خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج:

نحوه محاسبه سرانه فضای سبز کلانشهرها با یکدیگر تفاوت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۶۳۹

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در سی و سومین نشست کمیته تخصصی سیما و منظر شهری کلانشهرهای کشور که در مشهد برگزار شد، گفت: فرمول محاسبه سرانه فضای سبز در هر شهری متفاوت است و این موضوع مدیران و برنامه ریزان شهری را برای رسیدن به سرانه استاندارد با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ایلنا از البرز، علیرضا عاقلی با حضور در سی و سومین نشست کمیته تخصصی سیما و منظر شهری کلانشهرهای کشور که با حضور مدیران مجمع شهرداران کلانشهرها، رؤسا و مدیران عامل سازمان‌های سیما، منظر و فضای سبز شهرداری‌های کشور در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این نشست همزمان با برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه گل و گیاه و باغبانی مشهد برنامه‌ریزی شده بود که کسب تجربه‌های جدید و موفق آن می‌تواند مورد استفاده سایر کلانشهرها در برگزاری جشنواره‌های موضوعی و نمایشگاه‌های گل و گیاه باشد.

وی در این نشست برتعیین استاندارد و محاسبه سرانه فضای سبز بر اساس یک دستورالعمل واحد و مشخص تأکید کرد و افزود: فرمول محاسبه این سرانه در هر شهری متفاوت است و اختلاف محاسبه فضای سبز پیرامونی با فضای سبز قابل دسترس عموم مردم محل اختلاف رسیدن به آمار سرانه استاندارد شده که این موضوع در برنامه‌ریزی برای توسعه فضای سبز، مدیران شهری را دچار مشکل می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: در حال حاضرحفظ و نگهداری فضای سبز از اولویت بیشتری نسبت به توسعه آن برخوردار است و باید در رسیدن به سرانه استاندارد، ویژگی‌های متفاوت جغرافیایی و اقلیمی هم مدنظر قرار گیرد.

عاقلی در ادامه، ارائه آخرین راهکارها در راستای پیشبرد و تحقق اهداف عالی سازمانی، راهکارهای حفظ و توسعه فضای سبز شهری و تغییر در ساختار و اساسنامه سازمان‌های سیما، منظر و فضاهای سبز کلانشهرها را مهمترین مباحث مورد بررسی در این نشست معرفی کرد.

وی گفت: تبادل نظر در خصوص قوانین حوزه فضای سبز و زیباسازی، بررسی قراردادهای جامع نگهداری فضای سبز، ارائه تجارب و گزارش اقدامات شهرهای مختلف و بررسی وضعیت بحران کم آبی و راهکارهای مقابله با آن در سایه تعاملات مشترک و با بهره‌گیری از قوانین، می‌تواند منجر به حل مشکلات مجموعه‌های مدیریت شهری درحوزه فضای سبز و زیباسازی شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز