خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

استقرار شعبه‌ای از بنیاد ایران شناسی در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۵۵۷

البرز در جایگاه نخست استان‌های علمی کشور قرار دارد. / البرز با موزه مردم شناسی در کشور شناخته شود.

استاندار البرز با اشاره به تنوع اقوام و فرهنگ‌ها در این استان، استقرار شعبه‌ای از بنیاد ایران‌شناسی در البرز را گامی در جهت انجام تحقیقات بنیادی به منظور انسجام بخشی به هویت فرهنگ و تمدن ایران کوچک دانست.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمید طهایی در دیدار با اعضای همیاران کرج و اعضای کانون البرز‌شناسی، شناسایی و معرفی استعدادهای استان را حایز اهمیت دانست و اظهارداشت: استان البرز بخشی از کشور ایران است و همانگونه که استان‌های بزرگ کشور با ظرفیت و استعدادهای موجود خود شاخص شده‌اند، ظرفیت‌های این استان نیز باید نوعی معرفی و شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه این استان در جایگاه نخست علمی کشور قرار دارد، افزود: خوشبختانه مراکز متعدد تحقیقاتی و علمی مستقر در البرز با حضور نیروهای علمی زبده این استان را در زمره استان‌های شاخص علمی قرار داده است که همین امر فرصتی طلایی برای معرفی به شمار می‌رود.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع اقوام و فرهنگ‌ها در استان افزود: یکی از مراکزی که می‌تواند نسبت به جمع آوری اطلاعات تاریخی، مردم‌شناسی و مشاهیر این استان کمک شایانی داشته باشد استقرار مرکزی از بنیاد ایران‌شناسی در البرز است.

وی افزود: این مرکز مرجع و منبع بررسی اطلاعات مختلفی در حوزه‌های فرهنگی و مردم‌شناسی است که می‌تواند به منظور انسجام بخشی به هویت فرهنگ و تمدن ایران کوچک مهم به شمار رود.

طهایی همچنین تأسیس موزه خاص مردم‌شناسی استان را به عنوان مأمنی از اقوام ایران کوچک در حوزه فرهنگی مهم خواند و گفت: استان البرز برخوردار از اقوام و خرده فرهنگ‌های مختلفی است؛ که با تأسیس موزه مردم‌شناسی، خاص البرز می‌توان دستاوردهای فرهنگ غنی ایران زمین را که در این استان موجود است گرد هم آورده و البرز را با برند موزه مردم‌شناسی در کشور معرفی کرد.

وی افزود: در این موزه می‌توان آثار تاریخی و کهن این استان را به عنوان پیشینه و سبقه به ثبت رساند و مرکزی را برای معرفی سبقه تاریخی این استان بنا نهاد.

طهایی اجرای این طرح را مستلزم همکاری مطلوب اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دانست.

استاندار البرز در ادامه دیگر شاخص‌های اجتماعی استان البرز را قهرمانان صاحب نام کشوری برشمرد و گفت: ورزشکاران این استان به عنوان سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند و می‌توان از آن‌ها به عنوان شاخص‌های توسعه‌ای بهره‌مند شد.
وی افزود: در این راستا مذاکراتی نیز با مدیرکل ورزش و جوانان استان صورت گرفته است تا به منظور فعالیت‌های ورزشی به عنوان شاخص‌های توسعه محوری در البرز روی آن مانور ویژه‌ای انجام شود.

در این دیدار نمایندگانی از اعضای البرز‌شناسی هر یک به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز