خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرزخبرداد:

البرز به استانهای مواجه با کم آبی پیوست

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۵۸۲

تا سال ۹۲ این استان درردیف استانهای خشکسال قرار داده نشده بود اما از امسال به استانهای مواجه با بحران کم آبی پیوسته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد: تا سال ۹۲ این استان درردیف استان‌های خشکسال قرار داده نشده بود اما از امسال به استان‌های مواجه با بحران کم آبی پیوسته است.

به گزارش ایلنا در کرج، ابوالقاسم باقری با اعلام این خبر افزود: امسال استان البرز به استان‌های مواجه با کم آبی پیوسته است.

وی افزود: این روند به علت بارش کم باران و برف، استفاده غیراصولی و بی‌رویه از منابع آبی، کاهش سطح آب در ذخائر زیرزمینی، حفر چاه‌های آب غیرمجاز و رعایت نکردن الگوی مصرف آب در مصارف خانگی، کشاورزی، آبیاری و فضای سبزبا مشکل کمبودآب بوده است.

باقری اظهار کرد: منابع آبی این استان نیاز به مدیریت و تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های مهمی نظیراجرای طرح تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد و نظرآباد دارد تا بتوان درکنار ترویج اقدامات آموزشی و فرهنگی پیرامون چگونه آب را به روش در ست مصرف کنیم و یا تجهیز مزارع، باغات و فضای سبز به سیستم روش‌های نوین آبیاری گامی در حل پیشگیری از بحران آب برداشت.

باقری با اشاره به تشکیل سه نشست تخصصی با محوریت خشکسالی در طی چهار ماه گذشته در البرز، اظهار کرد: درگام نخست باید فرهنگ سازی کنیم زیرا تنها با مشارکت مردم می‌توان از مشکلات کم آبی کاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز