خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

دستگاه‌های اجرایی ملزم به تمکین از مصوبات " شورای فرهنگ عمومی " در استان‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۱۰۴

رشد و توسعه همه جانبه فرهنگ از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری بوده که این دغدغه در نام گذاری امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیری جهادی به طور کامل نمود پیدا کرده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: رشد و توسعه فرهنگ دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است.
به گزارش ایلنا در کرج، حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی در نشستی مطبوعاتی که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد اظهار داشت: رشد و توسعه همه جانبه فرهنگ از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری بوده که این دغدغه در نام گذاری امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیری جهادی به طور کامل نمود پیدا کرده است.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم مسئولان فرهنگی کشور به تناسب وظیفه‌ای که دارند بتوانند انتظار مقام معظم رهبری را در تحقق شعار امسال برآورده سازند.
وی افزود: پرداختن به مقوله فرهنگ نیاز اصلی امروز کشور است و این وظیفه صرفا به دستگاه‌های فرهنگی کشور محدود نمی‌شود بلکه همه مردم و مسئولان در این خصوص مسئول هستند.
وی ادامه داد: خانواده اولین پایگاه درونی ساختن فرهنگ و ارزش‌های ایرانی – اسلامی در بین افراد جامعه است بنابراین باید به تقویت بنیان‌های فرهنگی خانواده‌های بیش از پیش توجه کرد.
حجت الاسلام شاهمرادی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی بازوی اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است که وظیفه سیاست گذاری کلان فرهنگی در استان‌ها را به عهده دارد.
این مسئول ابراز کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها پس از تایید استاندار لازم الاجرا بوده و باید توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی جدی گرفته شود بدون شک بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی موجود حل می‌شود.
حجت الاسلام شاهمرادی اضافه کرد: استان البرز به دلیل مهاجرپذیری بالا در بخش فرهنگی نیاز به توجه بیشتری دارد بنابراین مسئولان این استان باید اهتمام بیشتری به این حوزه داشته باند.
وی تاکید کرد: هر چند بودجه‌های فرهنگی مصوب با نیازهای موجود در این حوزه هماهنگی ندارد ولی مدیران می‌بایست با مدیریت مالی مناسب و اولویت بندی در راستای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی تلاش کنند.
این مسئول ابراز امیدواری کرد: مطبوعات و اهالی رسانه نیز باید با پیگیری مسائل و نیازهای فرهنگی مدیران را به سمت تقویت فرهنگ و افزایش امکانات فرهنگی سوق دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز