خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد:

" سوتیترهایی " از وضعیت نابسامان مدیریت شهری این بار از کلانشهر کرج

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۸۴۶

شاید در این رهگذر هیچ مسئول و فردی مقصر نباشد و تمام این مسائل و مشکلات به خاطر وجود چند زندان و ندامتگاه بزرگ همچون: زندان قزل حصار، رجایی شهر و ندامتگاه فردیس باشد، به هر حال شاید برای ایران کوچک شدن باید بیش از این ها هزینه کرد.

در حال حاضر هر گوشه و منطقه ای از کلانشهر کرج را که نظاره کنیم به یک معضل شهری بر می خوریم که بحثترافیک، بافت های فرسوده، آسفالت نامناسب، عدم نظافت کامل شهری همچون حواشی مانند سیاه جوی جاده قزل حصار و رینگ میانی اتوبان تهران - کرج، ساخت و سازهای غیر مجاز و بدون تدبیر، خیابان های غیر اصولی و فاقد زیرسازی های مناسب که هنگام ایجاد دوربرگردان و بارش باران برای شهروندان این کلانشهر ملموس تر می شود را می توان از جمله این ناملایمات و بی ملاحظه گی های مدیریت شهری کرج در سنوات گذشته و تا به اکنون قلمداد کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، مهاجرت بی رویه و انتفاع عده معدودی قانون گریز و سوداگر باعثرویش قارچ هایی به نام تراکم مسکن در مرکز و اسکان های غیر مجاز در باغات، زمین های کشاورزی و زراعتی حاشیه این کلانشهر شده است.

- - مهندسی و معماری برخی از این سازه های غیر مجاز که بعضا ساختمان های سر به فلک کشیده ای هم هستند در نوع غیر استاندارد بودن خود در جهان کم نظیر است.

- - تاکنون چند مورد از این سازه ها در حال ساخت و یا پس از آن ریزش و دچار تخریب شده اند.

- - شاید اینگونه سازه ها مجوز خود را به صورت خاصی از شهرداری اخذ کرده اند که با محدودیت و ممانعتی مواجه نمی شوند ولی به هر حال از ظاهر این ساختمان ها می توان پیش بینی کرد که با کوچکترین زمین لرزه و تکانی تخریب شده و جان چندین نفر را دچار مخاطره کنند.

- - رعایت نکات ایمنی در اینگونه فعالیت های ساختمانی نیز جالب توجه است، در اکثر اینگونه ساخت و سازها نکات ایمنی رعایت نمی شود و سازندگان آنها و حتی افراد رهگذر در آن حوالی همواره در معرض مخاطرات قرار دارند.

- - از ثمرات شکل گیری اینگونه اسکان ها و مناطق غیر رسمی ایجاد " اشتغال های غیر مجاز " است که تولید فعالیت ها و مصالح ساختمانی غیر استاندارد و نامرغوب تا تولید و توزیع انواع مواد مضر و غیر استاندارد، برای سلامت جسمی و روانی افراد را در این تلرانس وسیع می توان جای داد.

- - همواره این سوال به ذهن متباتر می شود که ساخت با مجوز و احداثشهرک های مقاوم و مجاز در چهارچوب نقشه جامع و تدبیر و برنامه ریزی در مواجهه با اینگونه مسائل مدیریت شهری در مقایسه با هزینه ها و چالش های اجازه شکل گیری این شهرک ها و مناطق، به صورت غیر مجاز چه بار مالی هنگفتی می تواند برای مدیریت شهری و ساکنین این شهرک ها به دنبال داشته باشد؟

- - همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که در بعضی از مناطق کلانشهر کرج و استان البرز یک مقدار ساخت و ساز غیر مجاز بیشتر از حد مجاز و ظرفیت آن منطقه ایجاد و یا در حال شکل گیری ست که این نکته حتی قانون و نظم شکل گیری خود این شهرک های غیر مجاز را زیر سوال برده است.

- - هم اکنون در مناطق مختلف کلانشهر کرج شهرک های غیر مجاز دیگری در حال پی ریزی و شکل گیری ست، این سوال در ذهن ایجاد می شود که شهرداران آینده این شهرک های غیرمجاز چطور می توانند مجاز باشند؟!

- - شاید در این رهگذر هیچ مسئول و فردی مقصر نباشد و تمام این مسائل و مشکلات به خاطر وجود چند زندان و ندامتگاه بزرگ همچون: زندان قزل حصار، رجایی شهر و ندامتگاه فردیس باشد، به هر حال شاید برای " ایران کوچک " شدن باید بیش از این ها هزینه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز