خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

منشور حقوق شهروندی در ذیل قانون اساسی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۴۳

اصل حقوق شهروندی در قانون اساسی وجود دارد و معاونت قانون اساسی نیز در ذیل معاونت حقوقی ریاست ‌جمهوری قرار دارد. / ما سعی می‌کنیم کلیه مفاد قانون اساسی اجرا شود تا مردم با آگاهی از حقوق خود زندگی بهتر و مرفه‌تری داشته باشند.

ایلنا: معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: وکلا باید همواره دانش حقوقی و مهارت حرفه‌ای خود را برای دستیابی به آخرین تحولات علم حقوق و حرفه وکالت در سطح مطلوب ارتقاء داده و در راستای تحقق توسعه پایدار تلاش کنند.

به گزارش ایلنا در کرج، الهام امین‌زاده با بیان این مطلب در جلسه اخلاق حرفه‌ای وکالت که با حضور مسئولان استان البرز در کرج برگزار شد افزود: نقش آفرینی وکلا در جامعه باعثمی‌شود مردم بیشتر با حقوق خود آشنا شده و به حقوق شهروندی خود واقف شوند.

وی در ادامه با اشاره به ۱۷ میلیون پرونده قضایی در کشور بیان داشت: در این راستا دولت در نظر دارد با تبیین این‌جایگاه مهم و حساس، مردم را به استفاده از وکلا در مباحثمختلف ترغیب کند تا با این مقوله بیگانه نباشند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حال حاضر دغدغه‌ ما، نهادینه کردن حقوق شهروندی است، یادآور شد: برای تدوین این منشور کاری با همکاری دانشگاه‌های تهران، علامه، الزهرا و شهید چمران اهواز و همچنین با بهره‌مندی از نظرات کار‌شناسی اساتید و حقوقدان سعی کردیم گامهای موثری برداریم تا خروجی این منشور مثمرثمر به حال مردم باشد.

امین‌زاده افزود: اصل حقوق شهروندی در قانون اساسی وجود دارد و معاونت قانون اساسی نیز در ذیل معاونت حقوقی ریاست ‌جمهوری قرار دارد. ما سعی می‌کنیم کلیه مفاد قانون اساسی اجرا شود تا مردم با آگاهی از حقوق خود زندگی بهتر و مرفه‌تری داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: منشور و سند حقوق شهروندی یا از طریق لایحه یا بخشنامه یا به هر شکل دیگری در اختیار دستگاه‌های متولی قرار می‌گیرد تا آنان ملزم به رعایت آن شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز