خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرای سرشماری عمومی کشاورزی استان البرز تصریح کرد:

اجرای طرح عمومی سرشماری کشاورزی ارتباطی با یارانه‌ها و مباحثمالیاتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۶۸۹

برای دستیابی به آمار درست در سرشماری عمومی کشاورزی استان، نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب است و شناخت مردم در زمینه اهمیت ارائه اطلاعات درست باید بالا برود.

مدیر اجرای سرشماری عمومی کشاورزی استان البرز گفت: سرشماری باید با اطلاع رسانی مناسب و تبیین اهمیت ارائه اطلاعات درست از طریق دهیاران شفاف سازی شود.

به گزارش ایلنا در کرج، مهرداد مظفری با بیان این مطلب در نشست سراسری دهیاران استان البرز که به منظور آگاه سازی برای سرشماری عمومی کشاورزی ۹۳ برگزار شد، اظهار داشت: برای دستیابی به آمار درست در سرشماری عمومی کشاورزی استان لازم است فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد و شناخت مردم در زمینه اهمیت ارائه اطلاعات درست باید بالا برود.

وی افزود: سرشماری عمومی کشاورزی برای چشم انداز استان به دو منظور انجام می‌گیرد که آیا سطح زیر کشت را بالا برده یا بهره وری در تولید را افزایش دهیم و از این طریق بتوانیم از ظرفیت‌های استان ‌‌نهایت استفاده را ببریم.

معاون استاندار البرز با تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی کشور، افزود: از نیازهای مهم و اساسی این بخش اطلاعات دقیق از بهره برداران فعال در این عرصه است که به عنوان پایه‌ای برای برنامه ریزی‌های آینده استفاده می‌شود.

معاون استاندار با اشاره به فصل ۴ و ۵ اقتصاد مقاومتی گفت: در این فصل بر ضرورت غذا و درمان تاکید شده و سرشماری کشاورزی عمومی ۹۳ در واقع پاسخ به این نیاز کشور است.

مظفری گفت: هدف از اجرای این طرح که توسط استانداری‌ها انجام می‌شود، شناسایی بهره برداران و اراضی کشاورزی است.

معاون استاندار یادآوری کرد: آخرین سرشماری عمومی کشاورزی کشور در سال ۸۲ انجام شده است و ۳۱ هزار بهره بردار در استان وجود دارد که آمارگیران به سراغ این پرونده می‌روند.

مدیر اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در ادامه خطاب به دهیاران گفت: اجرای طرح عمومی سرشماری کشاورزی ارتباطی با یارانه‌ها و مباحثمالیاتی ندارد و از دهیاران خواست با تبلیغات صحیح و روشن به کشاورزان و بهره برداران در این زمینه اطمینان داده شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: اطلاعاتی که ماموران در سرشماری جمع آوری می‌کنند در روستا‌های شهرستان به لحاظ آبیاری زمین‌ها از سند چشم انداز آینده استان بسیار کمک خواهد کرد.

مظفری تاکید داشت: بهره بردارانی که دارای زمین‌های کشاورزی راس دام سبک، سنگین و… هستند اما در شهر سکونت دارد در آمار به حساب می‌آید.

مظفری بر همکاری و همیاری دستگاه‌های اجرایی، بخشداران و نیروی انتظامی و نظامی در راستای اجرای شایسته فرمان ریاست جمهوری در این خصوص تاکید کرد.

معاون استاندار همچنین بستر سازی برای شناسایی معتمدین و مطلعین محلی را از هم اکنون ضروری دانست.

وی در پایان از دهیاران حاضر در جلسه خواست از ظرفیت مساجد و مدارس روستائی باید بیشترین بهره را برای اطلاع رسانی سرشماری کشاورزی ۹۳ برد.

در این جلسه کلیه مراحل اجرای طرح اعم از نرم افزاری و سخت افزاری مورد بررسی قرار گرفت و کلیه مراحل اجرای طرح با شرح وظایف دستگاه‌ها و مسئولین اجرایی برای دهیاران وشورای‌های روستایی تشریح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز