خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز گفت:

با درایت و تدبیر باید حوادثرا مدیریت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۹۲۴

مانورهای آزمایشی تمرینی برای مدیریت بحران های واقعی است / مدیریت بحران روان ارجح بر مدیریت بحران حادثه است / کلیه دستگاه ها باید آماده مقابله با بحران های احتمالی باشند

استاندار البرز گفت: بسیاری از حوادثرا با درایت و تدبیر می توان مدیریت کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سال جدید که در سالن شهدای دولت برگزار شد، مدیریت بحران را مهم خواند و اظهار داشت: در بحران ها بخشی از وقایع همچون رویدادهای طبیعی از حیطه اختیارات ما خارج است اما هر حادثه ای را با بهره گیری از درایت و تدبیر می توان مدیریت کرد.

وی اجرای مانورهای نمایشی را تمرینی برای سنجش میزان آمادگی در برابر حوادثو رویدادهای طبیعی دانست و افزود: پیش بینی وقایع در حین این تمرینات و ارزیابی از دامنه خسارت ها نقش بسزایی در کاهش هزینه ها خواهد داشت.
طهایی نظم، دقت در کار، آموزش و برخورداری از امکانات و تجهیزات را از مؤلفه های آمادگی در بحران ها و حوادثاحتمالی برشمرد.

نماینده عالی دولت در استان البرز نقش مدیریت استرس در بحران ها را نیز مهم خواند و تصریح کرد: گاهی اوقات ممکن است از امکانات و تجهیزات کاقی برخوردار باشیم و در تمرینات نیز موفق عمل کنیم اما در هنگامه وقوع بحران اصلی از منظر روانی این آمادگی را نداشته باشیم، بنابراین یکی از مهمترین موضوعاتی که باید مد نظر قرار دهیم مدیریت بر روحیه در حین وقوع حادثه و بحران است.

وی افزود: این بدان معنا است که بحران حوادثی را تحمیل می کند که قابل پیش بینی نیست، از سوی حوادثدر کمین اند و با تمام قوا در برابر بحران ها آماده بود.

استاندار البرز خاطر نشان کرد: وظایف دستگاه ها در این زمینه بسیار خطیر و ویژه است و این آمادگی عمومی باید به کلیه نهاد و دستگاهها تسری یابد.

طهایی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به جایگاه ویژه استان البرز و قرارگیری آن در مجاورت پایتخت و ضرورت ارائه بهترین خدمات به مردم استان گفت: با برنامه ریزی باید مشکلات داخل استان را مرتفع ساخت و در این راستا نیاز است که کلیه مدیران مسئولیت وظایف خود را به عهده بگیرند.

شایان ذکر است، در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز که با حضور فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان همراه بود، تعدادی از مدیران دستگاه ها گزارشی از فعالیت های انجام شده را ارائه دادند و برخی از موانع و مشکلات حوزه بحران نیز مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز