خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استانداری البرز:

لزوم اولویت‌بندی ظرفیت‌های کشاورزی اشتهارد، در سرشماری عمومی کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۷۴

اهمیت سرشماری عمومی کشاورزی، ایجاب می کند که بهره‌برداران کشاورزی با دقت و حوصله به سؤالات مأموران آمارگیر پاسخ دهند، لذا باید اطلاعاتی در زمینه فعالیت هایی داشته باشند که بنا به استانداردها، فعالیت کشاورزی محسوب می‌شوند.

معاون برنامه ریزی استانداری البرز از آغاز سرشماری عمومی کشاورزی از ۵ مهر لغایت ۱۸ آبان ماه خبر داد و گفت: از ۳۱ هزار بهره بردار کشاورزی در استان، ۸۸۶ بهره بردار کشاورز در اشتهارد وجود دارد که ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان در سرشماری اولویت بندی شود.

به گزارش ایلنا در کرج، مهرداد مظفری با بیان این مطلب در جلسه مشترک شورای اداری استان با شهرستان اشتهارد که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، افزود: سرشماری عمومی کشاورزی از ۵ مهر الی ۱۸ آبان ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

وی افزود: سرشماری کشاورزی به معنی شمارش تمام واحدهای تولیدی کشاورزی کشور و ثبت خصوصیات هر یک به طور جداگانه است.

مظفری گفت: اهمیت سرشماری عمومی کشاورزی، ایجاب می‌کند که بهره برداران کشاورزی با دقت وحوصله به سؤالات مأموران آمارگیر پاسخ دهند لذا باید اطلاعاتی در زمینه فعالیت‌هایی که بنا به استاندارد‌ها، فعالیت کشاورزی محسوب می‌شوند، داشته باشند.

معاون برنامه ریزی تصریح کرد: بر اساس تعاریف استاندارد، نه تنها واحدهای تولیدی بزرگ کشاورزی و دامداری، بلکه فعالیت‌های کشاورزی که توسط خانوار‌ها به شیوه سنتی و‌ گاه در وسعت کوچک انجام می‌شود، نیز بهره برداری کشاورزی محسوب شده و تحت پوشش سرشماری قرار می‌گیرد. پس از سرشماری اطلاعات جمع آوری شده در قالب گزارشات آماری و شبکه اطلاع رسانی در اختیار برنامه ریزان، مدیران جامعه و پژوهشگران کشور قرار می‌گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به صدور فرمان ریاست محترم جمهموری در خصوص اجرای سرشماری کشاورزی سال جاری و تاکید ایشان بر لزوم همکاری همه جانبه دستگاه‌ها با ستاد سرشماری به زودی نوع و میزان همکاری دستگاه‌ها اجرایی در سطح استان به مدیران اعلام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز