خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد:

پلیس البرز فضای استان را برای قاچاقچیان ناامن می‌کند/ تنها اقدامات قهری پاسخگو نیست

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۳۱۶

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه مبارزه با کالای قاچاق یکی از شرایط پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است گفت: برای ریشه کن کردن این پدیده تنها اقدامات قهری پاسخگو نیست.

به گزارش ایلنا از کرج، فرمانده انتظامی استان البرز پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برخورد با توزیع کالای قاچاق اظهار داشت: قاچاق کالا مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است و پلیس البرز برای مبارزه با این پدیده عزم جدی دارد و فضای استان را برای قاچاقچیان ناامن می کند.

 سردار عباسعلی محمدیان افزود: در تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) موضوع قاچاق کالا و ارز از اولویت‌های کاری پلیس در سال جاری تعریف شده چرا که ورود کالای قاچاق و توزیع آن در سطح جامعه، سدی برای رشد و بالندگی کشور و ضربه ای مهلک به اقتصاد ملی است.

وی افزود: همه‌دستگاه‌ها و اقشار مختلف در پیشبرد سیاست‌های کلان اقتصادی کشور نقش مهمی دارند و مبارزه پلیس با قاچاق نیز یک اقدام عملی موثر در مبارزه با این مفسده اقتصادی است.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه مبارزه با کالای قاچاق یکی از شرایط پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است گفت: برای ریشه کن کردن این پدیده تنها اقدامات قهری پاسخگو نیست بلکه باید با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی زمینه کاهش قاچاق را فراهم کنیم و مردم نیز باید از خرید کالاهای فاقد اصالت و قاچاق خودداری کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: بدون شک التزام به استفاده از ساز و کارهای مناسب، تقویت اهرم‌ های نظارتی، شفاف ‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع، مبارزه همیشگی با قاچاق کالا و ارز، ترویج فرهنگ وظیفه ‌شناسی، تقویت نهادهای نظارتی درون و برون سازمانی و احیای حس مسئولیت پذیری می‌تواند در کاهش قاچاق کالا موثر باشد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان گفت: البته باید به این مسأله نیز توجه داشت که رعایت الگوهای صحیح مصرف و صرفه‌جویی، تعمیر و نگهداری، رعایت نظم و انضباط سازمانی نیز از مصادیق اقتصاد مقاومتی در سازمان‌ها و نهادها از جمله پلیس محسوب می‌شود که در دستور کار پلیس البرز نیز قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز