خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

نیاز به اعتبار۱۴۰میلیارد ریالی برای تکمیل و بهره برداری مترو هشتگرد - کرج

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۵۸

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از خط ریلی هشتگرد به کرج، بر روند رفع موانع و مشکلات موجود در تکمیل متروی هشتگرد به شهرستان کرج تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از خط ریلی هشتگرد به کرج بر روند رفع موانع و مشکلات موجود در تکمیل متروی هشتگرد به شهرستان کرج تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، " عباس آخوندی " در جریان بازدید از خط ریلی شهرستان ساوجبلاغ به کرج در جمع تعدادی از مدیران استان و مجریان این طرح، افزود: طرح مترو هشتگرد یکی از طرح‌های زیرساختی وزارت راه و شهرستازی برای اراده خدمت حمل و نقل عمومی و پاسخگویی به نیاز جمعیت شهر جدید هشتگرد به‌دلیل انجام پروژه مسکن مهر پذیرای جمعیت سرریز استان‌های تهران و البرز است.

وزیر راه و شهرسازی از مسئولان استان البرز خواست تا برای حل مشکلات معارضین در مسیر اجرای جاده ریلی به مجریان این طرح کمک کنند.

آخوندی در ادامه افزود: اگر می خواهیم زمینه حمل و نقل عمومی در شهر جدید هشتگرد که با واگذاری مسکن مهر جمعیت آن به ۶۷۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت، باید اعتبارات مناسبی تا نیمه اول سال ۹۴ به این طرح تزریق شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه اجرای خط ریلی هشتگرد یک طرح ملی با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی است، اظهار داشت: تکمیل هرچه سریعتر این پروژه و بهره برداری از آن تا شهریورماه سال ۹۴ به اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

آخوندی یادآورشد: افتتاح متروی هشتگرد به کرج می تواند به کاهش ترافیک، سرعت بخشی به حمل و نقل عمومی و ایمنی در سفر و همچنین کاهش هزینه ها مردم کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای تکمیل فاز اول این طرح که شامل زیر ساخت‌ها و ایجاد امکانات ایستگاهی و رفاهی و فرهنگی است به ۱۲۱ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است، گفت: با راه اندازی متروی کرج - هشتگرد روزانه ۱۴۰ هزار مسافردر این ایستگاه های جابجا خواهند شد.

در جریان این بازدید، ' محمدی '، مجری این پروژه ملی، نیز با ارائه گزارشی از روند فعالیت های انجام شده و موانع و مشکلات در اتمام اجرای پروژه و پیشرفت این طرح ملی، خواستار تزریق اعتبارات مالی برای سرعت بخشی به عملیات تکمیلی این طرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز