خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

افزایش سرطان در کشور، هشداری ست نسبت به استفاده از مواد غذایی ناسالم

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۵۰۹

ارتباط موثر علمی بین محققان و صنعتگران در کشور و استان البرز باید ایجاد شود تا تولید مواد غذایی برمبنای شاخص های علمی و پزشکی باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، با اشاره به افزایش بیماری ها، به تعداد مبتلایان به سرطان در سطح کشور گفت: بیشتر این بیماری ها منشاء مواد غذایی ناسالم دارد که باید دو بخش صنعت و بهداشت و درمان، برای پیشگیری از بیماری ها همکاری کنند.

به گزارش ایلنا در کرج، " حمید درفشی " با بیان این مطلب در همایش سلامتی مواد غذایی و افزودنیهای غیر مجاز در اتاق بازرگانی البرز افزود: ارتباط موثر علمی بین محققان و صنعتگران در کشور و استان البرز باید ایجاد شود تا تولید مواد غذایی برمبنای شاخص های علمی و پزشکی باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ واحد تولیدی مواد غذایی دراستان البرز گفت: با توجه به توزیع محصولات این صنایع در سراسر کشور و منطقه انتظار می رود همکاری و تعامل بین بهداشت و درمان و این صنایع برای ارتقای کیفی محصولات بیشتر شود.

به گفته درفشی، با اینکه بسیاری از تولید کنندگان از پیامدهای منفی افزودنی های شیمیایی در مواد غذایی آگاهی لازم دارند اما به خاطر وضعیت خاص تجاری دراین بخش مرتکب تخلف می شود.

وی گفت: به همین دلیل تا شش ماه آینده آزمایشگاه بزرگ مواد غذایی استان البرز راه اندازی می شود و کیفیت تولیدات صنایع غذایی کنترل خواهد شد.

همایش یکروزه تخصصی افزودنی های مواد غذایی و آشامیدنی با حضور حدود ۷۰ تن از کارشناسان بهداشتی درمانی و صنایع غذایی استان البرز در کرج برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز