خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز:

جذب سرمایه گذار و توسعه واحدهای صنعتی؛ راهکار ایجاد اشتغال در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۵۷۵

فعالیت ۴۴ درصد شاغلان البرز در بخش صنعت / در حال حاضر سه هزار و ۴۴ واحد صنعتی درالبرز مجوز دارند که بسیاری از این واحد‌ها کمتر از ظرفیت واقعی و اسمی خود فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از صدور ۱۱۲ مجوز برای واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: بیشتر این واحدها تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و زیرساخت های خود از قبیل احداثقضای فیزیکی، دریافت امکاناتی از قبیل آب، گاز، تلفن و… را فراهم آورد.

به گزارش ایلنا در کرج، ایرج موفق، در کارگروه اشتغال استان البرز که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد گفت: در حال حاضر سه هزار و ۴۴ واحد صنعتی درالبرز مجوز دارند که بسیاری از این واحدها کمتر از ظرفیت واقعی و اسمی خود فعالیت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک اگر این واحدها بتوانند با ظرفیت واقعی خود تولید داشته باشند، بسیاری از موانع اشتغال استان برطرف و عده زیادی صاحب شغل و درآمد ثابت می شوند.

وی افزود: هم اکنون ۴۴ درصد شاغلان استان البرز در بخش صنعت مشغول به کار هستند و این نشانگر پتانسیل های این حوزه برای کاهش نرخ بیکاری استان است.

وی ادامه داد: امروز جوامعی در رده کشورهای توسعه یافته قرار می گیرند که اقتصادی پویا و در حال رشد داشته باشند و رسیدن به این مهم جز از مسیر تولید و گسترش تجارت داخلی و بین المللی امکان پذیر نیست.

موفق در ادامه صحبت های خود با اشاره به نرخ بیکاری ایران طی دوسال گذشته افزود: صندوق بین المللی پول نرخ بیکاری ایران در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ را به ترتیب ۱/۱۳ و ۴۷/۱۲ اعلام کرده است.

این مسوول تصریح کرد: ایران در این دوسال از میان ۱۰۵ کشوری که نرخ بیکاری آنها بررسی شد در رتبه ۲۱ و ۱۸ قرار گرفت وی ابراز کرد: اگر بخواهیم در وضعیت اشتغال کشور تغییرات مثبتی ایجاد کنیم باید برای جذب سرمایه گذار، توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی موجود تلاش کرده و از تمام ظرفیت این واحدها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در استان واحدهای صنعتی ای وجود دارند که با تولید محصولات باکیفیت توانسته اند جای خود را در بازار مصرف به خوبی تثبیت کنند.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم تسهیلات مناسبی در اختیار آنها قرار دهیم، این واحدها می توانند مواد اولیه بیشتری خریداری کنند و ساعات کاری خود را از یک شیفت به دو و حتی سه شیفت افزایش دهند.

وی افزود: در برنامه سه ساله ای که پیش بینی شده تسهیلات لازم در اختیار این واحدها قرار خواهد گرفت.

این مسوول ادامه داد: در حال حاضر ۶۴۵ طرح توسعه در استان به تصویب رسیده که اجرای آنها ۱۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و با اتمام آن برای ۲۵ هزا و ۱۸۲ نفر اشتغال ایجاد می شود.

موفق ادامه داد: ‌اجرای طرح توسعه واحدهای صنعتی، بخشی از طرح ایجاد اشتغال ۵۰ هزار نفری بخش صنعت استان البرز است که مجموع این طرح به چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اظهار داشت: علاوه بر توسعه واحدهای صنعتی، درطرح ایجاد اشتغال ۵۰ هزار نفری در البرز، افزایش ظرفیت های تولیدی واحدهای موجود و همچنین ایجاد واحدهای جدید مد نظر قرار داده شده است.

موفق با اشاره به اعتبار چهار هزار و ۴۰۰ میلیاردی برای اجرای این طرح تصریح کرد: برای تامین این مبلغ به اخذ اعتبار ازصندوق توسعه ملی، سرمایه گذاری های خارجی و همچنین جذب سرمایه از ایرانیان مقیم خارج از کشور امیدواریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان به توافق با شرکت آلمانی دنیلی که در زمینه فولاد سازی فعالیت می کند نیز اشاره کردوگفت: پس از برگزاری جلسات متعدد با مسوولان این شرکت، بنا شده کارخانه ای از طریق این شرکت در استان البرز احداثو راه اندازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز