خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت:

البرز استعداد تبدیل به قطب مبادلات تجاری را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۱۵

استان البرز به جهت همجواری با پایتخت، وجود زیرساخت های راهی، شبکه حمل و نقل، ترکیب جمعیتی، استقرار مرکز آموزش عالی فرصتی ویژه برای شکوفایی صنایع دارد.

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: استان البرز با پتانسیل و ظرفیت های ویژه ای که دارد مستعد در تبدیل به قطب مبادلات تجاری و بهره مندی از امکانات زیر ساختی در کشور است.

به گزارش ایلنا از کرج، حسین ابویی مهریزی در افتتاحیه همایش فرصت های برد – برد در سالن شهیدان نژاد فلاح ضمن اشاره به نقش سرمایه گذاری در توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: دستیابی به رشد اقتصادی از دغدغه های دولتمردان و حاکمیت است و در این میان سرمایه گذاران از مهمترین مؤلفه ها در دستیابی به این مهم محسوب می شوند.

وی افزود: تجارت کشورهای موفق نشان داده است که برای دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی بکارگیری مشارکت سرمایه گذاران و ورود بخش خصوصی اصلی اساسی است.

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بسته بودن اقتصاد، نوسانات ارزی، وابستگی درآمدی به نفت، سیاست های تجاری ناکارآمد را از جمله عوامل مخرب در توسعه اقتصادی دانست.

وی افزود: در این بین عدم توزیع مناسب سرمایه مانع توسعه خواهد بود.

ابویی همچنین در کنار سرمایه فیزیکی، منابع انسانی، اجتماعی، علمی و فرهنگی را نیز تکمیل بخش در توسعه اقتصادی دانست.

تشریح الزامات سرمایه گذاری همانند بهبود فضای کسب و کار، اصلاح قوانین مقرراتی، توسعه زیر ساخت های اقتصادی، اتخاذ سیاست های تشویقی، تقویت نظام اقتصادی کشور، حمایت از سرمایه گذاران خارجی، ایجاد فضای رقابتی، ایجاد هماهنگی سیاست های پولی، تسهیل دربودجه و… از دیگر مواردی بود که معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت بر آن اشاره داشت.

ابویی در ادامه ظرفیت های استان البرز را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: استان البرز به جهت همجواری با پایتخت، وجود زیرساخت های راهی، شبکه حمل و نقل، ترکیب جمعیتی، استقرار مرکز آموزش عالی فرصتی ویژه برای شکوفایی صنایع دارد.

وی ایجاد قطب مبادلات تجاری البرز به منظور بهره مندی از امکانات زیر ساختی و همچنین هماهنگی روابط تجاری با کشورهای هدف و مستعد را نیز در پایان به عنوان پیشنهاد مطرح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز