خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز:

" آمایش سرزمینی "، در اولویت برنامه‌ریزی استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۰۱۵

طرح مطالعاتی آمایش سرزمین استان البرز یکی از پروژه های محوری و کلیدی استان است که از اواخر سال ۱۳۹۰ در این استان آغاز شده است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار البرز از تکمیل ۶۰ درصد سند آمایش استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، ذبیح الله قائمی با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری استان البرز، گفت: طرح مطالعاتی آمایش سرزمین استان البرز یکی از پروژه‌های محوری و کلیدی استان است که از اواخر سال ۱۳۹۰ در این استان آغاز شده و محصول نهایی این مطالعه، برنامه‌ریزی توسعه‌ای استان است که نقشه راه در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و کالبدی را در افق بلند مدت ترسیم می کند؛ این مطالعه، پایه اصلی تهیه سند توسعه استان است.

وی در ادامه افزود: شورای برنامه‌ریزی استان با با تشکیل کارگروه آمایش سرزمین توسط تصمیم گیران که شامل، برنامه ریزان،(دستگاههای ستادی و اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، مشاوران و صاحب نظران)، بهره برداران،(بهره برداران، مجریان دولتی و خصوصی و مکان) فعال شده است.

قائمی با بیان این مطلب که قرارداد این پروژه برای مدت ۱۸ ماه با یک شرکت مطالعاتی فعال در این حوزه منعقد شد گفت: این قرار داد به دلیل وجود پاره ای از مشکلات از جمله، کمبود اطلاعات دستگاه‌های اجرایی، عدم وجود اطلاعات حساب‌های منطقه ای، ایجاد شهرستان‌های جدیدالتأسیس و غیره تا پایان سال ۱۳۹۲ بیشتر ادامه نیافت.

وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات ذکر شده درخصوص جمع آوری اطلاعات، مجدداً قرارداد طرح آمایش تا پایان سال ۱۳۹۳ تمدید گردید که با عنایت به مرتفع شدن بسیاری از مشکلات اجرایی به نظر میرسد اجرای طرح تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

قائمی در ادامه در توضیح شرح خدمات مطالعات آمایش ابلاغی از دفتر امور آمایش و توسعه منطقه ای خدمات مطالعات آمایش را شامل دو بخش در هشت فصل عنوان کرد و افزود: تحلیل وضعیت و ساختار استان که شامل تحلیل اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اداری و سازمانی ست انجام شده است و در حال حاضر نیز ۶۰ درصد سند آمایش استان تکمیل شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تحلیل نظام سکونتگاهی استان و ساختار فضایی، تحلیل تأثیر سایر عناصر ساختار فضایی بر نظام سکونتگاهی استان و توزیع کارکردهای مختلف در سطح استان و الگوی ارتباط بین آنها انجام شده و در مرحله تایید ناظر است.

وی در ادامه، به ملاحظات ایمنی، دفاعی - امنیتی در آمایش استان اشاره کرد و گفت: تهدیدات ناشی از مخاطرات محیطی و محیط زیستی انجام شده و به تأیید ناظر نرسیده است.

وی در پایان خواستار اعزام نماینده تام الاختیار جهت تکمیل اطلاعات به معاونت برنامه ریزی استانداری البرز شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز