خبرگزاری کار ایران

ارسال بیش از 3هزار اثر به دبیرخانه بیستمین برنامه معلم پژوهنده البرز

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۲۸۶

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: معلمان البرزی با ارائه 3 هزار و 196 اثر در مرحله استانی بیستمین برنامه معلم پژوهنده شرکت کردند.

به گزارش ایلنا از کرج، حسین رحمانیان صبح امروز در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش البرز اظهار داشت  : برنامه معلم پژوهنده از جمله دستاوردهای مهمی است که از سوی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش، شورای تحقیقات استان‌ها، مدیران و معلمان مورد توجه و حمایت قرار گرفته است.

وی با اشاره به نقش مهم پژوهش درکیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت اظهار کرد: افزایش سطح مشارکت معلمان در این برنامه ، شرکت گسترده آن‌ها در دوره‌های اقدام پژوهی،افزایش کیفیت طرح‌ها و اقبال روزافزون به اهمیت تفکر و عمل مبتنی بر پژوهش از جمله عوامل موفقیت آمیز این برنامه اقدام پژوهی در بین معلمان را تشکیل می دهد.

وی یاد آور شد: اجرای برنامه معلم پژوهنده به معلمان،کارشناسان و دست اندرکاران آموزش وپرورش کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از شیوه‌های پژوهشی، نسبت به شناخت مسائل و ابداع روش‌های نوین و موثربرای آموزش و یادگیری در کلاس گام های مهمی بردارند.

وی از تصمیم گیری، تصمیم سازی ، برنامه ریزی آموزشی وپرورشی،دقت و حساسیت بیشتر به عنوان دیگر دستاوردهای برنامه معلم پژوهنده در بین فعالان نظام تعلیم و تربیت در مدارس یاد کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: این کارگاه های آموزشی در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز برگزار می‌شود تا رابطان پژوهش و معلمان با فرآیند اقدام پژوهی کیفی شناخت بیشتری پیدا کنند.

رحمانیان از تبادل تجربیات و اطلاعات ، آشنایی با معلمان پژوهنده موفق در سطح استانی - کشوری و سوق دادن معلمان در انجام پژوهش های تیمی برای رفع چالش ها در حوزه آموزشی - تربیتی در مدارس را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه‌های آموزشی ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه اولین دوره این کارگاه آموزشی - پژوهشی در آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج برگزار شده است، اضافه کرد: انتظار می رود همه معلمان البرزی در این کارگاه ها شرکت کنند زیرا رشد کمی و کیفی اقدام پژوهی استان را در بیست و یکمین برنامه کشوری معلم پژوهنده رقم می‌زند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: معلمان البرزی با ارائه 3 هزار و 196 اثر در مرحله استانی بیستمین برنامه معلم پژوهنده شرکت کردند.

رحمانیان تصریح کرد: از بین 214 طرح اقدام پژوهی راه یافته به دبیرخانه بیستمین برنامه معلم پژوهنده البرز، 89 اثر برتر استانی شناخته شد.

وی خاطر نشان کرد: پس از ارزیابی داوران سه اثر پژوهشی از معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک و دو کرج برتر شناخته شد و به دبیرخانه کشوری بیستمین برنامه معلم پژوهنده ارسال شد.

وی افزود: اثر اقدام پژوهی سارا هادیان با عنوان ارائه راهکارهای افزایش مشارکت فعال دانش آموزان در تدریس درس اقتصاد و نسرین عظیمی نژاد با عنوان راهبردهای عملی افزایش علاقمندی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی به ریاضی از آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به مرحله کشوری راه یافت.

وی اضافه کرد: از آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج نیز شهر بانو حسنی با عنوان پژوهشی چگونه می توانیم با تدریس به روش معکوس توانمندی حرفه‌ای همکارانم را افزایش دهیم به دبیرخانه کشوری بیستمین برنامه معلم پژوهنده راه پیدا کرد.

وی تاکید کرد: در سال تحصیلی گذشته اثر اقدام پژوهی معلم البرزی در کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز