خبرگزاری کار ایران

مدبرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز:

بیشترین تقاضای کار استان البرز در بخش " صنایع " است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۰۸۴

تقاضای تحصیلکردگان ۳ برابر بیشتر از تقاضای بازار کار است / چنانچه دستگاهی برای صدور مجوز مشاغل خانگی مواردی را معرفی کند آمادگی داریم / میزان تسهیلات بانکی استانف ۲۴۳ میلیارد تومان بوده است.

مدبرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز در کارگروه تخصصی اشتغال از تحقق سهم اشتغال در استان گفت، تکاک "؛ نیز به عنوان طرحی جدید برای اشتغالزایی و کارآفرینی ایثارگران اخیراً عملیاتی شده است و نقشی در حوزه اشتغال این قشر از جامعه دارد.

به گزارش ایلنا در کرج، علی ایمانی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری البرز با اشاره به نرخ بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری طی سال ۹۰ تا بهار ۹۳، به ترتیب ۱۹.۳، ۱۴.۹، ۱۰.۷ و ۱۲.۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به روش دولت دهم در سنجش آمار اشتغال یادآور شد: فرصت های شغلی موجود در کاریابی ها از طریق سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع رسانی شده و در اختیار کارجویان استان قرار می گیرد.

ایمانی ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته از ۱۵ کاریابی از میان ۲۰ کاریابی موجود در استان، تعداد ثبت نام شدگان با مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس سه برابر بیشتر از تقاضای بازار کار است این در حالیست که متقاضیان دیپلمه نصف آن است.

به گفته ایمانی مشاغل مهندسی صنایع در مقطع فوق لیسانس، عرضه نیروی کار ۱۴ برابر تقاضای بازار کار است؛ مشاغل مهندسی برق در مقطع لیسانس، عرضه نیروی کار ۱۱ برابر تقاضای بازار کار است و در مشاغل مهندسی عمران و ساختمان در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، عرضه نیروی کار هشت برابر تقاضای بازار کار است.
صنایع، بیشترین استقبال کار را در البرز دارد

وی بیشترین تقاضای کار در استان را در مشاغل ساخت و تولید(قالب سازی، تراشکاری، فرزکاری و…)؛ رشته های برقکار صنعتی، تاسیسات برق، تعمیر و نگهداری برق دستگاههای صنعتی در مقاطع دیپلم و زیر دیپلم اعلام کرد.

ایمانی، دبیر کارگروه اشتغال البرز در ادامه سخنانش مبلغ تسهیلات مشاغل خانگی سال ۹۳ در البرز را ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و با بیان اینکه این اعتبار ابلاغ شده اما به بانکها تخصیص پیدا نکرده است، گفت: این رقم تاکنون تنها به بانک کشاورزی تخصیص پیدا کرده است با این حال باتوجه به اینکه شورای پول و اعتبار، سود تسهیلات بانکی مشاغل خانگی را ۲۲ درصد اعلام کرده، تقاضای کمی در این بخش مشاهده می شود و بیشتر متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی هنوز درخواست نداده اند.

وی تاکید کرد: چنانچه دستگاهی برای صدور مجوز مشاغل خانگی مواردی را معرفی کند آمادگی داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز همچنین میزان تسهیلات بانکی استان را ۲۴۳ میلیارد تومان ذکر کرد و از بررسی ۳۲ طرح در کمیته منتخب خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۱ طرح به بانک معرفی و در حال حاضر مبلع هفت میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

ایمانی تاکید کرد: سود بالای تسهیلات بانکی که ۲۶ درصد اعلام شده سبب گردیده بنگاههای تولیدی رغبتی برای گرفتن تسهیلات نشان ندهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز