل خاصی که به همراه دارد در این استان مشکل ساز شده است و در بحث انتقال زندان ها باید به این استان کمک شود.

نجفی در ادامه با بیان اینکه برای تحقق تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی همه قوا کمک کنند گفت: در سه ماه اخیر استان البرز در این بخش فعال تر از گذشته بوده است  و کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید نیز به کمک استان آمده است.

وی افزود: سقف اعتبارات تسهیلات پرداختی طی این مدت به بالای ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سهمیه پیش بینی شغل نیز به ۴۵ هزار شغل ارتقا پیدا کرده است.

 نجفی همچنین تامین ارزاق و آذوقه انبارهای پشتیبانی استان هنگامه وقوع زلزله، محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای توسعه صنایع و سرمایه گذاری سرمایه گذاران، تحقق ماده ۱۱۰ قانون مالیات و لزوم نگاه مالیاتی کشور به تولید کننده در راستای تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی را از مهمترین دغدغه های کنونی برشمرد.

وی افزود: در سالی که تاکید مقام معظم رهبری روی تصمیمات اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال متمرکز شده است باید تمرکز اصلی را روی این بخش داشته باشیم.

استاندارالبرز همچنین با اشاره به بحث مسافری شدن فرودگاه پیام نیز گفت: انتظار می رود این موضوع از سوی وزارت ارتباطات با حفظ زیرساخت ها مورد پیگیری قرار گیرد چرا که  ایجاد فرصت های شغلی منتهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه البرز بعنوان استان نوپا است و در بحث شاخص ها نیازهای فراوانی دارد گفت: انتظار می رود این دغدغه ها در جلسات هیات دولت طرح موضوع و مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز