خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز:

البرز در بخش صنعت می‌تواند در کشور پیشتاز باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۵۸۷

البرز از تعهدات عمل نشده و عدم برنامه‌ریزی و زمینه چینی رنج می‌برد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری با تاکید بر ارائه برنامه‌های اولویت دار دستگاه‌های اجرایی در استان، از تشکیل کارگروه آمایش استان ظرف سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، ذبیح الله قائمی درباره طرح ارائه شده فرصت‌های شغلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: این سازمان در پی تهیه بسته‌ای برای ایجاد فرصت‌های شغلی با استفاده از ظرفیت‌های ناتمام بخش صنعت است تا واحدهای نیمه تمام به چرخه تولید وارد شوند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری، از ضرورت حمایت از صنعت، در استان خبر داد و گفت: در صورت هدف گذاری برای توسعه، البرز در بخش صنعت می‌تواند پیشتاز باشد.

وی با اشاره به تعداد زیاد واحدهای نیمه فعال و ناتمام در البرز، اجرای این طرح را مستلزم تهیه فهرست کامل از واحدهای صنعتی استان دانست و افزود: ابتدا باید فهرستی از کارخانه‌هایی که قابلیت رسیدن به ظرفیت کامل دارند تهیه شود تا از جزئیات به کل دست پیدا کرده و برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم.

قائمی ادامه داد: برای دستیابی به این هدف زمانبندی در نظر گرفته شده تا اقدامات لازم برای عملیاتی شدن آن پیش بینی شود و با توجه به اینکه استانی صنعتی هستیم می‌توانیم برای جویندگان کار متقاضی کار داشته باشیم.

وی افزود: برای رفع این مشکل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نرم افزاری تهیه کرده تا جویندگان و عرضه کندگان کار اطلاعات خود از قبیل رشته تحصیلی، سن، علاقه‌مندی و… را ثبت کنند تا اطلاعات کامل و جامعی در این باره به دست‌اید. از طرفی مشوق‌هایی نیز برای عرضه کنندگان کار پیش بینی شده است.

قائمی با تاکید بر اینکه نتیجه کار باید در کارگروه اشتغال به طور مرتب اطلاع داده شود، گفت: ارائه آمار دقیق از ثبت نام کنندگان جویای کار و اتخاذ تمهیدات لازم برای بنگاهای اقتصادی کمک موثری به این برنامه می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه البرز از تعهدات عمل نشده و عدم برنامه ریزی و زمینه چینی رنج می‌برد، تصریح کرد: در حالیکه اعتبار بسیاری از طرح‌ها تامین می‌شود اما برنامه منسجمی برای اجرای آن دیده نشده و از این نظر طرح اشتغالزایی برای ۵۰ هزار نفر بسیار بااهمیت است.

معاون برنامه ریزی استاندار، توسعه هماهنگ و موزون و پایدار را از برنامه‌های در حال پیگیری استان اعلام کرد و افزود: تا کنون ۵ فصل اول امایش سرزمین که مطالعات اولیه آن از سال ۹۰ اغاز شده است، آماده شده و تا پایان سال کارگروه آن فعال می‌شود.

به گفته قائمی تمام دستگاه‌های اجرایی استان، باید برنامه‌های اولویت دار خود تا پاایان سال و برنامه‌های اولویت دار سال آینده را ارائه داده تا بر مبنای آن تصمیم گیری شود.

این مسئول تاکید کرد: بنا نداریم طرح اشتغالزایی را به صورت دیکته و تکلیفی اجرا کنیم تا بانک‌ها و دستگاه‌ها متحمل فشار شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز